Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 07:48 Geplaatst: zaterdag om 07:48 16 uren geleden, kees321 zei: Aha, maar hoe werkt dat dan, als tekst of voorgelezen, in het Frans ? je moet de radio aan zetten en luisteren 😁 Natuurlijk is er ook TPEG maar de oplettende radio luisteraar hoort de berichten. Ik zei al je moet een beetje parlé fromage kunnen. 🫢 Showman Dan Madeleine Peyroux
kees321 Geplaatst: zaterdag om 11:58 Geplaatst: zaterdag om 11:58 3 uren geleden, Tonskidutch zei: oplettende radio luisteraar hoort de berichten. Ik hoor ze wel maar ik versta ze niet, in Nederland ook al niet, dan moet ik eerst op gaan zoeken waar het genoemde knooppunt is : https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_autosnelwegknooppunten_in_Nederland Dus dat wordt met mij in Frankrijk zeker niks. Een plaatje vind ik perfect.
Alex1970 Geplaatst: zaterdag om 15:52 Geplaatst: zaterdag om 15:52 23 uren geleden, kees321 zei: Aha, maar hoe werkt dat dan, als tekst of voorgelezen, in het Frans ? Er is dit systeem : https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel Net zoals TMC is TPEG een data-signaal wat door je navigatiesysteem gebruikt wordt. Dat zal dan op geïntegreerde navigatiesystemen werken en sommige losse navigatiesystemen gebruiken het. Je app op de telefoon (al dan niet via Android Auto of Apple Carplay) haalt de verkeersinformatie via zijn eigen internetverbinding. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Noordzee Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Op 31-10-2025 om 16:22, kees321 zei: ( @ "Noordzee" ) Eerder bouwde ik DAB ontvangers bij een bestaande radio, nu zoek ik een (voorzet) middengolf ontvanger bij mijn DAB/FM autoradio. Mijn autoradio ontvangt zowel DAB+, FM en dus ook AM. Die autoradio heb ik al ruim tien jaar. Worden dat soort radio’s niet meer verkocht? Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
kees321 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Het probleem is dat je tegenwoordig vast zit aan de ingebouwde, meegeleverde autoradio. Zo'n sleuf voor een autoradio is er niet meer, voor zo ver ik dat meemaak.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen