Ga naar inhoud


blokkering onbekende nummers werkt niet (goed)


Aanbevolen berichten

Galaxy A14, Android 13, gewone tel app.
Op de tel. app heb ik ingesteld: Oproepen onbekende nummers blokkeren.
Ik neem aan dat met onbekende nummers bedoeld wordt: nummers die niet in de contactenlijst voorkomen.
Niettemin word ik soms gebeld door zulke onbekende nummers (vaak SPAM).
Enig idee waarom blokkering niet (goed) werkt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Werkt alleen wanneer er geen nummer wordt meegezonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Penthe zei:

Precies je zult spam nummers zelf naderhand moeten blokkeren je hoeft dat immers maar 1x te doen. Ik heb er al zat in de lijst en tegenwoordig hoef ik nog maar mondjesmaat een spam nummer te blokkeren.

en morgen nemen ze ander nr ben je weer van af begonnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kost hun niets, die nummers worden door de bellers gespoofd.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer in je Galaxy: instellingen, oproep instellingen, beller ID en antispamoproepen, vervolgens "Alle spamoproepen en oplichters blokkeren". Dan krijg je alleen nog een melding dat er een spam is geblokkeerd, de telefoon gaat niet over.  Als deze optie niet aanwezig is kies dan voor de telefoon app van Samsung in plaats van standaard Android. Ik wordt vaak 6 keer per dag gebeld door spammers, allemaal worden ze afgevangen en in de blokkeerlijst gezet. Ik blokkeer zelf geen enkel nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gebeurd enkel voor gekende nummers door Google.

Als niemand een "spam" telefoonnummer meld als spam, weet Google het ook niet en wordt je gewoon gebeld.

 

Bij een telefoonnummer krijg je de mogelijkheid om dit de blokkeren of dit te blokkeren en te melden als spam.

Als genoeg mensen dit melden als spam dan wordt dit gecommuniceerd en gaat je telefoon dit automatisch in de spammap stoppen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst: de telefoon heeft de mogelijkheid SPAM te blokkeren. dit werkt redelijk.
Verder heb ik al lezend het gevoel dat het een taalkundige kwestie is: wat wordt bedoeld met onbekende nummers? Het lijkt erop dat daarmee anonieme bellers bedoeld worden, oftewel bellers die hun nummerherkenning hebben uitgeschakeld.
Wil je alleen maar gebeld kunnen worden door diegenen die in je contactenliist staan -zoals ik wil- moet je een aanvullende app gaan gebruiken. Daar moet ik nog naar zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was vroeger zo, ik betaal al jaren geen gesprekskosten binnen Europa wanneer ik iemand bel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ceesv zei:

Dat was vroeger zo, ik betaal al jaren geen gesprekskosten binnen Europa wanneer ik iemand bel.

Ik bel gratis via Whatsapp, iedereen in mijn lijst gebruikt het en verder bel ik eigenlijk nooit ergens anders naar. Een beetje telefoon geeft bij een spam beller het scherm in rood met spam in grote letters, dan neem je niet op en blokeer je het bewuste nummer direct. Ik krijg nu denk ik per jaar nog maar 2 a 3 keer een spam beller(2023) Dit jaar is de telefoon nog altijd stil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, boudeman zei:

Er lijkt nog een andere optie mogelijk te zijn: niet storen,
Onder niet storen kun je de contacten toevoegen die je wel mogen storen.
Ik ga eens kijken of dat probleemloos werkt.

 

Je moet er wel rekening mee houden dat bijv. gemeentelijke instanties je zouden kunnen bellen en bij geen gehoor kun je problemen krijgen. Spreek uit ervaring hiermee, gebeurd niet veel dit maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 1-2-2024 om 12:17, jeevanhoof zei:

Dit gebeurd enkel voor gekende nummers door Google.

Als niemand een "spam" telefoonnummer meld als spam, weet Google het ook niet en wordt je gewoon gebeld.

Beetje late reactie, maar dat is niet correct voor een Samsung Galaxy. Samsung maakt gebruik van Hiya, en niet van Google. Hiya gebruikt geavanceerdere middelen dan Google, zoals het aantal nummers dat iemand kort achter elkaar belt.

 

Zoals gezegd, ik krijg soms wel 6 spam belletjes per dag van onbekende nummers. De telefoon gaat niet over, het Samsung spam filter blokkeert het nummer en toont alleen een melding dat er een spammer heeft gebeld met nummer x en geen bericht heeft achter gelaten.

 

Er staat een filmpje op youtube met de titel "How to Block All SPAM & Robo Calls on Samsung Galaxy A14 / Get Rid of All SPAM Calls"

 

Daar zie de instelling zoals ik ook gebruik op mijn A52.

Hiya verzameld zelf ook nummers, en instanties zijn daar vaak bij aangemeld, zodat je vaak zelfs van een jou onbekend nummer de naam van de persoon of instantie te zien krijgt die jou probeert te bereiken. Uiterst handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...