Ga naar inhoud


Zonnepaneel / ( kunst)licht ?!


MrDish

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, trust zei:

A.u.b.  belicht met led loep lamp

 

 

afgedekt.jpg

belicht.jpg

type.jpg


@Trust,

 

Blijft de lamp ook branden als je de externe bron uitzet? Want dat is juist waar het om gaat. Mocht dat echt zo zijn heb je een natuurkundige doorbraak bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De lamp wordt gewoon uit het  lichtnet gevoed.

Het zonne paneeltje is alleen aangesloten op de voltmeter.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is in het geheel niet duidelijk wat de vraagsteller wil.

 

Wanneer je met een zaklantaarn of een lamp slechts een klein deel van een dak met zonnepanelen belicht, zal door de onbelichte zonnepanelen alle spanning afgifte geblokkeerd worden.

 

En je zal altijd meer energie in de panelen moeten stoppen, dan wat je eruit krijgt.

 

Wat de vraagsteller wil aantonen in zijn discussie met de verkoper blijft onduidelijk.

 

Quote:

Ik zoek bewijs dat dat gaat met zo`n licht.

Iemand of een verkoper van zonnepanelen zegt tegen mij ,bla bla bla dat is niet mogelijk ,allemaal praatjes.

vandaar mijn oproep

 

Wat zou er moeten gaan met zo een licht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, view zei:

Het idee, wat ik begreep was dat het lampje door het paneeltje gevoed word. Dat gaat niet werken.

Dat was niet de vraag van MrDish

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil in zonnepaneel of daglichtpaneel.

Welke type cellen gebruikt worden is voor de opwekking van een stroomcircuit belangrijk.

 

EN natuurlijk:

welke golflengte op de zonnepanelen inwerkt

 

Quote

De zonnecellagen zijn nu voorzien van verbeterde contactlagen en een 4-laagse antireflectiecoating in het Centre for High Efficiency Solar Cells van Fraunhofer ISE. Dit vermindert de weerstandsverliezen en de reflectie aan de voorkant van de cel, die gevoelig is in een breed spectraal bereik van 300-1780 nanometer. Conventionele silicium zonnecellen absorberen alleen zonlicht tot een golflengte van 1200 nanometer en hebben daarom zo'n breedbandige antireflectiecoating niet nodig.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

 

maar dan is de vraag welk lampie heeft dr.dish gebruikt

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Het is in het geheel niet duidelijk wat de vraagsteller wil.

 

Wanneer je met een zaklantaarn of een lamp slechts een klein deel van een dak met zonnepanelen belicht, zal door de onbelichte zonnepanelen alle spanning afgifte geblokkeerd worden.

 

En je zal altijd meer energie in de panelen moeten stoppen, dan wat je eruit krijgt.

 

Wat de vraagsteller wil aantonen in zijn discussie met de verkoper blijft onduidelijk.

 

Quote:

Ik zoek bewijs dat dat gaat met zo`n licht.

Iemand of een verkoper van zonnepanelen zegt tegen mij ,bla bla bla dat is niet mogelijk ,allemaal praatjes.

vandaar mijn oproep

 

Wat zou er moeten gaan met zo een licht?

Ik heb hier een gem verbruik van rond de 130 kWh per maand .de ene keer wat meer dan de andere . 

Standaard zit daar op : koelkast en diepvries , wanneer het meer wordt ( zaterdag`s) is dat de 

wasmachine  , compressor , en allerhande handgereedschap ,met een uitschieter in een maand van 160 kWh

Nu vroeg ik aan een panelen leverancier hoeveel panelen ik nodig had , om de apparaten daarop te laten lopen.

Hij zegt van 3 van 380 Wp. Ik vroeg aan hem : is zo`n paneel ook met licht te beschijnen als hij stroom oplevert , hij zegt Nee.

Ik zeg ; en als je een calculator hebt met zo`n (zonnecel) en je bent binnen in een gebouw, , je houdt een lamp erboven ,werkt dat ook.

En kan ik de calculator toch gebruiken.

Hij  zegt  ; daar ga ik niet over ,hoeveel panelen wil of ga je nu bestellen.

Ik zeg ; ik wil graag informatie ,voor dat ik wat koop.

Vandaar leden van Sat4all , dat ik deze vraag stelde.

En nee : Tonskidutch maar dan is de vraag welk lampie heeft dr.dish gebruikt

Ik heb geen lamp gebruikt ,omdat ik (nog ) geen paneel heb.

 

Mvg

Ps ; sorry View voor mijn kortaf antwoordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
24 minuten geleden, MrDish zei:

Ik vroeg aan hem : is zo`n paneel ook met licht te beschijnen als hij stroom oplevert ,

Als hij stroom oplevert wordt die al met (zon)licht beschenen.

Natuurlijk kan je de elektriciteitskosten nog verder opdrijven door een paneel wat al elektriciteit oplevert met kunstlicht te beschijnen.

Je zal dan wel alle panelen gelijkmatig moeten belichten, laat je een deel in het donker werkt het niet.

 

Alleen, wat wil je daarmee bereiken?

Wanneer je geluk hebt krijg je voor elke kilowatt aan licht die je op de panelen laat schijnen 400 watt aan elektriciteit terug.

Ik kan mij voorstellen dat de verkoper je niet serieus neemt.

 

Ik snap daarom je vraag niet.

 

24 minuten geleden, MrDish zei:

Ik heb hier een gem verbruik van rond de 130 kWh per maand

Dat is niet veel, ik heb dagen dat ik 100 kWh op een dag verbruik.

Afgelopen december was mijn verbruik bijna 1.800 kWh.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ceesv zei:

Als hij stroom oplevert wordt die al met (zon)licht beschenen.

Natuurlijk kan je de elektriciteitskosten nog verder opdrijven door een paneel wat al elektriciteit oplevert met kunstlicht te beschijnen.

Je zal dan wel alle panelen gelijkmatig moeten belichten, laat je een deel in het donker werkt het niet.

 

Alleen, wat wil je daarmee bereiken?

Wanneer je geluk hebt krijg je voor elke kilowatt aan licht die je op de panelen laat schijnen 400 watt aan elektriciteit terug.

Ik kan mij voorstellen dat de verkoper je niet serieus neemt.

 

Ik snap daarom je vraag niet.

 

Dat is niet veel, ik heb dagen dat ik 100 kWh op een dag verbruik.

Afgelopen december was mijn verbruik bijna 1.800 kWh.

 

Waarom zou ik dat doen Natuurlijk kan je de elektriciteitskosten nog verder opdrijven door een paneel wat al elektriciteit oplevert met kunstlicht te beschijnen.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Begrijp ik nu goed dat je de verkoper vraagt of er iets mogelijk is wat je niet van plan bent om te doen en dan hier vraagt of dat mogelijk is?

 

Het is carnaval tijd, misschien verklaart dat je vraag.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Begrijp ik nu goed dat je de verkoper vraagt of er iets mogelijk is wat je niet van plan bent om te doen en dan hier vraagt of dat mogelijk is?

 

Het is carnaval tijd, misschien verklaart dat je vraag.😁

Wat heeft carnaval daar mee te maken Ben niet van dat slag ( Volk)

Ben iets van plan ,maar heb het nog nergens gezien.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MrDish zei:

 

Ben iets van plan ,maar heb het nog nergens gezien.

 

Mvg

Hey MrDish,

 

waarom probeer je ons niet gewoon uit te leggen wat je van plan bent? Iedereen hier op het forum staat denk ik wel open voor experimenten en knutselideeën. Misschien kunnen we je dan gerichter helpen met je vragen? 
 

ik knutselde vroeger met de kleine zonnepaneeltjes die in tuinverlichting zat. Je kan daar inderdaad ook met een zaklamp op schijnen, of een andere vorm van kunstlicht op laten vallen waardoor deze elektriciteit opwekt. Het is maar wat je met die energie wil doen? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...