Ga naar inhoud


Beeld valt af en toe weg op Vu+ Solo 2


FGH77

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een ontvanger kan vastlopen door een haperende harddisc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In enkele gevallen schrijft het image een crashlog naar de hdd.

Soms schrijft het image van VTI een EPG.dat op die hdd als hij gaat "shutdownen" dus bij uitschakelen.

In het geval van een opname wordt de hdd wakker gemaakt en begint een constante stream naar die hdd en schrijft het bestand weg.

Er wordt in VTI ook een database gebruikt voor alle opnames en die kan wel eens storingen veroorzaken. (is uitschakelbaar)

Andere acties onderneemt VTI niet op je hdd, of je was zo dom en hebt picons op hdd staan.

Zodra er dus acties zijn op de hdd kan het image ( zo ook je vorig image ) in de soep lopen als er bad blocks etc. op de hdd staan waardoor geen schrijven naar hdd meer mogelijk is. Ergo het image loopt vast.

 

Als je al opnames via het webinterface gaat backuppen op je pC zul je merken dat het heel veel tijd kost. De throughput van die kopieer actie is meestal maar 18 ~a 24 Mbyte/seconde, dus je kan alvast uitrekenen wat voor tijd je zult moeten investeren in dat kopiëren.

 

Mocht er iets met de sata voeding niet in orde zijn (elco's) kan het kopiëren verstoord worden en ook tot crashes komen.

(dan kent men de methode die hdd in een diepvrieszak steken en een lange sata plus voedingskabel gebruiken terwijl de hdd in de koeling ligt...

of tussen twee ice packs)

 

In ieder geval een hoop om in het achterhoofd te houden en nu de hdd kopen.

Welke is absoluut onbelangrijk, alleen moet hij de huidige capaciteit hebben en natuurlijk weer voor enkele jaren opnames over capaciteit hebben.

 

 

aangepast door Tonskidutch
typo

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, dat zijn inderdaad aardig wat dingen om rekening mee te moeten houden.

Als er een snellere manier is om de opnames te kopiëren dan via de webinterface, en vice versa op de nieuwe HDD, ben ik daar natuurlijk voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een copystation staan die HDD's/SSD's rechtstreeks kan overzetten.Koste amper 35 euro en zeer makkelijk

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijne komt van onze vriend ali en is al USB3  : Usb 3.0 Naar Sata Dual Bay 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier en heb ook EaseUS Disk Copy 6.01 PRO

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan moeten kijken of ik iemand in de buurt kan vinden die zo`n copystation heeft. Ik vind het een beetje zonde van het geld als ik hem aanschaf en maar 1x gebruik. Of ik kan kijken of er goedkopere zijn te vinden op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook je PC openen en ze daar in verbinden.Mounten en copy doen met een boven vermeld programma.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, FGH77 zei:

Je bedoelt dat je dan zowel de HDD van de Solo2 als de nieuwe HDD aan de PC koppelt via een S-ATA naar USB kabel?

Je hebt op de PC niet genoeg ruimte op de schijf om de opnames te stallen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...