Ga naar inhoud


Canal+ zet tv soms op tilt!


AEO

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden voegde Canal Digitaal de zender Canal+ Action toe, maar die bleef bij mij op zwart staan. Ik nam contact op met Canal Digitaal, en mijn CI met kaart bleek het probleem te zijn. Ik kreeg gratis een CI+ module toegezonden, ik moest alleen de verzendkosten betalen, en voilá, de zender Canal+ Action doet het!

 

Maar af en toe zet deze nieuwe CI+ mijn tv op tilt. Wat is het geval? Bij het installeren van tv zenders kan je alle transponders inlezen via de zenderlijst van Canal Digitaal, maar dan kan je geen zenders verplaatsen in de door jou gewenste volgorde. Er zitten zenders bij die b.v. niet in je pakket zitten, maar wel in de zenderlijst staan. Verwijderen kan dus niet, verplaatsen ook niet. Daarom heb ik alle zenders via overige satellieten ingelezen, waarna ik alles zelf kan bepalen.

 

Nu echter, met die nieuwe CI+ module, gebeurt er af en toe iets geks. Het gebeurt sporadisch, maar toch is het vervelend. Als ik de tv aanzet zijn de zenders vanzelf van plaats veranderd, volgens de lijst van Canal Digitaal. Als ik echter het menu open, staan daar de zenders nog gewoon in de normale volgorde, maar als ik kijk heeft de zenderlijst van Canal Digitaal het overgenomen. De CI+ module er even uit halen en weer terug plaatsen helpt niet, ik moet echt de stekker eruit trekken en na ongeveer een minuut weer terug plaatsen en de tv weer inschakelen. Als de normale zendervolgorde er weer is plaats ik de CI+ module terug en dan werkt het weer, maar soms moet ik deze stappen wel eens twee keer herhalen. Heel vreemd!

Misschien heeft hier iemand een idee waardoor dit soms veroorzaakt wordt?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi man,

Welke ontvanger heb je?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vrees dat dit een eigenschap is van het ci module.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijkbaar eentje die zijn TV op volgt. Wellicht dat je dit in het TV menu kunt uitzetten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Staat toch onder zijn bericht.

 

Hoi Penthe 

Ik kan geen handtekeningen van members lezen op mijn mobiel, hoe dat komt weet ik niet; op mijn PC zie ik wel de handtekeningen.

Dus: Sorry.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...