Ga naar inhoud


waar koel element van koelkast ,en waar vrieselement van diepvries


MrDish

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, trust zei:

Ik zou die peltier elementen gewoon in de koelkast leggen , er passen er een hoop in. 
en dan de koelkast op de elementen aansluiten .

En dan de kachel er bij in zetten en zeggen ; red je zelf ( broeder)

klep dicht en gaan met die banaan.

Zojuist, MrDish zei:

En dan de kachel er bij in zetten en zeggen ; red je zelf ( broeder)

klep dicht en gaan met die banaan.

aardig gewichtje van 7 kilo met koelstrippen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
28 minuten geleden, MrDish zei:

hij er mee wil bereiken.

Gekoelde lucht aftappen en er stroom mee omzetten via peltier elementen.

 

Dat is geniaal, dat niemand dat toepast?

Bedenk wel dat er een warmtestroom moet worden opgewekt in het Peltier element, je zal de warme kant van het element doorlopend moeten ventileren om die zijde warm te houden.

 

Je hoeft slechts 100 Watt aan warmte energie aan een peltier element toe te voegen voor het opwekken van 3 Watt electrische energie.

Een rendement van 3% zonder dat je het rendementsver.ies van de koelkast meerekent.

Of dat handig is?

 

Het past natuurlijk wel bij dat andere experiment, het opwekken van fotovoltaic electriciteit met kunstlicht.

 

Wat wordt het volgende experiment?

Waar zit de zendantenne van je mobiele telefoon?

Met die rf energie kan je verwarmen en lampjes draadloos laten branden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Je hoeft slechts 100 Watt aan warmte energie aan een peltier element toe te voegen voor het opwekken van 3 Watt electrische energie.

Of dat handig is?

Zeker kan dat handig zijn, 100 Watt ergens ergens in stoppen om vervolgens 3 watt om te kunnen wekken. Dat is echt geniaal.....

Ik denk dat het voor MrDish geen overbodige luxe is, om een paar lessen natuurkunde en techniek te gaan volgen.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat te denken van een schoepenrad op de afvoer van de wc en die aansluiten op een dynamo.

 

Elke keer dat je de wc doortrekt gaat het licht aan!

 

Maar wat MrDish wil gaat veel beter met een airconditioning.

Gewoon dat Peltier element voor de lucht uitstroom hangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, MrDish zei:

hij er mee wil bereiken.

Gekoelde lucht aftappen en er stroom mee omzetten via peltier elementen.

 

Je kunt natuurlijk proberen overal het wiel uit te vinden, maar waarom koop je niet een paar zonnepanelen?  Dat lijkt me dan makkelijker. Ik heb er hier eentje in de buurt zitten die heeft ze zelfs op de schutting gemonteerd. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bij mij in de keuken te warm wordt, dan zet ik altijd de deur van de koelkast open of de deksel van de vrieskist open. 
Moet je zien hoe snel het kouder wordt. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als het bij mij in de keuken te warm wordt, dan zet ik altijd de deur van de koelkast open of de deksel van de vrieskist open. 
Moet je zien hoe snel het kouder wordt. 

 

En hoe snel de stroomrekening hiermee stijgt zeker LOL

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

En wat te denken van een schoepenrad op de afvoer van de wc en die aansluiten op een dynamo.

 

Elke keer dat je de wc doortrekt gaat het licht aan!

 

Maar wat MrDish wil gaat veel beter met een airconditioning.

Gewoon dat Peltier element voor de lucht uitstroom hangen.

Nog nooit van de Site : Pinterest gehoord.

Wat moet ik met een airconditioning als ik dat andere ter beschikking heb.

En dat andere waar ik mee bezig was dat werken allemaal.

 

Gegroet:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Codx zei:

 

Je kunt natuurlijk proberen overal het wiel uit te vinden, maar waarom koop je niet een paar zonnepanelen?  Dat lijkt me dan makkelijker. Ik heb er hier eentje in de buurt zitten die heeft ze zelfs op de schutting gemonteerd. 

Ga is een uitdaging aan ,en probeer is wat anders wat ook stroom oplevert

Altijd weer die zonnepanelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, MrDish zei:

Nog nooit van de Site : Pinterest gehoord.

Wat moet ik met een airconditioning als ik dat andere ter beschikking heb.

En dat andere waar ik mee bezig was dat werken allemaal.

 

Gegroet:

Pinterest is letterlijk een prikbord.

Iedereen die iets te melden heeft kan een foto, grafiek op tekst pinnen op het bord.

 

Maar met wetenschap en techniek heeft het niet veel op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Codx zei:

 

Je kunt natuurlijk proberen overal het wiel uit te vinden, maar waarom koop je niet een paar zonnepanelen?  Dat lijkt me dan makkelijker. Ik heb er hier eentje in de buurt zitten die heeft ze zelfs op de schutting gemonteerd. 

Ook 24/7 ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de nacht de tuinverlichting aansteken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

In de nacht de tuinverlichting aansteken?

Zonde.

inbrekers komen en slaan hun slag overdag , tussen het gewone werkvolk door.

valt het minste op.

16 minuten geleden, ceesv zei:

Pinterest is letterlijk een prikbord.

Iedereen die iets te melden heeft kan een foto, grafiek op tekst pinnen op het bord.

 

Maar met wetenschap en techniek heeft het niet veel op.

zeg dat niet te hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog iets als uitbreiding op het forum. Idiote vragen als deze zouden bekroond moeten worden met iets als de "Razzies" bij slechte films.  

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan.....

 

En...

 

Je bent nooit te oud om te leren.;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...