Ga naar inhoud


waar koel element van koelkast ,en waar vrieselement van diepvries


MrDish

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ceesv zei:

En wat te denken van een schoepenrad op de afvoer van de wc en die aansluiten op een dynamo.

 

Elke keer dat je de wc doortrekt gaat het licht aan!

 

Maar wat MrDish wil gaat veel beter met een airconditioning.

Gewoon dat Peltier element voor de lucht uitstroom hangen.

Dan kun je beter doortrekken voordat je op de pot gaat zitten. Oké,  de volgend moet dan ook eerst de overgebleven substantie weg spoelen maar dan heeft hij/zij iig licht.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, MrDish zei:

Ga is een uitdaging aan ,en probeer is wat anders wat ook stroom oplevert

Altijd weer die zonnepanelen.

 

4 uren geleden, MrDish zei:

Ook 24/7 ?!

 

Wat denk je zelf?  Hij haalt die dingen s'nachts niet van de schutting af. Alleen zullen ze s'nachts geen energie leveren.

 

Maar nogmaals wat wil je nou eigenlijk?  Het lijkt er op dat jij je tijd wil verknoeien door rare ideeën na te streven waarvan een klein kind al beseft dat het nooit gaat werken. Of je koopt een paar zonnepanelen, een inverter en desnoods een batterij als je het niet op het net wil aansluiten.  Daar kun je ook leuk mee hobbyen en dan heb je kans dat je er wel wat mee kan. Het is helemaal aan jou natuurlijk. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Codx zei:

 

 

Wat denk je zelf?  Hij haalt die dingen s'nachts niet van de schutting af. Alleen zullen ze s'nachts geen energie leveren.

 

Maar nogmaals wat wil je nou eigenlijk?  Het lijkt er op dat jij je tijd wil verknoeien door rare ideeën na te streven waarvan een klein kind al beseft dat het nooit gaat werken. Of je koopt een paar zonnepanelen, een inverter en desnoods een batterij als je het niet op het net wil aansluiten.  Daar kun je ook leuk mee hobbyen en dan heb je kans dat je er wel wat mee kan. Het is helemaal aan jou natuurlijk. 

Ik bouw hier eigen kracht centrales ,en dan in het klein.

waterkracht en zonnekracht en een klein beetje windkracht in verband met omgevings vergunningen.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

En wat te denken van een schoepenrad op de afvoer van de wc en die aansluiten op een dynamo.

 

Waar kun je zo'n schoepenrad kopen? Ik ga dat onmiddellijk monteren. 

Dan ga ik op de plee zitten, doortrekken en tegelijkertijd bij de opgewekte stroom-licht kan ik deze hoogdravende thread lezen. 

Kan ik ook van de opgewekte stroom mijn mobieltje opladen. 

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Waar kun je zo'n schoepenrad kopen? Ik ga dat onmiddellijk monteren. 

Dan ga ik op de plee zitten, doortrekken en tegelijkertijd bij de opgewekte stroom-licht kan ik deze hoogdravende thread lezen. 

Kan ik ook van de opgewekte stroom mijn mobieltje opladen. 

Je vergeet je eigen biogassen, veel methaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik heb een beter plan>>>

 

 

 

het nieuwe perpetuum mobilé

Dat werkt hier al.

5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je kunt natuurlijk ook zo’n schoepenrad in de waterleiding monteren. 
Dan heb je stroom op ieder moment dat je water verbruikt. 

is mogelijk.

ik tap 1 keer water en gebruik het 3 x

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je kunt natuurlijk ook zo’n schoepenrad in de waterleiding monteren. 
Dan heb je stroom op ieder moment dat je water verbruikt. 

Dit klinkt lang niet gek ;D

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het enige probleem hierbij is dat het meer geld kost als dat het oplevert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Het enige probleem hierbij is dat het meer geld kost als dat het oplevert.

 

Als jullie leden elke keer zo gaan redeneren met deze zin wat Ceesv typt , 

heb ik een volgende vraag ; 

wie rookt er en drinkt uit alcoholische drank 

ik zelf rook niet ,en drink geen alcoholische drank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, MrDish zei:

Als jullie leden elke keer zo gaan redeneren met deze zin wat Ceesv typt , 

heb ik een volgende vraag ; 

wie rookt er en drinkt uit alcoholische drank 

ik zelf rook niet ,en drink geen alcoholische drank.

Ik rook niet (meer) en drink niet (meer)😁 maar mij ontgaat de logica voor "uitvindingen" die meer kosten dan dat ze opleveren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, MrDish zei:

Als jullie leden elke keer zo gaan redeneren met deze zin wat Ceesv typt , 

heb ik een volgende vraag ; 

wie rookt er en drinkt uit alcoholische drank 

ik zelf rook niet ,en drink geen alcoholische drank.

 

Tja wellicht loop je bij een GGZ instelling, dat weten wij ook niet.  Als jij je tijd wil verdoen met dingen die absoluut geen nut hebben en het wordt je ook uitgelegd waarom. Maar opnieuw met rare ideeën blijft komen,  dan moeten wij toch tot de conclusie komen dat er misschien iets mankeert aan je.

 

Kijk ik ben niet tegen je kop boven het maaiveld uitsteken hè, als jij werkelijk een goed plan hebt en daar in gelooft dan zeg ik go for it. Echter heb ik nog geen zinnig ding gelezen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rook niet (meer),maar ook niet minder ,  en drink niet (meer) ,maar ook niet minder  ,wil je hier zeker mee zeggen .

maar mij ontgaat de logica voor "uitvindingen" die meer kosten dan dat ze opleveren.

dit heeft niks met ( uitvinding) te maken , maar ten uitvoer brengen van simpele dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...