Ga naar inhoud


TPM op het moederbord een kwaal of omzeilen?


simp
Ga naar oplossing Opgelost door Mojo,

Aanbevolen berichten

 

Hallo,

 

Windows 11 heeft als eis dat TPM op het moederbord aanwezig is. Ik ben geen voorstander van windows 11, maar ik ben voorstander van mijn veiligheid en vooral van mijn bankrekeningen / spaarrekeningen en andere valuta. Ik stel vast dat er KWISTIG gelachen wordt dat men deze beveiliging kan omzeilen. Lees maar eens de berichten na op dit forum.

 

TPM: Nut of geen nut? Is omzeilen veilig?

 

Is het verspreiden van gegevens om deze veiligheid te omzeilen wettelijk of niet? Wat als er iemand zijn of haar bankrekening geplunderd wordt ten gevolge van deze hoe moet ik het noemen? Zullen jullie dan zijn of haar bankrekening terug betalen?

 

Groeten,

 

SIMPel of niet?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
9 uren geleden, simp zei:

SIMPel of niet?

Je denkt te simpel.🫠

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, simp zei:

maar ik ben voorstander van mijn veiligheid en vooral van mijn bankrekeningen / spaarrekeningen en andere valuta.

 

Veiligheid of paranoia?

 

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Veiligheid of paranoia?

 

Ik denk beide. Ieder heeft andere ervaringen in het leven. Ze hebben bij nij thuis ooit eens een aanhangwagen gestolen. Ik heb ook al meerder malen - ik spreek over een tijdspanne van jaren- telefoon gekregen omdat ik ergens in de lijst stond in hun gsm. Een foute toets onbewust indrukken en de gsm belt. Ik heb ook als een mail of sms gekregen die niet voor mij bedoelt waren. Zelf probeer ik zeer voorzichtig te zijn, maar het kan me ook gebeuren, soms vertelt men u dat niet? Mijn ex heeft zo eens (per ongeluk, zonder dat ze het zelf wist) naar mij gebelt , we waren toen al uit elkaar, ik heb bijna een uur alles kunnen horen wat ze zei en deed. Ik heb het haar nooit verteld. Ze zal het misschien gezien hebben op haar factuur.

 

Accidenten gebeuren, je weet het als het te laat is. 

 

Dit komt van: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/wat-is-tpm-705f241d-025d-4470-80c5-4feeb24fa1ee

Een TPM (Trusted Platform Module) wordt gebruikt om de beveiliging van uw pc te verbeteren.  Het wordt gebruikt door services als BitLocker-stationversleuteling, Windows Hello en andere om veilig cryptografische sleutels te maken en op te slaan, en om te controleren of het besturingssysteem en de firmware op uw apparaat zijn wat ze moeten zijn en of er niet mee is geknoeid.

 

 

Je kan het omzeilen. Verstandig of niet is de vraag?

 

DAAROM DAT IK LIEVER EEN VERSIE VAN EEN OUDE WINDOWS WIL KOPEN. Het kost me misshien enkele euro's; maar wat kost het als je en verdie download met weetikveel welke fout in, het zijn niet altijd virussen. 

 

Ik heb lang geleden ooit eens te snel gereden, daar ga ik het bij laten. Ik ging vroeger ook af en toe eens uit nieuwsgierigheid op iemand ander zijn of haar computer kijken. Het leukste was op afstand de cd-rom drive te openen en sluiten. Mensen dachten dat hun computer defect was. Hun computer werkte prima😅 Ik kan het weten want ik bediende hem. Voor hetzelde doe je iets wat geen grap meer is.

 

 

Als je je wifi softwarematig hebt uitgeschakeld, schakeld windows die dan in om  updates op te halen. Een gsm is meestal zo ingesteld dat die updates ophaald als er wifi in de buurt is. Daar weet je niks van tot je de vraag krijgt je gsm een terug op te starten. Dat kan bij elke (nieuwe) versie anders zijn. Daarom dat posts van 10 jaar geleden niet te vertrouwen zijn.

 

Windows heeft bij een update zo eens een gedeelte van mijn LEGAAL AANGEKOCHTE spelletjes gewist. Dat was de eeste keer dat ik met die laptop op het internet ging.

Da's MIJN FOUT, ik heb op dat knopje van update gedrukt omdat ik met een oude versie werkte.  Wist ik veel dat die dat ging wissen. Die spelletjes werken niet op een nieuwere windows 10 versie.

 

Je weet soms niet goed op wat je klikt. 

 

Wat was Uw vraag? Veiligheid of paranoia?

 

Ik zal er eens over nadenken.

 

Heb jij dan nooit tegenspoed gehad in je leven?

 

Ik heb niet zo'n gelukkig leven achter de rug. Meermaals bedrogen geweest. Ken je ARCO? Ben ik ook geld kwijtgeraakt. Dat was ook veilig.

 

 

Groeten,

👍

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Duidelijk een verward persoon. Windows werkt ook zonder TPM compleet veilig.

Evenals Linux.

Zoek het maar op.

Als systeemvereiste is TPM volledig overbodig. Als op zichzelf staand stukje hardware is het verbazingwekkend.

 

TPM is een cryptografische processor. Het kan die korte PIN's veiliger maken dan complexe wachtwoorden omdat wachtwoorden cryptografische sleutels zijn terwijl PIN's entropie zijn voor een sterke cryptografische sleutel die TPM levert. Dieven kunnen wachtwoorden breken via regenboogtabellen, maar PIN's op basis van TPM zijn bestand tegen brute-force aanvallen.

 

TPM maakt het ook mogelijk om je 😄 volume transparant te versleutelen, zodat dieven er niet bij kunnen zonder het wachtwoord of de PIN van je gebruikersaccount te kennen. Laptops zijn bijzonder gevoelig voor diefstal.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik word zo moe van jouw onnodige vragen. Volgens mij mag die nieuwe pc ook geen cent kosten...

We leven niet meer in het jaar 2000..., ook opzoek naar oude software meuk. Ik denk dat daar wel andere fora voor zijn.

aangepast door Windhoos
  • Like 1

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Windhoos zei:

Ik word zo moe van jouw onnodige vragen. Volgens mij mag die nieuwe pc ook geen cent kosten...

We leven niet meer in het jaar 2000..., ook opzoek naar oude software meuk. Ik denk dat daar wel andere fora voor zijn.

 

Dat noemen ze een hobby.

 

Nu ik niet meer kan werken heb ik tijd mijn pc's die ik jarenlang verzameld heb weer nieuw leven in te blazen en een oude hobby weer leven in te blazen.

Moest iedereen zich bezighouden met computers en aanverwante technology zou er niemand meer zijn om brood te bakken.

Als je werkt heb je geen tijd voor internet en altijd up date te zijn met de laatste technology etc. Moet je eens proberen.😇

 

Groeten,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

BS

is volgens mij je hobby

Binnenlandse Strijdkrachten, Bahama's, Bruine Schaal, Blonde Sloerie,.....

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, simp zei:

telefoon gekregen omdat ik ergens in de lijst stond in hun gsm

 

En toen? Dan heb je even een gezellig gesprek en dan hang je op.

 

23 uren geleden, simp zei:

Ik heb lang geleden ooit eens te snel gereden

 

Boeien, doe ik vrijwel dagelijks.

 

23 uren geleden, simp zei:

Als je je wifi softwarematig hebt uitgeschakeld, schakeld windows die dan in om  updates op te halen.

 

Nee! Windows moet internet hebben om te weten dat er updates beschikbaar zijn.

 

23 uren geleden, simp zei:

Een gsm is meestal zo ingesteld dat die updates ophaald als er wifi in de buurt is. Daar weet je niks van tot je de vraag krijgt je gsm een terug op te starten.

 

Dubbel nee! je telefoon verbindt niet zomaar met een Wifi netwerk in de buurt. En mocht dat jouw Wifi zijn dan is er niks aan de hand. Verder heeft iedereen wel een GSM abonnement met databundel dus je telefoon heeft helemaal geen Wifi nodig. En last but not least vraagt mijn telefoon netjes of de upload geïnstalleerd moet worden.

 

23 uren geleden, simp zei:

Heb jij dan nooit tegenspoed gehad in je leven?

 

Tuurlijk, maar daar laat ik mijn leven niet door beïnvloeden.

 

23 uren geleden, simp zei:

Ken je ARCO? Ben ik ook geld kwijtgeraakt. Dat was ook veilig.

 

Dat waren risicovolle beleggingen in 2008 in een bank die omviel. Lijkt me sterk dat iemand gezegd heeft dat die veilig waren.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...