Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ergens is er iets mis gegaan in Nederland.

Het gezonde verstand is verloren gegaan.

Politie grijpt in bij rouwstoet voor ’probleemwolf’ Bram, XR-demonstranten ruziën met buurtbewoners

https://www.telegraaf.nl/binnenland/politie-grijpt-in-bij-rouwstoet-voor-probleemwolf-bram-xr-demonstranten-ruzien-met-buurtbewoners/120386770.html

In ander nieuws in de krant.

Recreatief vissen in zee
Nieuwe regels voor mensen die recreatief vissen in zee (dus niet commercieel): je moet de vangst van zeebaars, paling en blauwvintonijn registeren in een app, Rec-Fishing.

Je moet aangeven welk vistuig je gebruikt, waar je vist, de lengte of het gewicht en of je de vis hield om op te eten of terug hebt gegooid.

Het geldt in zout water in de hele EU. De EU wil hiermee kijken wat het effect van recreatief vissen is op visstanden.

Het gaat dus niet om vissen in rivieren en meren.

De regel gaat in op 10 januari.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

Recreatief vissen in zee
Nieuwe regels voor mensen die recreatief vissen in zee (dus niet commercieel): je moet de vangst van zeebaars, paling en blauwvintonijn registeren in een app, Rec-Fishing.

Je moet aangeven welk vistuig je gebruikt, waar je vist, de lengte of het gewicht en of je de vis hield om op te eten of terug hebt gegooid.

Het geldt in zout water in de hele EU. De EU wil hiermee kijken wat het effect van recreatief vissen is op visstanden.

Het gaat dus niet om vissen in rivieren en meren.

De regel gaat in op 10 januari.

Eindelijk een maatregel tegen het leegvissen van de zee. Heerlijke betutteling weer vanuit Brussel. Ik vis(te) af en toe aan de Schelde en gooide de vis altijd terug omdat deze vol zit met PFAS omdat ze vanuit Europa zo goed meekijken wat er zoal geloosd word in de Schelde. Hulde aan deze maatregel!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Aardig staaltje van micro management, die viscontrole.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Gewoon een staaltje van de zoveelste onzin uit Brussel.

Er staat bijv. nergens omschreven wanneer je dit in moet vullen.

Moet je dat na het vangen van elke vis, aan het eind van de visdag of pas als je weer thuis bent en op je wifi de gegevens kunt versturen.

Daarnaast als je geen Smartphone bij je hebt of zelfs helemaal niet hebt hoe kun je dan de gegevens in gaan vullen in een App?

Maar bovenal mag een bijzonder opsporingsambtenaar (dus een controleur) helemaal niet eisen om naar gegevens op je telefoon te kijken en App's te openen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
55 minuten geleden, ceesv zei:

Aardig staaltje van micro management, die viscontrole.

Stel je voor dat ze het echte werk gaan doen!! Iets zoals: Hé Poetin. Nu jouw rotzooi uit de Oekraïne halen anders geven wij ze materiaal om het zelf te verwijderen!

Geplaatst:

Dat zou in mijn ogen wel de beste oplossing zijn.

Nu krijgt de Oekraïne net genoeg om zich te kunnen verdedigen en niet overlopen te worden maar te weinig om een vuist te kunnen maken met als gevolg een bodemloze put waar miljarden in verdwijnen.

Geef ze meteen zoveel spullen dat ze Rusland een berichtje kunnen sturen van "en nu binnen 2 weken wegwezen of we vegen jezelf het land uit".

Dan is het wel 1 keer een enorm bedrag maar vrijwel zeker lager dan alles wat het nu bij elkaar opgeteld al is uitgegeven en weet Poetin meteen waar hij aan toe is nl. dat de rest van de wereld niet met zich laat sollen.

Geplaatst:
54 minuten geleden, gerrit B zei:

Gewoon een staaltje van de zoveelste onzin uit Brussel.

(....)

Maar bovenal mag een bijzonder opsporingsambtenaar (dus een controleur) helemaal niet eisen om naar gegevens op je telefoon te kijken en App's te openen.

Deze maatregel heeft natuurlijk een gegronde reden. Hoezo "onzin"?

Controles Visakte waren er altijd al. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
13 minuten geleden, Eduard07 zei:

Voor zoetwater

Geplaatst:
16 minuten geleden, Eduard07 zei:

Alleen voor zoet water en niet voor de zee.

Voor vissen op zee is ook geen vergunning nodig voor recreatief vissen met hengel (in de Visserijzone, kustwateren en het zeegebied)

Geplaatst:

@ceesvWaar heb jij dat verhaal over het vissen vandaan? Waar en hoe word zoiets gecommuniceerd naar de horigen van Europa?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen