Tonskidutch Geplaatst: 22 december Geplaatst: 22 december on the BBC website vertaald op de BBC nieuws pagina Leuk toch al die "timelovers" Tears Run Dry Malia, Boris Blank
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 7 uren geleden Ergens is er iets mis gegaan in Nederland. Het gezonde verstand is verloren gegaan. Politie grijpt in bij rouwstoet voor ’probleemwolf’ Bram, XR-demonstranten ruziën met buurtbewoners https://www.telegraaf.nl/binnenland/politie-grijpt-in-bij-rouwstoet-voor-probleemwolf-bram-xr-demonstranten-ruzien-met-buurtbewoners/120386770.html In ander nieuws in de krant. Recreatief vissen in zee Nieuwe regels voor mensen die recreatief vissen in zee (dus niet commercieel): je moet de vangst van zeebaars, paling en blauwvintonijn registeren in een app, Rec-Fishing. Je moet aangeven welk vistuig je gebruikt, waar je vist, de lengte of het gewicht en of je de vis hield om op te eten of terug hebt gegooid. Het geldt in zout water in de hele EU. De EU wil hiermee kijken wat het effect van recreatief vissen is op visstanden. Het gaat dus niet om vissen in rivieren en meren. De regel gaat in op 10 januari. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 1 uur terug, ceesv zei: Recreatief vissen in zee Nieuwe regels voor mensen die recreatief vissen in zee (dus niet commercieel): je moet de vangst van zeebaars, paling en blauwvintonijn registeren in een app, Rec-Fishing. Je moet aangeven welk vistuig je gebruikt, waar je vist, de lengte of het gewicht en of je de vis hield om op te eten of terug hebt gegooid. Het geldt in zout water in de hele EU. De EU wil hiermee kijken wat het effect van recreatief vissen is op visstanden. Het gaat dus niet om vissen in rivieren en meren. De regel gaat in op 10 januari. Eindelijk een maatregel tegen het leegvissen van de zee. Heerlijke betutteling weer vanuit Brussel. Ik vis(te) af en toe aan de Schelde en gooide de vis altijd terug omdat deze vol zit met PFAS omdat ze vanuit Europa zo goed meekijken wat er zoal geloosd word in de Schelde. Hulde aan deze maatregel! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 6 uren geleden Aardig staaltje van micro management, die viscontrole. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Gewoon een staaltje van de zoveelste onzin uit Brussel. Er staat bijv. nergens omschreven wanneer je dit in moet vullen. Moet je dat na het vangen van elke vis, aan het eind van de visdag of pas als je weer thuis bent en op je wifi de gegevens kunt versturen. Daarnaast als je geen Smartphone bij je hebt of zelfs helemaal niet hebt hoe kun je dan de gegevens in gaan vullen in een App? Maar bovenal mag een bijzonder opsporingsambtenaar (dus een controleur) helemaal niet eisen om naar gegevens op je telefoon te kijken en App's te openen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 55 minuten geleden, ceesv zei: Aardig staaltje van micro management, die viscontrole. Stel je voor dat ze het echte werk gaan doen!! Iets zoals: Hé Poetin. Nu jouw rotzooi uit de Oekraïne halen anders geven wij ze materiaal om het zelf te verwijderen! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Dat zou in mijn ogen wel de beste oplossing zijn. Nu krijgt de Oekraïne net genoeg om zich te kunnen verdedigen en niet overlopen te worden maar te weinig om een vuist te kunnen maken met als gevolg een bodemloze put waar miljarden in verdwijnen. Geef ze meteen zoveel spullen dat ze Rusland een berichtje kunnen sturen van "en nu binnen 2 weken wegwezen of we vegen jezelf het land uit". Dan is het wel 1 keer een enorm bedrag maar vrijwel zeker lager dan alles wat het nu bij elkaar opgeteld al is uitgegeven en weet Poetin meteen waar hij aan toe is nl. dat de rest van de wereld niet met zich laat sollen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 54 minuten geleden, gerrit B zei: Gewoon een staaltje van de zoveelste onzin uit Brussel. (....) Maar bovenal mag een bijzonder opsporingsambtenaar (dus een controleur) helemaal niet eisen om naar gegevens op je telefoon te kijken en App's te openen. Deze maatregel heeft natuurlijk een gegronde reden. Hoezo "onzin"? Controles Visakte waren er altijd al. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 13 minuten geleden, Eduard07 zei: Controles Visakte waren er altijd al. Voor zoetwater You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 16 minuten geleden, Eduard07 zei: Controles Visakte waren er altijd al. Alleen voor zoet water en niet voor de zee. Voor vissen op zee is ook geen vergunning nodig voor recreatief vissen met hengel (in de Visserijzone, kustwateren en het zeegebied) zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden @ceesvWaar heb jij dat verhaal over het vissen vandaan? Waar en hoe word zoiets gecommuniceerd naar de horigen van Europa? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Alventali Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 8 minuten geleden, Mojo zei: @ceesvWaar heb jij dat verhaal over het vissen vandaan? Waar en hoe word zoiets gecommuniceerd naar de horigen van Europa? https://www.sportvisserijnederland.nl/actueel/nieuws/28094/verplichte-vangstregistratie-voor-zeesportvissers-vanaf-10-januari-2026.html#:~:text=Verplichte vangstregistratie voor zeesportvissers vanaf 10 januari 2026,-1327 03 december&text=Vanaf 10 januari 2026 voert,Voedselzekerheid en Natuur (LVVN). In Nederland via de site van de sportvisserij. De regel is naar mijn mening bedoeld voor de "recreatieve vissers" die 1 a 2 keer per week te vissen gaan. En daarmee een aardig zakcentje bij verdienen met de verkoop van b.v. kabeljauw aan restaurants. Een hele kabeljauw levert al gauw tussen de 10 a 15 euro per kilo op. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) ten eerste als jij Kabeljauw gaat vissen op ZEE hebbie een groot bootje nodig 😁want aan onze kust komt het beest nauwelijks voor. ten tweede Jacobse en van Es hadden het er al over dat men de prikkertjes aan de viskraam gaat tellen om te zien of die inkomsten wel correct opgegeven worden door de viskraam uitbater. Ten derde natuurlijk is het bedoeld voor die duidelijke herkomst herleiding van het voedsel dat op de markt komt hetgeen ook bij andere producten verplicht is , maar tegelijk ook hoopt men dat het inzicht geeft in hoeveel überhaupt gevist wordt in totaal ten behoeve van het reguleren van de visstand. 2 uren geleden aangepast door Tonskidutch Tears Run Dry Malia, Boris Blank
Alventali Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 47 minuten geleden, Tonskidutch zei: ten eerste als jij Kabeljauw gaat vissen op ZEE hebbie een groot bootje nodig Nee alles waarmee ik de zee op ben geweest om op kabeljauw te vissen. Kon zo op de trailer zonder daar een dikke 4*4 voor te hebben. B.v. een geschikte zodiac weegt minder dan 600Kg Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Mojo Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur geleden, Alventali zei: In Nederland via de site van de sportvisserij. Daar kom ik niet want ik ben geen sportvisser. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen