gerrit B Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Vannacht heeft het ook al flink gevroren, moest vanmorgen ruiten krabben en na de 1e flinke nachtvorst kiwi's plukken. Dus 4 emmers vol kiwi's van de boom gehaald, straks allemaal schillen en er jam ed. van maken. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden ik heb nog twee kiwi's leggen al twee weken, die zo hard en zuur zijn die schenk ik Trump. Running To The Sea Röyskopp, Susanne Sundför
minplus Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Als hij erin stikt hebben we Vance. Die is nog veel geschifter en kwaadaardiger. 1 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Die van ons zijn ook keihard en flink zuur. Vandaar dat we altijd wachten tot de 1e flinke vorst, dan worden ze zacht en zoeter en zijn ze ook eenvoudiger te verwerken. Maar hierna de boom ook even flink terug snoeien want hij is nu de gehele garage al overgestoken (7,5m), zit hoog in de kersenboom en in de vijgenboom. Dus die gaat even flink gekortwiekt worden voordat de sapstroom van het voorjaar weer op gang komt. Nadeel is wel dat hij alleen bloeit op 2 jarig hout dus volgend jaar geen/nauwelijks bloemen en ook geen kiwi's zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Kiwi''s hier geprobeerd. Werd totaal niks. Smerig. Kersen worden net als bessen door de vogels gepakt. Vijgen zijn wel super. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) We hebben de kiwi's ook niet voor het eten maar meer voor de bloemen in het voorjaar Waarbij het dan net lijkt alsof er een F1 wedstrijd in de tuin is van alle bijen en hommels en hangt er een heerlijks zoete geur in de tuin. Maar hoofdzakelijk voor de schaduw. Komen er dan nog wat kiwi's aan dan is dat mooi meegenomen. Er zijn wel veel verschillende soorten kiwi's en de ene soort doet het wel een stuk beter dan de andere. Bij een klant groeide hij ook alleen maar en na 10 jaar nog steeds niet 1 bloemetje oid. maar wel een enorme bos. Heb hem een stekje van onze meegenomen en na 5 jaar (zolang moet je wel wachten) de 1e bloemen en meteen 2 kiwi's Wel gigantisch zuur maar toch. Maar hij had een vijgenboom en elk jaar als ik daar kom dan pluk ik lekkere dikke vijgen die mooi rood zijn van binnen. Stek van hem staat hier maar wel een flinke boom (denk dat hij al ruim 5m hoog is) maar vijgen maximaal zo groot als een walnoot en meer niet. Maar het is hier nu al weer -1 en de ruiten van de auto voor het huis zijn de gehele dag bevroren geweest. 3 uren geleden aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen