beastie1953 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Beste collega's, Een tijdje geleden heb ik me op een ncam geabonneerd. Daarna heb ik de uitleg over de installatie nauwgezet gevolgd, maar het lukt me niet om de installatie rond te krijgen. Die blijft hangen op het installeren van de .ipk. Iemand een idee, advies, oplossing??? Gert
Mojo Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart 14 minuten geleden, beastie1953 zei: Iemand een idee, advies, oplossing??? De vraag duidelijker formuleren want ik snap niet wat je wil You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mimisiku Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart (aangepast) NCAM is een derivaat van OScam en die is naar mijn mening gewoon Open-Source. Daar hoef je normaliter niet voor te betalen.. Of je bedoelt een c-lijn om illegaal Pay-TV te kunnen kijken? In beide gevallen installeer je dan gewoon een 'reader' met de parameters die je gekregen hebt .. 27 maart aangepast door Mimisiku Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Codx Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Ncam heeft niks met illegaal kijken te maken, het is gewoon een oscam afgeleide. ipk's installeer je met een command regel: opkg install en dan de naam van het bestand geloof ik. Laat even weten wat voor melding je krijgt. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 27 maart Moderator Geplaatst: 27 maart 16 uren geleden, beastie1953 zei: heb ik me op een ncam geabonneerd. 2 uren geleden, Codx zei: Ncam heeft niks met illegaal kijken te maken, Een "abonnement" suggereert iets anders. Maar laten we wachten op de topic starter voor meer informatie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Cobus R Geplaatst: woensdag om 18:01 Geplaatst: woensdag om 18:01 Op 26-3-2025 om 21:44, beastie1953 zei: Beste collega's, Een tijdje geleden heb ik me op een ncam geabonneerd. Daarna heb ik de uitleg over de installatie nauwgezet gevolgd, maar het lukt me niet om de installatie rond te krijgen. Die blijft hangen op het installeren van de .ipk. Iemand een idee, advies, oplossing??? Gert Als hij vastloopt kan het zijn dat je .ipk corrupt of te oud is .(Download de juiste versie, minimaal 10.8 of hoger). De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 08:53 Geplaatst: donderdag om 08:53 (aangepast) De versie zal zeker mee spelen in het geschilderde probleem. Maar NCam heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van de meest gebruikte Oscam kaartserver. Probeer maar eens de softcam en de functies en dan mag je het ons vertellen hoe NCam beter zou functioneren. donderdag om 08:54 aangepast door Tonskidutch We Still Grow Gard Du Nord
Codx Geplaatst: donderdag om 11:35 Geplaatst: donderdag om 11:35 Op 27-3-2025 om 14:08, ceesv zei: Een "abonnement" suggereert iets anders. Je kunt met elke softcam een abonnement nemen, dat betekend nog niet dat de softcam niet besproken mag worden. En Ncam heeft bepaalde zaken die de normale oscam nog niet ondersteunde. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 04:15 Geplaatst: gisteren om 04:15 @Codx leg uit welke dan? We Still Grow Gard Du Nord
Codx Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Oa dat het jaren geleden al mogelijk was om met Ncam AFN in Powervu werkend te krijgen via dvb-api icm de juiste hardware. Dit kon toen niet met OScam.. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Op 27-3-2025 om 11:39, Codx zei: Ncam heeft niks met illegaal kijken te maken, het is gewoon een oscam afgeleide. staat je uitleg wel een beetje in tegenspraak met je eigen citaat hierboven. Maakt niet uit, zenden die nog uit op Powervu? Wie kijkt die US rommel nu nog? @beastie1953 wil je er aub ook bij aangeven wat je ermee wilt bereiken / zien? We Still Grow Gard Du Nord
Codx Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, Tonskidutch zei: staat je uitleg wel een beetje in tegenspraak met je eigen citaat hierboven. Nee jij trekt de zaken uit context. Ncam heeft meerdere voordelen die jij niet begrijpt en waar jij naar vraagt. ik geef er eentje aan. Met de reguliere oscam kan dit ook alleen was je dan verplicht streamrelay te gebruiken. Elke softcam kan overweg met sleutels. Maar als je op elke slak zout wil leggen kan ik dat ook, maar dan moet je verre van linux boxen met softcams blijven want die zijn allemaal illegaal en bevatten allemaal code en sleutels die letterlijk gejat zijn uit allerlei provider boxen. Dan kun je alsnog een abonnement bij je legitieme provider hebben en dat kaartje in een softcam draaien maar voor die provider ben jij dus altijd illegaal bezig. Want je gebruikt hun product op een manier die niet binnen hun voorwaarde past en zij hebben het recht daarop in te grijpen. Je mag het alleen gebruiken icm hun provider box of een CI(+) module in een officieel ondersteund apparaat. 5 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mimisiku Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden En de provider moet zich houden aan 1 coderingstechniek. Niet 3… Nu kun je als abonnee niet alles kijken terwijl je er wel op geabonneerd bent… Viaccess voor Love Nature 4K, Canal + Action, Crime Investigation, Mezzo, Dreamworks, DuckTV, museumTV, zenTV (en de andere natuurzenders) Nagra voor dezelfde zenders via Viaccess Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden 1 uur terug, Codx zei: Want je gebruikt hun product op een manier die niet binnen hun voorwaarde past en zij hebben het recht daarop in te grijpen. Volgens geldend recht heb je zelf vrije keuze van hardware. Met een geldig en officieel betaald abonnement / CI module kijk je legaal. Ik heb ruim een jaar geleden mijn abonnement opgezegd omdat er steeds meer zenders waren die ik niet meer kon bekijken met mijn ontvanger. In mijn omgeving zijn steeds meer mensen overgestapt naar NLZiet. Op 26-3-2025 om 21:44, beastie1953 zei: Een tijdje geleden heb ik me op een ncam geabonneerd. Maar of dit legaal is? Daar kan de topic starter antwoord op geven, maar die heeft zich al 10 weken niet meer laten zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 40 minuten geleden, ceesv zei: Volgens geldend recht heb je zelf vrije keuze van hardware. Met een geldig en officieel betaald abonnement / CI module kijk je legaal. Als het ondersteunde apparatuur is wel, zodra je met certificaten aan de gang moet om het werkend te krijgen is er niks legaals meer aan. Zelfde geldt voor softcams. Natuurlijk hebben we daar schijt aan maar dat is een keus die we zelf maken. Maar op dit forum doet men altijd zo spastisch om niks. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen