Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei (aangepast) Ik vlieg ook liever met de LustHansa dan met de KLM. Niet zo zeer vanwege de prijs of de quality overall maar het cabine-personeel van de KLM is zowat van arrogant en “uit de hoogte” dat ik al heb gegeten en gedronken bij het instappen. Bah 😩….wat een kak-troelen zijn dat. Dat geldt trouwens ook voor de piloten. Die denken ook dat ze boven iedereen staan. Ik weet waar ik het over heb want mijn ex-vrouw werkte voor de KLM als stewardess en was in Frankfurt/M. FRA gestationeerd. En die had geen goed woord over voor haar collega’s. Die vond het ook maar bagger, al die ouwe afgeragde taarten. Dan is het vliegen bij Emirates wel even een andere ervaring. 25 mei aangepast door Drs. IJzerbout Stay delulu !
TangoBravo Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei 11 uren geleden, ceesv zei: Je hebt niet meer betaald indien je de retour koffer meteen had geboekt,, je hebt dus geen schade of nadeel geleden. Zoals ik het verhaal lees zou de koffer 2 x 35 euro geweest zijn bij het vooraf boeken als het duidelijker aangegeven zou zijn. Nu betaalde topic starter 1 x 35 euro en 1 x 70 euro Dus zijn schade bedroeg 35 euro. T B
Moderator ceesv Geplaatst: 25 mei Moderator Geplaatst: 25 mei Zo had ik dat niet begrepen. Ik heb even op de KLM site gekeken, daar staat toch heel duidelijk, dat je ruimbagage kan boeken bij de heenvlucht. Het verschil tussen light en standaard is € 41. Standaard is met koffer in het ruim. Prijzen kunnen hoger uitvallen, afhankelijk van op welk moment van de dag je vliegt. Daarna boek je de retourvlucht in dezelfde boeking, en dan krijg je dit te zien. Bij de standaard retourvlucht is koffer in het ruim inbegrepen. Indien je bij de heenvlucht light boekt en dan alsnog een losse koffer incheckt krijg je voor de retourvlucht alleen de optie voor een light ticket zonder ruimkoffer. Wijzig je die ticket in een standaard ticket, met koffer, zijn de wijzigingskosten € 75. Voor mij staat het overduidelijk aangegeven, in mijn ogen is de KLM niet in gebreke. En nogmaals, KLM is niet mijn favoriete airline, dat is LH. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: 27 mei Auteur Geplaatst: 27 mei (aangepast) Al deze opties heb ik niet gezien, maar misschien komt dat, omdat ik een pakketreis had, waarvan de vliegticket een onderdeel was. Vanuit London City hadden wij een transferbus naar Tilbury, en daar begon een cruise naar het Noorden langs diverse plaatsen in Noorwegen. Bij Tui was ook sprake van een pakketreis inclusief allerlei aktiviteiten. Daar boekte ik de koffer in twee stappen, daarbij stond apart boeken voor heenreis en voor terugreis aangegeven. KLM heeft dat niet duidelijk, is in mijn opinie gewoon slecht. Wat de service aan boord betreft, dan is Garuda Indonesia mijn favoriete maatschappij. Naar Indonesië heb ik gevlogen met meerdere maatschappijen: KLM, Lufthansa, British Airways, Malaysian, Cathay Pacific, Saoudia, Singapore Airlines en Garuda Indonesia. Het fijne van Garuda is de nonstop vlucht, dan ben je in 14 uur in Jakarta, dus meestal vlieg ik met Garuda Indonesia. Ruimbagage is altijd inbegrepen. 27 mei aangepast door AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Garuda is een partner Airline van de KLM met code sharing. Ikzelf vlieg af en toe van Frankfurt/M naar Hongkong en dan verder naar Cebu City vanwege mijn Philipijnse vrouw. En ben daar tevreden over. Geen geneuzel met bagage en een goede service aan board. De prijzen variëren sterk al naar gelang wanneer je boekt. Stay delulu !
JoeC Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei (aangepast) Op 22-5-2025 om 08:10, Tonskidutch zei: Leuk en interessant verhaal @jptd in die link. Zelf ging ik altijd heel licht op vakantie met de vluchtmaatschappij. Wat heb je allemaal nodig? tandenborstel en onderbroek 😁 Tja, ik mis de creditcard in je lijstje, dat is de reden dat ik me weinig zorgen maak of ik "iets vergeten ben". En meer to the point: Simpele creditcard, ~5 gram, weegt in veel gevallen minder dan de eurobiljetten die ie vervangt, en zeker minder dan de tandenborstel en onderbroek. 27 mei aangepast door JoeC Uitbreiding
Tonskidutch Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 16 minuten geleden, JoeC zei: Tja, ik mis de creditcard in je lijstje Nog nooit nodig gehad, wel voor die boekingen van de vlucht met American Express. Hartstikke handig als je belazerd wordt door de vliegtuigmaatschappij. M'n paspoort weegt vijf maal zoveel als de credit card. We Still Grow Gard Du Nord
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen