Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 18:14 Geplaatst: gisteren om 18:14 48 minuten geleden, Michel zei: Het is een techniek waar je niet omheen kunt. Net op het werk een lokaal systeem gebouwd waarmee we o.a. het llama3.3_70b model soepel kunnen draaien. We gaan het inzetten voor met name tekstuele ondersteuning en het koppelen aan onze kennisbank en database zodat medewerkers op slime wijze data kunnen analyseren en gebruiken. Daar is het ideaal voor. De keuze voor een lokaal systeem is vanwege de kosten die abonnementen die NIET je data gebruiken met zich mee brengen, Dan is lokaal draaien zowel veiliger als goedkoper, waarbij veiligheid wel het belangrijkste argument is. Voor een paart forum lijtk het me nog wat vroeg. Ik zie hier maar weinig topics over het onderwerp en sat4all heeft misschien ook niet helemaal het publiek voor dergelijke topics. Zelf ga ik wel graag met mijn tijd mee (net als Con) want je kunt dergelijke tools prima in je voordeel inzetten. Dat is iig beter dan je kop in het zand steken en doen alsof AI niet bestaat. AI wordt overigens over het algemeen overdreven slim neergezet. De huidige technieken zijn niets meer dan 'slimme' herhaal-assistenten. Heel handig, maar ECHT slim zijn ze niet. Ik loop naar het einde van mijn beroepskarriere. Zeg uiteraard niet: „na mij de zinvloed” Nog een paar maanden en ik ben met pensioen. Met 70. Dan gaat bij mij het interesse terug. Ik kijk nu uit naar veel reizen en zien met mijn vrouw. Dan is dat KI voor mij minder van interesse. Mijn opvolger zal er mee aan de gang gaan. Stay delulu !
Con Geplaatst: gisteren om 20:41 Auteur Geplaatst: gisteren om 20:41 (aangepast) 11 uren geleden, ceesv zei: We gaan een onvoorspelbare grimmige toekomst tegemoed. De eerste rechtszaken tegen AI staan al op de rol. Haar zoon (14) stapte uit het leven nadat hij verliefd werd op een chatbot, nu sleept zijn moeder Google en een AI-bedrijf voor de rechter. Die beruchte 28 februari vond de jongen zijn smartphone terug. Niet veel later beroofde hij zich met het pistool van zijn stiefvader van het leven, een gruwelijke scène waar zijn vijfjarige broertje getuige van was. „Hij dacht dat hij zo in de virtuele wereld van die bot terecht zou komen”, zei Garcia aan CBS. „Ik zag dat Sewell haar vroeg: ’Wat als ik nu naar huis kom, naar jou?’, waarop de bot antwoordde ’Doe alsjeblieft dat, mijn lieve koning.’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1265521442/haar-zoon-14-stapte-uit-het-leven-nadat-hij-verliefd-werd-op-een-chatbot-nu-sleept-zijn-moeder-google-en-een-ai-bedrijf-voor-de-rechter Is op zich waar. MAAR er zijn wel meer aanleidingen hoor tot (zelf)moord zonder AI. Films die er toe leiden, wapens (die in Amerika makkelijk) te krijgen zijn. Drugs... of andere verslavingen. Ik denk dat AI een "spannende" ontwikkeling is die wij nog (mogen) meemaken. Maar met alles geldt dat hier ook weer misbruik van kan worden gemaakt. Je had ooit auto's en er ontstonden autodieven, je had/hebt internet en daar heb je spam, spoofing en hackers. Nu AI, tja... Wat ik sowieso irritant vind is dat het wordt opgedrongen, nu in Google Chrome is het eerste antwoord van AI. Dus daar moet ik nog mee aan de slag want wil zelf bepalen van wie met het eerste antwoord op mijn vragen komt. Ik maak ook regelmatig gebruik van de nieuwe ontwikkelingen (voor zover ik het nog kan volgen) zoals Chat GPT. En de ommekeer dat deze "dienst" nu ook on-line is, is wel weer een verbetering. Maar een ander hekel punt is het volgende. Nederland maakt voor 90% gebruik van buitenlandse diensten, denk aan Windows, Outlook en de cloud. Wij zijn daardoor uiterst afhankelijk van... Amerika. Half Nederland maakt zich daar druk om behalve... inderdaad, de regering. En dat is pas eng. Als alles in Amerika blijft kan onze grote "vriend" T zomaar ergens de stekker uittrekken of laten beïnvloeden door AI. Paranoia? Nee! Zeker niet maar toch. gisteren om 20:43 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Mojo Geplaatst: gisteren om 21:50 Geplaatst: gisteren om 21:50 1 uur terug, Con zei: u in Google Chrome is het eerste antwoord van AI. Dus daar moet ik nog mee aan de slag want wil zelf bepalen van wie met het eerste antwoord op mijn vragen komt NEE DAT MAG JE NIET MEER ZELF BEPALEN! Jij hoeft niet meer na te denken. Dat wordt gedaan voor jou. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Con Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden 17 minuten geleden, Mojo zei: NEE DAT MAG JE NIET MEER ZELF BEPALEN! Jij hoeft niet meer na te denken. Dat wordt gedaan voor jou. Zo doe je dat en weg is AI; Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen