Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, Sprietje zei:

Wat zit je nu voor onzin uit te kramen.

lees zelf maar eens, een paar Topic berichten terug waar jij beweert dat 23,5 Oost altijd nummer 1 is voor de instelling van een diseqc switch...

(typisch Hollander dus)

en nu heb je een ingebouwde diseqc in de LNB en dan kun je niet anders dan de echte volgorde aan bevelen, aanhouden. 

het ga je goed 

In A Manner Of Speaking

Tuxedomoon

Geplaatst:
10 uren geleden, jeevanhoof zei:

Kan je de vrij te ontvangen zenders zien?

Wat volgens mij niet het geval is.

Als je die ook niet kan zien, ligt het niet aan CD.

Dan is de kans groot dat het aan je kabel of switch ligt.

Of je schotel is verdraaid.

Mvg

Ook de vrij ontvangers zenders zijn niet te ontvangen.

• Moderator
Geplaatst:

Tja, er zijn meerdere fout mogelijkheden.

Door eliminatie van mogelijke oorzaken zal je het probleem moeten oplossen.

Of je sluit je ontvanger aan op een schotel waarvan duidelijk is dat die wekt. of je sluit een andere ontvanger waarvan duidelijk is dat die in orde is aan op je schotel.

De rest is gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
10 uren geleden, Sprietje zei:

Je schrijft dat je een triple-lnb quad hebt.
Controleer of de diseqc-volgorde goed staat:
Astra 19,2 = #1
Astra 23,5 = #2
Astra 28,2 = #3

Ik krijg de indruk dat je maar 1 coaxaansluiting gebruikt op de lnb. Waarschijnlijk aansluiting 1. Zet de coaxaansluiting eens op aansluiting 2.

De instellingen:

Astra 1 van 4

Astra 2 3 van 4

Astra 3 2 van 4

Er komen 2 coaxkabels vanaf de kop. Gaan naar de 2 coaxaansluitingen op de sat ontvanger.  Ik waag m'n leven niet op het dak om te zien of er daar iets los is o.i.d. . Ik bel morgen een sat winkel, die ooit ook de schotel plaatste.

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, pel zei:

De instellingen:

Astra 1 van 4

Astra 2 3 van 4

Astra 3 2 van 4

Er komen 2 coaxkabels vanaf de kop. Gaan naar de 2 coaxaansluitingen op de sat ontvanger.  Ik waag m'n leven niet op het dak om te zien of er daar iets los is o.i.d. . Ik bel morgen een sat winkel, die ooit ook de schotel plaatste.

Dan staan de diseqc-instellingen goed.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
8 uren geleden, Tonskidutch zei:

lees zelf maar eens, een paar Topic berichten terug waar jij beweert dat 23,5 Oost altijd nummer 1 is voor de instelling van een diseqc switch...

(typisch Hollander dus)

en nu heb je een ingebouwde diseqc in de LNB en dan kun je niet anders dan de echte volgorde aan bevelen, aanhouden. 

het ga je goed 

Geef even aan waar ik dat geschreven heb.

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Dan staan de diseqc-instellingen goed.

Als de LNB defect is (CD Triple LNB quad) ben ik de klos: schijnt al tijd uit de handel te zijnen iets soortgelijks zie ik niet. Dat betekent dan Astra  2 weg: geen BBC, geen Channel 4 geen ITV, geen filmkanalen (prima te volgen met de engelse ondertiteling aan)

Geplaatst:
5 uren geleden, pel zei:

Als de LNB defect is (CD Triple LNB quad) ben ik de klos: schijnt al tijd uit de handel te zijnen iets soortgelijks zie ik niet. Dat betekent dan Astra  2 weg: geen BBC, geen Channel 4 geen ITV, geen filmkanalen (prima te volgen met de engelse ondertiteling aan)

Dit is natuurlijk onzin. Je kan gewoon 3 LNB's en een diseqc nemen en deze LNB's op een beugel monteren.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:
1 uur terug, Frans B zei:

Dit is natuurlijk onzin. Je kan gewoon 3 LNB's en een diseqc nemen en deze LNB's op een beugel monteren.

Dat zal niet mee vallen als de lnb's maar 38mm van elkaar af mogen staan h.o.h. maar tweedehands zijn triple-lnb's nog wel te koop.

Ook zijn er andere bruikbare triple-lnb's.

Geplaatst:
1 uur terug, Frans B zei:

Tuurlijk... iedereen kan alles zelf: op dak klimmen, schotel uitrichten, koppen juist monteren enz. Je komt even helpen?

• Moderator
Geplaatst:

Je kan beginnen met de werking van je ontvanger te laten controleren in de winkel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

als je nou eens begon met je instellingen hier te zetten en die na te kijken ipv te klagen/lullen dan konden we je echt helpen

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
3 uren geleden, bellejt zei:

als je nou eens begon met je instellingen hier te zetten en die na te kijken ipv te klagen/lullen dan konden we je echt helpen

Welke instellingen wil je weten? Er zijn een tig aantal menu's.Zeg het maar.

Geplaatst:

enige die belangrijk zijn is de disecq instelling en de rest is bijzaak. Zoals reeds gemeld : als die niet juist staan ontvang je inderdaad niks zelfs al is de (multi) lnb nog volledig in orde.Idem kabels

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
Zojuist, bellejt zei:

enige die belangrijk zijn is de disecq instelling en de rest is bijzaak. Zoals reeds gemeld : als die niet juist staan ontvang je inderdaad niks zelfs al is de (multi) lnb nog volledig in orde.Idem kabels

Eerdere post niet gezien ? Nogmaals:

Astra 1:  1 van 4

Astra 2: 3 van 4

Astra 3: 2 van 4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...