Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Topfield SRP-2401CI+ is dat je receiver?

Die kan helemaal geen fastscan volgens mij.

En is ook al een oudje als receiver.

Klopt, is al oud. DDe keuze: fastscan voor CD en voor andere providers zit wel in het menu, per provider in SD of HD keuze. Maar vervolgens kan ik weer alle lijsten (boekets) gaan maken. Was dat niet zo, dan had ik fastscan wel altijd gebruikt.

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

ah oké.

alles van Canal Digitaal is voor 75% HD of upscaled naar HD, dus die keuze begrijp ik niet helemaal.

Keuze zit gewoon in dat menu. Toen deze ontvanger op de m,arkt kwam was er nog veel in SD kwaliteit.

Geplaatst:
6 uren geleden, Sprietje zei:

PEL zei: Als ik bij Channel 4 wil downloaden is voor het zoeken ook een submenu voor handmatig. Ik typ in: 10936 (lijst van 16/5/25) Verticaal 23000 3/4 en hij vindt niets. Deze frequentie staat niet in de grote lijst die ik in bovenstaand menu kan oproepen.

VRAAG: wat doe ik fout dat ik ook bijv. alle ITV zenders niet kan downloaden en maar een paar BBC zenders? (Of die LNB goed is doorgemeten?? Ik kan dat niet nagaan of het ding toch wat zwakjes aan het worden is.)

UPDATE: Het vervolg: Daarna stond bovenstaande frequentie  + 23000 WEL in de lijst. Toen weer laten zoeken op deze frequentie en toen vond hij WEL Channel 4 en een paar ITV zenders... Omslachtig gedoe...

Geplaatst:

update of zet er eens een recente satelites.xml in dan heb je meteen alle juiste gegevens van de sats

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Dat er verschil zit in een SD en HD fastscanlijst was vroeger, jaren geleden. Tegenwoordig bestaat dat verschil niet meer.

Je scant gewoon de HD-fastscanlijst in en je krijgt de zenders in een logische volgorde van 1 tot 1000 van de 4 satellieten. Daarna ga je favoriete zenderlijsten maken na eigen inzicht. Daarmee verander je de ingescande fastscanlijst niet.

• Moderator
Geplaatst:

En in de fastscan lijst zit Nederland 1 gewoon op positie 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
53 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat er verschil zit in een SD en HD fastscanlijst was vroeger, jaren geleden. Tegenwoordig bestaat dat verschil niet meer.

Je scant gewoon de HD-fastscanlijst in en je krijgt de zenders in een logische volgorde van 1 tot 1000 van de 4 satellieten. Daarna ga je favoriete zenderlijsten maken na eigen inzicht. Daarmee verander je de ingescande fastscanlijst niet.

Het probleem zit er in dat als je na een tijdje de nieuwste fastscan lijst ophaalt dat al die zenderlijsten weer weg zijn en je opnieuw kunt beginnen. Dat was meteen al zo toen ik deze sat ontvanger kreeg. Fout in het programma van de ontrvanger??

Geplaatst:
15 minuten geleden, ceesv zei:

En in de fastscan lijst zit Nederland 1 gewoon op positie 1.

Het probleem is dat elke nieuwe fastscan de zenderlijstjes indelingen opblaast. Dat zou m.i. niet moeten. Alleen 1 lange lijst is onwerkbaar.

Geplaatst:

zie mijn vorige quotes want dat gebeurd niet als je de juiste instellingen gebruikt

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:
Op 4-6-2025 om 16:04, bellejt zei:

zie mijn vorige quotes want dat gebeurd niet als je de juiste instellingen gebruikt

All installed services will be deleted by fastscan. Dat is het bericht als ik Fastscan wil starten. Hoe weet jij dat ik "niet de juiste instellingen gebruik"  ?             Je vergelijkt appels met peren: Jij hebt een Vu + Duo twin ontvanger. Heeft vasat een heel ander menu. Er is in deze ontvangewr geen enkele manier om bij fastscan te verhinderenb dat de lijsten verdwijnen en ik weer opnieuw mag beginnen.

Geplaatst:

zou dus zomaar kunnen en daarom dat die oude rommel eigenlijk voorbijgestreefd is of je er een hedendaags image zou kunnen opzetten die het wel kan.

• Moderator
Geplaatst:
Op 4-6-2025 om 10:52, pel zei:

Dan heb ik 1 heel lange lijst, waar bijv. Nederland 3 op plaats 53 o.i.d.. zit.

Die ontvanger is echt niet van deze tijd wanneer je bij je fastscan dit resultaat hebt.

Op 4-6-2025 om 10:52, pel zei:

alle lijsten die ik heb gemaakt bijv. Nederland, Duitsland, Engeland, Nieuws, Muziek enz. worden dan opgeblazen:

Ik heb met de fastscan lijst nog nooit de behoefte gehad om andere lijsten te maken, de zenders zitten allemaal overzichtelijk geordend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ceesv zei:

Die ontvanger is echt niet van deze tijd wanneer je bij je fastscan dit resultaat hebt.

Ik heb met de fastscan lijst nog nooit de behoefte gehad om andere lijsten te maken, de zenders zitten allemaal overzichtelijk geordend.

Ik vind 1 lijst met wel 1000 zenders veel te lang. Ik vind aparte kortere lijsten, bijv. Nederland, Duitsland, Engeland, Centraal Europa, Azië , Muziek, Nieuws, Sport , net wat voor indeling iemand wil maken veel praktischer. Maar iedereen kan het doen naar eigen voorkeur.

Wat betreft het fastscan probleem: heb ook wel gedacht dat, omdat daar geen keuze was, sprake was van een software fout. Toen ik het ding pas had, was het menu deels in het Nederlands, deels in het Engels, wat me al niet leek te kloppen, later verdween dat weer en staat alles in het Nederlands.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...