tommiedepommie Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Hallo, ik heb een vraag met betrekking op enkele zenders die uitzenden op Astra 28,2E. Het volgende doet zich voor, de zenders die op Astra 2E 12129.00 V zitten, kan ik niet meer ontvangen. Met name de zenders Yesterday en Yesterday+1. Ik heb het vermoeden dat het aan de schotel afstelling ligt maar de andere Engelse zenders, op 28.2E kan ik wel ontvangen. Alleen de zenders die op 12129/V zitten, dus niet. Mijn vraag is dus, kan het zo zijn dat het aan mijn afstelling ligt dat ik alleen de 12129 niet kan ontvangen of kan dit ook een andere reden hebben ? Alvast dank voor het meedenken. Groet Tom PS : mijn schotel is uitgerust met vier LNB’s voor 13-19,2-23,5 en 28,2. De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) 12129 V zit op de UK-spotbeam. Zijn de transponders die je wel ontvangt misschien van de widebeam? Ontvang je de BBC wel? Waar zit je in Frankrijk en hoe groot is je schotel? 7 uren geleden aangepast door Sprietje
Satfeeds-DX Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 16 minuten geleden, tommiedepommie zei: Hallo, ik heb een vraag met betrekking op enkele zenders die uitzenden op Astra 28,2E. Het volgende doet zich voor, de zenders die op Astra 2E 12129.00 V zitten, kan ik niet meer ontvangen. Met name de zenders Yesterday en Yesterday+1. Ik heb het vermoeden dat het aan de schotel afstelling ligt maar de andere Engelse zenders, op 28.2E kan ik wel ontvangen. Alleen de zenders die op 12129/V zitten, dus niet. Mijn vraag is dus, kan het zo zijn dat het aan mijn afstelling ligt dat ik alleen de 12129 niet kan ontvangen of kan dit ook een andere reden hebben ? Alvast dank voor het meedenken. Groet Tom PS : mijn schotel is uitgerust met vier LNB’s voor 13-19,2-23,5 en 28,2. De zenders zitten nog altijd op deze frequentie 28,2°E 12129 V 27500 2/3, maar heten nu U&Yesterday en U&Yesterday+1 Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E Triax 64 cm: 42°E Triax 78 cm: 8°W Maximum E-85: 28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W DVBT-TNT DAB+
tommiedepommie Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden @Satfeeds-DX Bedankt voor je bericht. Maar ik kan ze niet ontvangen. Alle zenders op de 12129/V dus niet De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden 56 minuten geleden, Sprietje zei: Waar zit je in Frankrijk en hoe groot is je schotel? reageren op vragen helpt bij het even van adviezen. Ik kan deze zenders wel ontvangen in Zuid-West Frankrijk. (Dordogne) Het is wel een van de zwakkere transponders met minde regen reserve op mijn locatie. Ik vermoed dat je oostelijker zit, aan de rand van de spotbeam. Je zou kunnen proberen de schotel beter uit te richten of een grotere schotel te plaatsen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden is je satellites.XML up to date want deze zijn in de tijd veranderd van QPSK naar 8PSK Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Dat kan heel goed mogelijk zijn afhankelijk van het gebruikte image @bellejt. Kan men eens naar kijken. Music John Miles
tommiedepommie Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden @bellejt ik heb ze vroeger wel kunnen ontvangen. Ik heb een 1.20M schotel. Ik heb de laatste zenderlijst 6 juni van Hans geladen met de daarbij behorende satellites.xml maar dat mocht niet baten. @Tonskidutch Ik gebruik Pure2 7.4 normaal gesproken. Mijn ontvangers zijn multiboot dus kan wel eens een andere image testen. Ik vermoed dat het toch aan de schotel afstelling ligt. Alleen blijf ik het vreemd vinden dat ik bijna alle overige zenders op 28.2E wel goed ontvang. Maar dat zal wel aan mijn kennis (lees: mijn verstand en niet een vriend 😉 ) liggen. De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Ontvang je BBC One South op 12168V nu wel of niet? 2 uren geleden aangepast door Sprietje
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden zelfs met die zenderlijst zijn regelmatig foutjes.Kijk gewoon de gegevens van die kanalen na en doe met de juiste een herscan of kijk ook of je de andere znders van die tr mss ontvangt : https://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php Astra 2E 12129.00 V 22 U.K. DVB-S2 8PSK 27500 2/3 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
tommiedepommie Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden @Sprietje Nee, ook geen BBC one South HD BBC one SE en BBC SW weer wel. @bellejt daar vindt hij helemaal niets op. Dat had ik al geprobeerd. De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 32 minuten geleden, tommiedepommie zei: @Sprietje Nee, ook geen BBC one South HD BBC one SE en BBC SW weer wel. Ja, maar die zitten in de lage band.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen