Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 uren geleden, Tonskidutch zei:

Pyjama?

nooit gehad.

In Dubai koelt het 's nachts nogal af.  Tot "maar" 25 graden C., volgens Google. 🙃

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)
17 uren geleden, Tonskidutch zei:

wel verrassend dat heden morgen ik met een andere blik in de spiegel er minder last van ondervonden heb qua dikke oogleden.

Sommige problemen zitten vooral tussen de oren (zoals je oogleden....) en verdwijnen zo gauw je "erover praat".....😎

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Zou het echt?

Ik ben wel duidelijk vaker met meer bewegen en met wandelen aan de slag gegaan. 

2 uur per dag wandelen 's ochtends vroeg opdat niet teveel UV mijn kale schedel bereikt en de luchtverontreiniging het COPD niet erger maakt.

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:
37 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Zou het echt?

Ik ben wel duidelijk vaker met meer bewegen en met wandelen aan de slag gegaan. 

2 uur per dag wandelen 's ochtends vroeg opdat niet teveel UV mijn kale schedel bereikt en de luchtverontreiniging het COPD niet erger maakt.

Lichaam en geest vormen volgens Wim Hof the Iceman "een eenheid"...🥶

Petje op doen!. Zeker in de zomer. Ik ken mensen die huidkanker opliepen met een kale schedel.

Zonnebrillen helpen tegen het ontstaan van staar.

Inmiddels wordt er steeds meer bekend welke positieve invloed lichaamsbeweging heeft op de gezondheid. Veel meer dan men waarschijnlijk ooit heeft bevroed. Meten is weten, en de huidige medische wetenschap krijgt bijna per dag meer middelen om te meten.

https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/waarom-heb-je-door-bewegen-minder-kans-op-kanker

https://www.alzheimer-nederland.nl/dementie/oorzaken-en-voorkomen/voorkomen/beweeg-voldoende

Zelfs het dag- en nachtritme blijkt invloed te hebben: 

https://www.ntvo.nl/verstoord-dag-nachtritme-kan-mogelijk-leiden-tot-verhoogde-kans-op-kanker/

In plaats van dat de politiek steeds meer geld investeert in (na-)zorg en medicaties, is er volgens mij veel meer te winnen met preventie.

We constateren allerlei welvaartsziektes, maar investeren kapitalen in hulp- en lapmiddelen i.p.v. voorlichting en ondersteuning om te zorgen dat sommige welvaartsziektes vermeden worden. 

Overgewicht is een notoire bron van heel veel ellende op al jonge leeftijd.

Geplaatst:
19 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar ik ben er wel op achteruit gegaan qua schoonheid...

Joh, zolang je je begeeft bij je leeftijdsgenoten, valt dat niet op.

Ik ken maar één iemand die er nog goed uit ziet op zijn 85 ste

en dat is Tom Jones dus waar heb je het over...

• Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Con zei:

Joh, zolang je je begeeft bij je leeftijdsgenoten, valt dat niet op.

Genoeg jonge vrouwen die op oudere mannen vallen. En niet altijd om "het geld"...

(Hoewel.....Vraag @Drs. IJzerbout eens....🤔)

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

We constateren allerlei welvaartsziektes, maar investeren kapitalen in hulp- en lapmiddelen i.p.v. voorlichting en ondersteuning om te zorgen dat sommige welvaartsziektes vermeden worden. 

Tegen hoofdpijn kun je een paracetamolletje innemen maar bij vaak hoofdpijn moet je stoppen met pilletjes en de oorzaak uitschakelen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Mojo zei:

Tegen hoofdpijn kun je een paracetamolletje innemen maar bij vaak hoofdpijn moet je stoppen met pilletjes en de oorzaak uitschakelen

Absoluut!

Symptoombestrijding lost zelden iets op.

https://www.nu.nl/gezondheid/6201512/waarom-het-niet-goed-is-om-te-veel-paracetamol-te-slikken.html

• Like 1

Geplaatst:

De meeste medicamenten zijn niet echt goed voor je nieren. Maar oké soms noodzakelijk.

lees de bijwerkingen van het medicament.

Met vrouwen heb ik nog nooit problemen gehad en ook nu niet.

Dag en Nacht ritme daar houd ik me echt wel aan, minstens 7 uur slapen en of 9 uur rusten.

mijn hart en lymfe systeem werken niet goed, dus dat kun je niet alleen met paracetamol oplossen 

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

Genoeg jonge vrouwen die op oudere mannen vallen. En niet altijd om "het geld"...

(Hoewel.....Vraag @Drs. IJzerbout eens....🤔)

Mijn vrouw en ik zijn heel gelukkig met elkaar met 26 jaar leefdheidsverschil. 
Ik was beslist niet op zoek naar jonge vrouwen. Het heeft gewoon zijn loop zo genomen. 
En ik kan je wel bevestigen dat je jong blijft door die situatie. Mede doordat ik nog steeds werk. Ook dat houd je jong en energiek. 
Niemand in mijn omgeving gelooft dat ik 70 ben. 
Niet roken, weinig alcohol (afgezien van mijn whiskey 🥃 hobby. Maar dat is met mate en heel weinig. 
Gezellig proeven met mijn buurman en dat is dan een 2 hooguit 4 cl. per week. Meer niet. 

• Like 1

Stay delulu !

Geplaatst:

Eerst je eerste opmerking hierboven niet een remedie voor de tweede? 🙃

Geplaatst:
1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

En ik kan je wel bevestigen dat je jong blijft door die situatie. Mede doordat ik nog steeds werk. Ook dat houd je jong en energiek. 
Niemand in mijn omgeving gelooft dat ik 70 ben. 
Niet roken, weinig alcohol (afgezien van mijn whiskey 🥃 hobby. Maar dat is met mate en heel weinig. 
Gezellig proeven met mijn buurman en dat is dan een 2 hooguit 4 cl. per week. Meer niet. 

Geest en lichaam zijn een twee-eenheid en jij bewijst dat nog eens weer.

Gezonde levensstijl werkt preventief, en over de (sterke) mate waarin raakt medisch steeds meer bekend. Er wordt natuurlijk - mede vanwege de omgekeerde bevolkingspiramide - ook steeds meer onderzoek naar gedaan. Dementie blijkt zelfs deels beïnvloedbaar.

Roken en alcohol slopen het lichaam. Vetzucht ook.

Bloedvaten worden door een foute levensstijl beschadigd met allerlei gevolgen.

Er kan veel bespaard worden op de Zorgkosten als minder mensen zich obees door het leven zouden slepen. 

Veel klachten over de Zorgkosten zijn eigenlijk "onzuiver" omdat veel mensen kwalen hebben die ze niet hadden hoeven oplopen.  

Veel medicijnen en apparatuur zijn in feite dure en onnodige lapmiddelen die mensen niet dwingen gezonder te gaan leven terwijl die optie er voor velen er wel is.   

Geplaatst:
6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Natuurlijk voor de azijnpissers, is ook dat kleine beetje alcohol ongezond. 
Maar dat kleine beetje plezier en levensgeluk gun ik me. 
Ongezond of niet. 😂

Stay delulu !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen