Ga naar inhoud

Stickers op voorruit auto, wat een Europese idioterie.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wanneer je een rondrit maakt door Europa mag je nogal wat regelen met als bonus de verplichte overheid en autobaan stickers.

Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland.............. welk land volgt....

Belachelijke van deze overheid verplichtingen is wel dat elke auto zo'n sticker moet hebben om op bepaalde wegen te mogen rijden of parkeren al is je auto nieuw en voldoet aan de laatste milieu eisen. Wanneer je in Frankrijk als Fransman met je oude stookolie auto uit het jaar kruik een sticker aan vraagt is alles in orde, echter kom je met je oude stookolie Camper niet uit Frankrijk helaas niet voor jouw, goed dat deze Camper een milieu zone niet in mag als dat voor iedereen geld.

Wat is dit voor een idioterie, volgens mij is heel Europa gek geworden of aan het worden, dit heeft niets met milieu te maken maar met geld binnen harken.

Dan zijn we nog niet klaar want om over bepaalde wegen te mogen rijden hebben we een tol Vignet nodig (dus weer zo'n sticker op je ruit) in Zwitserland, Oostenrijk en welk land nog meer..........

Nog even en we mogen blij zijn dat we tussen al die stickers door nog door onze voorruit van de auto kunnen kijken.🙃 

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

• Moderator
Geplaatst:

Je vergeet nog te vermelden dat er in Belgie steden zijn waar je vooraf je kenteken en autogegevens moet doorgeven.

Mag je met de auto naar Gent?
De euronorm en het brandstoftype van uw voertuig bepalen of u de binnenstad van Gent in mag. Schone auto's mogen de stad in, vervuilende auto's moeten betalen . Als uw voertuig de binnenstad in mag, maar u geen Belgisch of Nederlands kenteken heeft, moet u hem ALTIJD registreren!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

europa is voor 1 ding goed en dat is de eengemaakte munt.Voor de rest is het een home voor uitgerangeerde politici die massaal geld oprapen van de hardwerkende burger en onder het mom van milieu alles willen importeren voor het geld en de lokale economie vernietigen. De utopie dat zij de wereld gaan redden terwijl 12 containerschepen op 1 maand de ganse uitstoot van europa op 1 jaar vertegenwoordigen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Nou is het natuurlijk zo dat er een groot verschil is inzake digitaliseren van gegevens (veilige gegevens) en daar zijn buurlanden zoals Duitsland heel erg ver en lang achter gebleven. Principieel kun je een kentekenplaat scannen en onmiddellijk hebben ze dan ook je voertuig gegevens. 

Tja en dan staan mensen op en die zeggen of roeptoeteren; maar je mag mijn gegevens principieel niet zomaar gebruiken.

Dan moet het dan toch maar Old Fashion met een sticker op de voorruit.

Want de digitale infrastructuur kost ook wel wat aan investeringen zeggen de Duitser dan, complete flauwekul natuurlijk het levert juist minder werk op voor handhavers. 

De ene ziet dit en de andere iets anders. Eenduidige Europese wetgeving zou allengs het probleem hebben verholpen. Kom Niet Aan Mijn Auto zegt men dan.

Susie Q

Creedence Clearwater Revival

Geplaatst:

Ik voeg er aan toe dat ze dan wel een Lastkraftwagen ( LKW) Maut hebben gerealiseerd voor inkomsten...

Welke precies dat doet en kan en meer zou kunnen inzake alle stickers bij elkaar op je voorruit.

En eigenlijk vind ik de Gentse aanpak niet eens zo slecht, jij automobilist komt met oud roest en rokende knalpijp nar Gent, dan mag jij ook jezelf aanmelden.

Soms zijn Belgen wel slimmer 😁

Susie Q

Geplaatst:

Ik heb een Salik transponder op mijn voorruit voor de wegen toll en de rest via het kenteken. 
Heb verder via mijn Emirates ID alles……A L L E S wat de instanties nodig hebben. 
Van werkvergunning tot ziektekostenverzekering, persoonsgegevens, verblijfsvergunning en de hele rats. 
Ook mijn gezondheidsgegevens. 
Ik maak er zelfs het slot van mijn bureau mee open. 
Kan er zelfs mee met de Metro, boot en nog veel meer. 
Prima zo. 

• Bedankt 1

Stay delulu !

Geplaatst:
54 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En eigenlijk vind ik de Gentse aanpak niet eens zo slecht, jij automobilist komt met oud roest en rokende knalpijp nar Gent, dan mag jij ook jezelf aanmelden.

Dat is dus meteen de domste opmerking! Jouw auto is APK of TÜV gekeurd en voldoet dus aan alle milieu eisen. Er is dus geen reden om de auto te weren tenzij je er een slaatje uit wil slaan.

3 uren geleden, hugogertie zei:

Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland.............. welk land volgt....

Bedoel je nu Europa als wereld deel of als unie?

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

APK echt?

in die Branche wordt tot en met gerotzooid en gefoefeld

Dat zijn nogal ernstige beschuldigingen. Kun jij dat ook bewijzen of roeptoeter jij nu maar iets?

Geplaatst:
19 minuten geleden, Mojo zei:

Bedoel je nu Europa als wereld deel of als unie?

Ik bedoel eigenlijk de Unie daar valt Zwitserland buiten, maar het is gewoon idioot hoe al die regels en idiote milieu regels worden ingezet om zogenaamd een vervuilende auto te weren maar het werkelijk gaat om zoveel mogelijk geld af te troggelen. Veel landen kunnen tegenwoordig kentekens checken dan kun je ook direct bepalen of een vervuiler wel of niet mag rijden waar daar is niet toegestaan. Nee dan moet iedere auto weer een eigen goedkeuring aanvragen bij een of andere organisatie, prompt verschijnen er weer websites die andere bedoelingen hebben namelijk de boel op te lichten en dan moet je niet aankomen bij meneer de overheid die weten nergens niets van maar owee als jij niet de juiste papieren hebt, dan volgt gelijk een boete.

De overheden werken langs elkaar heen en werken juist fraude door illegale websites zo in de hand, dit is waarom veel mensen argwaan krijgen van deze milieu papieren en wij burgers door de bomen het bos niet meer zien.

Eén Europa met 24 milieu vignetten voor de landen en daarna volgen de steden met aparte vignetten als we zo doorgaan.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
Zojuist, hugogertie zei:

Veel landen kunnen tegenwoordig kentekens checken

Dus niet! 

Geplaatst:
Zojuist, Mojo zei:

Dus niet! 

Dan moet dat eerst maar eens geregeld worden voordat ze die idioterie verder invoeren. Daar zit de burger wel op te wachten en niet of het fruitdruifhuisvliegje wel of niet in Nederland moet zijn........

Geplaatst:

Sterk punt @hugogertie dat mijn reactie onderschrijft inzake digitaliseren waar nodig om ballast en extra controles te kunnen voorkomen.

DAAR zou Kunstmatige Intelligentie echt van pas komen afgekort in Engelse taal AI.

Voor het beboeten van smart fone's  gebruikers tijdens het rijden wordt dat ook al heel veel toegepast via de camera's.

Niet dat het perfect is, maar men moet zich er eens echt in verdiepen en goede apps maken.

Susie Q

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen