Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Kijk die Sprietje weer eens druk zijn. 300 Ω lintkabel mooi afspannen. Stofjas aan. Compliment! 1 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Natuurlijk heb ik nog gewerkt met antennes met lintkabel en afspanisolators maar toch zeker niet in een witte jas. Belachelijk en volgens mij ook gevaarlijk met die losse flappen. Trouwens slecht gemonteerd die mast op de schoorsteen. De twee spanbanden zitten slechts 4 stenen van elkaar. Goede kans dat bij een flinke harde wind de hele schoorsteen eraf gaat. Die spanbanden moeten zo ver mogelijk van elkaar zitten.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Nou Sprietje, dat met die schoorsteen montage zou je in Duitsland niet moeten flikken want dat is (terecht) streng verboden. De schoorsteenveger zal onmiddellijk de verwarmings-installatie buiten bedrijf nemen. Een schoorsteen is om rookgassen af te voeren en niet om allerlei antenne bouwsels te dragen. Door inwerking van wind en daardoor wrikken, is de kans groot dat bij een fikse storm, de hele schoorsteen met antenne en al naar beneden flikkert. De krachten van de omspanningskabels om de schoorsteen is de schoorsteen ook niet voor gemaakt. Verder werken de rookgassen agressief in op metalen en je wilt niet weten hoe snel de boel daardoor corrodeert. De foto van jou hierboven laat dat duidelijk zien wat er gebeuren kan en het gaat er niet om of de constructie van antenne bouw nou wel of niet deugdelijk is uitgevoerd. Antennes aan schoorstenen zijn taboe. 2 uren geleden aangepast door Drs. IJzerbout “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 21 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Nou Sprietje, dat met die schoorsteen montage zou je in Duitsland niet moeten flikken want dat is (terecht) streng verboden. De schoorsteenveger zal onmiddellijk de verwarmings-installatie buiten bedrijf nemen. Een schoorsteen is om rookgassen af te voeren en niet om allerlei antenne bouwsels te dragen. Door inwerking van wind en daardoor wrikken, is de kans groot dat bij een fikse storm, de hele schoorsteen met antenne en al naar beneden flikkert. De krachten van de omspanningskabels om de schoorsteen is de schoorsteen ook niet voor gemaakt. Verder werken de rookgassen agressief in op metalen en je wilt niet weten hoe snel de boel daardoor corrodeert. De foto van jou hierboven laat dat duidelijk zien wat er gebeuren kan en het gaat er niet om of de constructie van antenne bouw nou wel of niet deugdelijk is uitgevoerd. Antennes aan schoorstenen zijn taboe. Was dat 65 jaar geleden in Duitsland ook al verboden?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Weet ik niet. Maar toen ik in 1982 naar Duitsland kwam wel. Ik weet dat in Nederland met antennes aan de schoorstenen minder streng omgegaan wordt. In Duitsland kom je aan de voorschriften van schoorstenen niet aan de schoorsteenveger voorbij. Die komen verplicht ieder jaar voorbij en controleren alles wat met verwarming te maken heeft. Van schoorsteengassen, schoonvegen tot zelfs de verplichte rookmelders. Wordt alles gecontroleerd. Mijn dochter heeft een houtkachel in de woonkamer en er werd zelfs op gelet dat in de open keuken de afzuigkap dan alleen afzuigen kon als het keukenkraam geopend was, dmv een relais en reedcontact. Dit om te voorkomen dat de houtkachel onvoldoende zuurstof zou krijgen doordat de afzuigkap alles wegzuigt. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen