Sprietje Geplaatst: vrijdag om 16:34 Auteur Geplaatst: vrijdag om 16:34 (aangepast) Toen net 2 er bij kwam op de UHF-band, had je ook koppelfilters nodig. Ik gebruikte vaak Stolle en Astro. vrijdag om 16:34 aangepast door Sprietje
OFDM Geplaatst: vrijdag om 19:41 Geplaatst: vrijdag om 19:41 Ik vind TV antennes geweldig maar die straat op de foto gaat mij echt te ver hahaha. En dan de kabels gewoon over de daken brrr. Dat koppelfilter wil ik niet wobbelen. Alles dat onvlakker is dan 1 dB krijg ik een slecht gevoel van.
moonchild Geplaatst: vrijdag om 20:10 Geplaatst: vrijdag om 20:10 5 uren geleden, de vrije fries zei: regels in duitsland gaan ver Streusalz-Einsatz für Privatpersonen ist wieder verboten Het gebruik van strooizout door particulieren is weer verboden https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2026/02/nabu-berlin-streusalz-tausalz-senatsverwaltung-winter-glaette-gehwege.html Dit geldt enkel in Berlin, gelukkig...... Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Het moesten wel koppelfilters zijn met vaste kanalen voor de regio. Zoals bij mij in Deventer: Nederland 1 op Markelo kanaal 7 Nederland 2 op Markelo kanaal 54 ARD 1 & 3 op Kleve/Wesel kanaal 46/48 ZDF Kleve/Wesel kanaal 35 Een koppelfilter daarvoor deed het prima. Of FM daarbij meegekoppelt werd weet ik niet meer. Nederland 3 heb ik niet meer meegemaakt. Toen zat ik al in Duitsland. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, dutchandrew zei: Kanaal 51 21e verdieping reportagering: 10kW piek sync vermogen 300 kW ERP. Foto's zijn gemaakt een half jaar voor de stekker eruit ging. 2 uren geleden aangepast door OFDM 1
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Dubbel 2 uren geleden aangepast door OFDM
kees321 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Mooie kasten ! Daar zou ik graag in willen rond neuzen maar dat zal niet meer gaan. Waar stonden ze ? Ja in een TV toren, maar welke ? Kanaal ? En die yagi voor het raam intrigeert mij ook wel eigenlijk.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 11 minuten geleden, kees321 zei: En die yagi voor het raam intrigeert mij ook wel eigenlijk. Die heeft Sprietje daar neergezet en afgericht. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 14 minuten geleden, kees321 zei: Waar stonden ze ? Ja in een TV toren, maar welke ? Markelo. Het riviertje is de Schipbeek. Heb ik vroeger bij Deventer als kind nog in gezwommen en gespeeld. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
OFDM Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 14 minuten geleden, kees321 zei: Mooie kasten ! Daar zou ik graag in willen rond neuzen maar dat zal niet meer gaan. Waar stonden ze ? Ja in een TV toren, maar welke ? Kanaal ? En die yagi voor het raam intrigeert mij ook wel eigenlijk. Ja ik vond het ook een prachtige dubbele zender installatie kanaal 51 Nederland 3. Dit was in Markelo maar dezelfde zenders stonden waarschijnlijk overal voor UHF. In elk geval ook in Roermond en Goes. Er was een kast met modulator en 10 Watt halfgeleider driver, twee kasten met beeld klystron en geluid klystron. In de middenconsole een Barco demodulator en Philips TV. Onderin de Rohde & Schwarz SPF 2 testbeeld generator als er geen video uit Hilversum meer binnenkwam. Aan de overkant een 220 Volt regeltrafo om de netspanning constant te houden.
OFDM Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 8 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Die heeft Sprietje daar neergezet en afgericht. Haha lol. Het was om kanaal 36 Hengelo analoog te ontvangen en audio video naar Hilversum te sturen om daar in Internet TV product te kunnen toepassen. De glasvezel aanvoer en digitaal is pas later gekomen.
OFDM Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Markelo. Het riviertje is de Schipbeek. Heb ik vroeger bij Deventer als kind nog in gezwommen en gespeeld. Helemaal! Dat die tot Deventer liep weet ik dan weer niet, vond dat niet zo spannend. Er werd wel een verhaal verteld dat het niet helemaal vlak zou lopen, een soort heuveltje in de waterloop. Hahaha ik zie het nu super duidelijk in die foto door het raam onder de letters Borne! 1 uur geleden aangepast door OFDM
dutchandrew Geplaatst: 25 minuten geleden Geplaatst: 25 minuten geleden 5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: ARD 1 & 3 op Kleve/Wesel kanaal 46/48 ZDF Kleve/Wesel kanaal 35 ARD / ZDF waren die niet makkelijker te ontvangen vanuit Munster?
OFDM Geplaatst: 6 minuten geleden Geplaatst: 6 minuten geleden (aangepast) Als ik op de A1 brug rijd bij Deventer komt Einslive van Kleve beter binnen en Münster is dan al heel ver weg. Kleve en Wesel waren de zenders voor de hele randstad en Gelderland. 5 minuten geleden aangepast door OFDM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen