Justin1984 Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Hallo, Ik heb een Lenco platenspeler (Lenco L-85) die ik al een aantal jaar gebruik. Sinds kort heb ik problemen met de toonarm: hij beweegt niet soepel meer, blijft soms hangen halverwege de plaat en springt zelfs af en toe over de groeven. Hierdoor kan ik nauwelijks nog een plaat volledig beluisteren. Ik heb zelf al het één en ander geprobeerd. Zo heb ik de snaar vervangen met een alternatief van deze site: https://fixpart.nl/platenspeler-onderdelen/snaar, de arm opnieuw uitgelijnd en ook gekeken naar de tegengewicht-instelling. Ook het smeren van de bewegende onderdelen met een beetje contactolie leek geen verschil te maken. Op dit punt twijfel ik of het probleem zit in de arm zelf, het lager of misschien zelfs in de bevestiging van de arm. Heeft iemand ervaring met dit specifieke probleem bij een Lenco L-85 (of vergelijkbare modellen)? Ik hoor het graag.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden Probleem met de lagers van de toonarm? https://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=35350.0 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden uhm er zijn verschillende versies van de L85 vintage en modern! Bij tweakers is een subforum voor vintage hifi waar veel platenspelers de revue passeren mbt reparaties. Aisa Barna Sawarna Chandan Jaiswal, Nusrath Ali Kahn, Ali Kahn, Moin
Sprietje Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Gaat het om het vintage model of om de usb-model?
Frans B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Het smeervet zal wel uitgedroogt zijn. Om niet alles te demonteren kan je er een WD40 ofzo in het lagerhuis spuiten. Heel weinig! Als het dan weer soepel gaat, kan je er nog een heel dunne smeerspray inspuiten. System Administrator (niet van deze site)
minplus Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Rotte naald? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen