Ga naar inhoud


Storing DVBC signaal Ziggo


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij kijken op een dvbc Vu+ duo en solo 4k ontvanger. Wij hebben plots last van blokken van het beeld en uitval van het beeld op dvb-c, dit op alle zenders.

De signaalsterkte is 41 dB op de indicatie meter van PLI dus prima maar tijdens het blokken is de AGC pleite en de Ber schiet omhoog, dit tig keer per minuut.

Nu komt het, wanneer we het modem van Ziggo uitschakelen werkt alles normaal, alles prima geen enkele blokvorming meer en de agc en ber blijven nu ongeroerd.

Schakelen we het modem weer in en de verbinding is er weer, dan is het kijken niet meer te doen.

Het wordt helemaal een zooitje wanneer we een speedtest uitvoeren, dan is er niets meer. Internet werkt prima ons vermoeden is dat het modem defect is🤔

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 


Geplaatst: (aangepast)

Zoiets dacht ik ook, maar dat zoiets spontaan stuk gaat ligt niet zo voor de hand.
Een slecht contact, een keer iets verschoven, mechanische kracht op kabel en stekker ?
Z. is bezig met het veranderen van de frequenties, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?

aangepast door kees321
Geplaatst:

Ja, ze gebruiken meerdere nieuwe frequenties die voorheen voor TV gebruikt werden. Een oud filter herkent dat niet en filtert het tv signaal niet correct. Het filter is niet stuk, maar niet op deze aanpassing vervaardigd…

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

 

Geplaatst:

Klopt Filter werkt niet meer, defect niet maar ze hebben inderdaad de upload frequenties uitgebreid. Heb zelf even alles gemeten op de spectrum analyzer.

Daarop was duidelijk te zien als de upload met de speedtest begon de signalen verstoord werden, net monteur hier geweest en heeft een extra filter voor het modem gezet en nu geen last meer. Op de analyzer was het verschil direct te zien dus probleem opgelost.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
3 uren geleden, hugogertie zei:

net monteur hier geweest en heeft een extra filter voor het modem gezet en nu geen last meer.

 

staat er iets specifieks op die filter qua merk en model of zo?

  • Like 1

What's Up

4 Non Blonds

 

Geplaatst:

Het filter is van Braun Telecom de POA-550.

TV 254-580 MHz

Data 5- 2000 MHz

 

 

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Moet daar een monteur voor komen ? Dat filter kunnen ze toch gewoon opsturen en wat korting geven voor het oplossen van een door Z. veroorzaakt probleempje. 🙂

En zouden ze dat proactief gaan doen, de filters vervangen of gaat dat volgens de piep methode, wachten tot een klant het meldt.
Dan zijn er mensen die dat niet doen want ja, waar ligt het aan, dat kan de normale eindgebruiker niet weten, of ze kopen eerst een nieuwe tv of zo . . .   😕

  • Moderator
Geplaatst:
Zojuist, kees321 zei:

of ze kopen eerst een nieuwe tv of zo . . .   😕

Of ze zeggen deze provider vaarwel en gaan  naar de concurrent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...