hugogertie Geplaatst: vrijdag om 09:45 Geplaatst: vrijdag om 09:45 Wij kijken op een dvbc Vu+ duo en solo 4k ontvanger. Wij hebben plots last van blokken van het beeld en uitval van het beeld op dvb-c, dit op alle zenders. De signaalsterkte is 41 dB op de indicatie meter van PLI dus prima maar tijdens het blokken is de AGC pleite en de Ber schiet omhoog, dit tig keer per minuut. Nu komt het, wanneer we het modem van Ziggo uitschakelen werkt alles normaal, alles prima geen enkele blokvorming meer en de agc en ber blijven nu ongeroerd. Schakelen we het modem weer in en de verbinding is er weer, dan is het kijken niet meer te doen. Het wordt helemaal een zooitje wanneer we een speedtest uitvoeren, dan is er niets meer. Internet werkt prima ons vermoeden is dat het modem defect is🤔  VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1Â
Oplossing Mimisiku Geplaatst: vrijdag om 16:03 Oplossing Geplaatst: vrijdag om 16:03 Filter defect… Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan… Â
kees321 Geplaatst: zaterdag om 09:57 Geplaatst: zaterdag om 09:57 (aangepast) Zoiets dacht ik ook, maar dat zoiets spontaan stuk gaat ligt niet zo voor de hand. Een slecht contact, een keer iets verschoven, mechanische kracht op kabel en stekker ? Z. is bezig met het veranderen van de frequenties, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ? zondag om 08:56 aangepast door kees321
Mimisiku Geplaatst: zaterdag om 11:45 Geplaatst: zaterdag om 11:45 Ja, ze gebruiken meerdere nieuwe frequenties die voorheen voor TV gebruikt werden. Een oud filter herkent dat niet en filtert het tv signaal niet correct. Het filter is niet stuk, maar niet op deze aanpassing vervaardigd… Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan… Â
hugogertie Geplaatst: gisteren om 09:08 Auteur Geplaatst: gisteren om 09:08 Klopt Filter werkt niet meer, defect niet maar ze hebben inderdaad de upload frequenties uitgebreid. Heb zelf even alles gemeten op de spectrum analyzer. Daarop was duidelijk te zien als de upload met de speedtest begon de signalen verstoord werden, net monteur hier geweest en heeft een extra filter voor het modem gezet en nu geen last meer. Op de analyzer was het verschil direct te zien dus probleem opgelost. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1Â
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 12:14 Geplaatst: gisteren om 12:14 3 uren geleden, hugogertie zei: net monteur hier geweest en heeft een extra filter voor het modem gezet en nu geen last meer. Â staat er iets specifieks op die filter qua merk en model of zo? 1 My Song Keith Jarrett, Jan Garbarek, Palle Danielsson, Jon Christensen Â
hugogertie Geplaatst: gisteren om 12:34 Auteur Geplaatst: gisteren om 12:34 Het filter is van Braun Telecom de POA-550. TV 254-580 MHz Data 5- 2000 MHz   1 1 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1Â
kees321 Geplaatst: gisteren om 13:30 Geplaatst: gisteren om 13:30 Moet daar een monteur voor komen ? Dat filter kunnen ze toch gewoon opsturen en wat korting geven voor het oplossen van een door Z. veroorzaakt probleempje. 🙂 En zouden ze dat proactief gaan doen, de filters vervangen of gaat dat volgens de piep methode, wachten tot een klant het meldt. Dan zijn er mensen die dat niet doen want ja, waar ligt het aan, dat kan de normale eindgebruiker niet weten, of ze kopen eerst een nieuwe tv of zo . . .  😕
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 13:32 Moderator Geplaatst: gisteren om 13:32 Zojuist, kees321 zei: of ze kopen eerst een nieuwe tv of zo . . .  😕 Of ze zeggen deze provider vaarwel en gaan naar de concurrent. Gaat niet bestaat niet!           65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hugogertie Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 18 uren geleden, kees321 zei: Moet daar een monteur voor komen ? Dat filter kunnen ze toch gewoon opsturen en wat korting geven voor het oplossen van een door Z. veroorzaakt probleempje. 🙂 En zouden ze dat proactief gaan doen, de filters vervangen of gaat dat volgens de piep methode, wachten tot een klant het meldt. Dan zijn er mensen die dat niet doen want ja, waar ligt het aan, dat kan de normale eindgebruiker niet weten, of ze kopen eerst een nieuwe tv of zo . . .  😕 Als ze bij Ziggo bij het eerste telefoontje hadden gemeld dat de upload frequenties waren veranderd hadden ze dat dit inderdaad kunnen opsturen maar er was niets veranderd er was geen wijziging doorgevoerd......................🤔 Het zooitje is nog aangelegd in de tijd van athome/essent waar echt nergens naar werd gekeken en de kabel bij de tv in de huiskamer werd binnen gebracht. Toen wij het huis kochten was er al een muur voor het isra punt geplaatst waardoor we nooit meer bij de groene coax kunnen die schijnbaar toch goed is opgelast binnen. De vorige eigenaar heeft dit bij Essent gemeld maar die vonden het niet nodig om het isra punt te verplaatsen oplassen is prima........ Omdat ze hier bij het ingraven van de glasvezel kabel destijds 3 keer buiten door de ziggo coax zijn gegaan op verschillende plaatsten en er nu dus 4 lassen in zitten ging ik ervan uit dat er weer een las defect zou zijn, dat is al vaker gebeurd doordat dit niet goed hersteld wordt. Ze willen geen nieuwe kabel leggen omdat dit veel geld kost en de straat open moet met veel doorgaand verkeer. Ik kan een aanvraag doen voor het verleggen van de kabel maar dat moet ik dan zelf betalen......🤔🤑 Dat gaat echt niet gebeuren dus Ziggo zal binnenkort wel vaarwel worden gezegd hier. De monteurs zijn welwillend maar vrouw/heer Manager geeft geen toestemming ook al graven we tot de weg (20 meter) zelf de boel open (moet toch vanwege andere dingen) de Manager gaat hier niet in mee. Het signaal is ook echt matig dat liet de monteur ook zien terwijl we het niet merken in het internet dat werkt prima en naar volle tevredenheid.  VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1Â
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen