Sprietje Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Omdat Yuki Tsunoda een nieuwe motor heeft gekregen, gaat hij vanuit de pitstraat starten en start Hamilton vanaf plaats 19. Een mooie oppepper voor Hamilton.
Sprietje Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Max na de eerste bocht al nr. 1. Ook Russel gaat Norris meteen voorbij.
Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) Max nr. 1, Norris nr. 2, Russel nr. 3. Max 20 sec. voorsprong op Norris. 7 uren geleden aangepast door Sprietje
Con Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Ik kan weer rustig naar bed. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden WK-stand: 1 Lando Norris McLaren 408 2 Oscar Piastri McLaren 378 3 Max Verstappen Red Bull 366 4 George Russell Mercedes 291
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Mooi. Ik had er een zwaar hoofd in, maar toch gelukt. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden diskwalificatie dreigt voor Lando Norris en Oscar Piastri Na de Grand Prix in de gokstad lijken beide auto’s van McLaren niet door de keuring te zijn gekomen. Autosportfederatie FIA heeft inmiddels officieel gemeld dat de plank onder de auto’s van zowel Lando Norris als Oscar Piastri te veel zou zijn gesleten. „De gemeten dikte was minder dan negen millimeter bij beide auto”, aldus de FIA. Het voorval is doorverwezen naar de stewards, normaal gesproken leidt dat tot een diskwalificatie. Zou Norris worden gediskwalificeerd, dan zou de achterstand van Verstappen in de WK-stand plots nog maar 24 punten bedragen in plaats van 42. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
diskwalificatie dreigt voor Lando Norris en Oscar Piastri Na de Grand Prix in de gokstad lijken beide auto’s van McLaren niet door de keuring te zijn gekomen. Autosportfederatie FIA heeft inmiddels officieel gemeld dat de plank onder de auto’s van zowel Lando Norris als Oscar Piastri te veel zou zijn gesleten. „De gemeten dikte was minder dan negen millimeter bij beide auto”, aldus de FIA. Het voorval is doorverwezen naar de stewards, normaal gesproken leidt dat tot een diskwalificatie. Zou Norris worden gediskwalificeerd, dan zou de achterstand van Verstappen in de WK-stand plots nog maar 24 punten bedragen in plaats van 42.
Con Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 3 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Aangepaste WK-stand 1 Lando Norris McLaren 390 2 Oscar Piastri McLaren 366 3 Max Verstappen Red Bull 366 24 punten achter Norris 4 George Russell Mercedes 294 De skid-planken aan de onderkant van de McLarens waren net iets te veel afgesleten. Bij Norris rechtsvoor 0,12 mm en rechtsachter 0,07 mm dan de verplichte 9mm. 3 uren geleden aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Met nog 2 wedstrijden te gaan en een sprintrace is er nog een kans dat Max wint. Na volgend weekeinde in Qatar zal duidelijk zijn wie de nieuwe F1 wereldkampioen is, of dat Max in de laatste wedstrijd nog kans maakt op de titel. Er zijn nog 58 punten te verdienen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Een bizarre afloop van de door Max Verstappen gewonnen Grand Prix van Las Vegas. Uren na de race werden zowel Lando Norris als Oscar Piastri gediskwalificeerd vanwege een te veel versleten bodemplank. Verstappen rukt zo nog verder op in de WK-stand: de Nederlander staat nu gelijk in punten met Piastri en heeft nog maar 24 punten achterstand op WK-leider Norris. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 55 minuten geleden, Sprietje zei: Bij Norris rechtsvoor 0,12 mm en rechtsachter 0,07 mm dan de verplichte 9mm. Waarbij ik me afvraag of zulke kleine toleranties nog wel relevant zijn. Bij welke buitentemperatuur en luchtvochtigheid werd het gemeten? En zo kan ik nog wel wat verzinnen. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Moderator Geplaatst: 1 uur geleden Alleen het technische regelboek kent al 172 bladzijden. https://www.fia.com/regulation/category/110 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 30 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Waarbij ik me afvraag of zulke kleine toleranties nog wel relevant zijn. Bij welke buitentemperatuur en luchtvochtigheid werd het gemeten? En zo kan ik nog wel wat verzinnen. Bij een tijdsverschil van 0,07 seconden zeg je toch ook niet "en zo kan ik nog wel wat verzinnen"? Te laag is te laag en het wordt met lasermetingen uitgevoerd dus geen speld tussen te krijgen. 1 uur geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Moderator Geplaatst: 1 uur geleden De betreffende regel die nu gehandhaafd wordt. Technisch reglement Formule 1 2025 19 07 april 2025 3.5.9 Plankconstructie Onder de centrale oppervlakken van het vloerlichaam moet de plankconstructie worden gemonteerd, bestaande uit de plank, de skids en de bevestigingen. Aan de eisen van dit artikel moet worden voldaan voor beide zijden van de auto. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de plankconstructie: a. Het bovenoppervlak van de plankconstructie moet op Z=0 liggen, zodat er geen lucht kan passeren tussen de plankconstructie en de onderoppervlakken van de vloer of de bib. b. De plankconstructie moet symmetrisch zijn geplaatst ten opzichte van Y=0. c. De voorste rand van de plankconstructie moet op XF =430 liggen. d. De achterste rand van de plankconstructie moet op XR= -600 liggen. e. De dikte van de plankconstructie, gemeten loodrecht op het onderste oppervlak, moet 10 mm ± 0,2 mm bedragen en moet uniform zijn wanneer deze nieuw is. Een minimale dikte van 9 mm wordt aanvaard vanwege slijtage, en de conformiteit met deze bepaling wordt gecontroleerd aan de randen van de aangewezen gaten. f. De plankconstructie moet vier nauwkeurig geplaatste gaten hebben, waarvan de posities wordenaangegeven door RV-PLANK. Om de conformiteit van de plankconstructie na gebruik vast te stellen, wordt de dikte alleen bij deze gaten gemeten, ongeacht of er plank- of skidmateriaal aanwezig is. Vier extra gaten met een diameter van 10 mm zijn toegestaan, mits deze uitsluitend dienen om toegang te krijgen tot de bouten waarmee de ongevallenrecorder aan de overlevingscel is bevestigd. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de plank: g. De geometrie van de plank moet voldoen aan RV-PLANK met een algemene fabricagetolerantie van ± 0,5 mm en een tolerantie op de dikte zoals aangegeven in (e) hierboven. h. Het materiaal van de plank is vrij, maar het moet homogeen zijn met een soortelijk gewicht tussen 1,3 en 1,45, of indien voorzien van pockets, gemaakt zijn van een gelijmde constructie waarvan de bovenste 0,5 mm waarvan een soortelijk gewicht moet hebben tussen 1,3 en 1,65 en de rest, met uitzondering van de pockets, moet zijn gemaakt van een homogeen materiaal met een soortelijk gewicht tussen 1,3 en 1,45. i. De plank mag uit niet meer dan drie delen bestaan, waarvan het voorste deel niet minder dan 900 mm lang mag zijn. j. In de gebieden tussen XF=630 en XC=-800 en achter XC=-400 zijn holtes in de onderste 9,5 mm van de plank vanaf de bovenkant toegestaan. De diepte van de uitsparing mag de resterende dikte van het plankmateriaal niet verminderen tot minder dan 2 mm vanaf het laagste oppervlak onder het referentievlak wanneer nieuw, of vanaf het onderste oppervlak van eventuele uitsparingen die nodig zijn om de door de punten k) tot en met r) van dit artikel toegestane skids te kunnen plaatsen. Bovendien mag de omtrek van een uitsparing, in elk horizontaal vlak evenwijdig aan het referentievlak, niet minder bedragen dan 10 mm van de randen van de plank of van gaten of uitsparingen in de plank. In verticale dwarsdoorsnede moet de interne hoekradius van de uitsparing ten minste 3 mm bedragen en in horizontale dwarsdoorsnede 10 mm. Uitsparingen mogen alleen worden gevuld met een materiaal met een soortelijk gewicht van minder dan 0,25. De volgende bepalingen zijn van toepassing op de glijplaten. De onderkant van de plank kan worden voorzien van verzonken gemonteerde metalen glijplaten die: k. Alleen mogen worden gemonteerd in plaats van plankmateriaal. l. Een totale oppervlakte hebben van niet meer dan 24000 mm² gezien vanaf de onderkant. m. afzonderlijk een oppervlakte hebben van maximaal 4000 mm² gezien vanaf de onderkant. n. zodanig zijn gemonteerd dat hun gehele onderkant zichtbaar is vanaf de onderkant. o. een minimale dwarsdoorsnededikte hebben van 15 mm over de buitenranden in bovenaanzicht. De minimale wanddikte tussen een interne bevestigingsopening en de buitenste grenzen van de skid mag niet minder dan 7,5 mm bedragen. p. Moet een bovenoppervlak hebben dat niet meer dan 3 mm onder het referentievlak ligt. q. Moet zo zijn ontworpen dat deze met de in de punten t) tot en met w) van dit artikel beschreven bevestigingsmiddelen aan de auto worden bevestigd en dat, gezien vanaf de onderkant, geen enkel deel van de skid zich meer dan 50 mm van de middellijn van een bevestigingsmiddel bevindt dat door die skid loopt. r. Moet zijn vervaardigd uit een titaniumlegering (volgens AMS4928 of AMS4911 in gegloeide toestand). Bovendien mogen ze alleen uit massief materiaal worden vervaardigd en mogen er geen bewerkingen (zoals smeden, walsen, lassen, warmtebehandeling of coaten) worden uitgevoerd, noch vóór noch na de bewerking. s. Indien volledig binnen Y=120 en tussen XF= 425 en XF= 625 geplaatst, moet deze rechtstreeks aan de voorste vloerconstructie worden bevestigd zonder enige bewegingsvrijheid: De volgende bepalingen zijn van toepassing op de bevestigingen van de plank en de skids. De plank en de skids moeten aan de auto worden bevestigd met bevestigingsmiddelen die: t. Niet kleiner zijn dan M6 en zijn gemaakt van staal van klasse 12.9 of 10.9. u. Als ze worden gebruikt om een skid aan de auto te bevestigen, moeten ze ten minste 1 bevestigingsmiddel per 1.000 mm2 kidoppervlak gebruiken . v. Als ze worden gebruikt om een skid aan de auto te bevestigen, moet het team door middel van berekeningen kunnen aantonen dat de schachten van de bevestigingsmiddelen (die niet minder dan 6 mm in diameter mogen zijn) het zwakste punt zijn in de bevestiging van de skids aan de auto. w. Indien nodig mag een lastafwikkelingsring worden gebruikt. De totale oppervlakte van de bevestigingsmiddelen en eventuele daarmee gebruikte lastafwikkelingsringen, van onderaf gezien, moet kleiner zijn dan 7.500 mm². De oppervlakte van een enkel bevestigingsmiddel plus de bijbehorende lastafwikkelingsring mag niet groter zijn dan 500 mm². Geen enkel onderdeel van een bevestigingsmiddel of lastverdelende ring mag meer dan 8 mm onder het referentievlak uitsteken. Voor alle duidelijkheid: de skids waarnaar in de punten k) tot en met s) van dit artikel wordt verwezen, worden niet als lastverdelende ringen beschouwd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen