Ga naar inhoud

Ineens geen signaal meer op al mijn satellieten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In mijn setup is niets veranderd maar ineens heb ik geen signaal meer io al mijn satellieten.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar wat zouden de meest logische verklaringen zijn?

Mijn ontvanger VU+ uno lijkt verder gewoon te werken (Openpli van Maart dit jaar). Niets veranderd de laatste tijd.

De setup is al 15 jaar oud en heeft nooit problemen gehad.

Alvast dank voor jullie suggesties

• Moderator
Geplaatst:

Je schrijft niet naar welke satellieten je kijkt, maar wanneer je lnb in je schotel of je disecq schakelaar kapot is ontvang je niets meer.

Ook kan je antennekabel door vocht of oxidatie onderbroken zijn.

Tenslotte kan je schotel verdraaid zijn.

Er is een kleine kans dat je ontvanger of de voeding van je ontvanger het begeven heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank je.

De ontvanger doet het verder wel maar enkel geen signaal meer. Als de voeding kapot is zou hij het toch helemaal niet meer doen?

Een tijd terug is wel een keer de stroom eruit geklapt (ik gebruik de schotel niet elke dag dus weet niet of het probleem toen onstaan is).

Ik kijk naar 19.2, 23.5 en 28,2

• Moderator
Geplaatst:
12 minuten geleden, Mike34 zei:

ls de voeding kapot is zou hij het toch helemaal niet meer doen?

Dat kan, maar hoeft niet.

Wanneer de voeding elco`s versleten zijn kan de ontvanger nog gedeeltelijk werken, maar is er te weinig spanning voor het voeden van de lnb.

Meten is weten, je zal door uitsluiten achter de oorzaak moeten zien te komen.

Een andere ontvanger aansluiten op je antennekabel kan al een indicatie geven of je het moet zoeken in de ontvanger of de schotel installatie.

Zonder dat je ons vertelt hoe jouw schotel installatie eruit ziet blijft het gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

zelfde voeding als de duo2 en vermoedelijk dus zelfde condensator probleem.Kost je enkele euro aan herstelling als je kan solderen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen