Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De ARD schakelt haar nieuwszender tagesschau24 uit. Ook one en ARD alpha worden eind 2026 stopgezet. Dat bevestigen ARD en ZDF in een gezamenlijke mededeling.

Tegelijkertijd is duidelijk welke aanbiedingen blijven bestaan: Phoenix, neo en info zullen als gezamenlijke kanalen van ARD en ZDF voortgezet worden, omdat ze tot nu toe het meest gebruikt worden. Phoenix dekt het informatieaanbod en omvat parlementaire berichtgeving. Neo moet zich richten op jonge volwassenen en info zal een puur, lineair documentairekanaal blijven. Bij neo en info worden de letters  ZDF uit de naam  geschrapt.

In de komende maanden willen ARD en ZDF in gezamenlijke werkgroepen de centrale kadervoorwaarden voor de nieuwe gezamenlijke kanalen vaststellen. Daartoe behoren onder andere programmavoorziening, afstemmingsprocessen en werkprocessen. Voor de officiële start op 1 januari 2027 is bovendien een proef voorzien.

https://www.dwdl.de/nachrichten/105741/tagesschau24_one_und_ard_alpha_werden_ende_2026_eingestellt_/

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst: (aangepast)

Dat is heel jammer. 🙄gelukkig blijven die andere wel uitzenden (mooie docu's en serie's)

aangepast door Tonskidutch

Water From A Vine Leaf

William Orbit

Geplaatst:
11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat is heel jammer. 

Ook daar worden de publieke zenders langzaamaan de strot dicht geknepen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Sehr Schade das, maar wat gebeurt er met mijn lijfprogramma van dr Harald Lesch, alpha centauri nu op ard alpha?

Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Dr Harald Lesch is ook op ZDF info met Leschs Kosmos

Geplaatst:

Leschs Kosmos en Alpha Cintauri zijn 2 volkommen verschillende programma's, de 1 semiwetenschappeliijk en de 2e hardcore sterrenkunde.

Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:
8 uren geleden, moonchild zei:

Leschs Kosmos en Alpha Cintauri zijn 2 volkommen verschillende programma's, de 1 semiwetenschappeliijk en de 2e hardcore sterrenkunde.

Ja weet ik. Maar toch blijft het heerlijk om hem aan te horen.

Geplaatst: (aangepast)

Dit is de minst slechte bezuiniging denkbaar wat mij betreft. De betreffende satelliet transponder heb ik maar bij 1 zakelijk systeem in gebruik en alleen maar voor Tagesschau 24 (erfenis). Er was aanvankelijk gesproken over ZDF neo te stoppen, dat is veel erger. Thuis kijk ik heel af en toe Tagesschau 24 als er veel aan de hand is in de wereld zoals nu. Ik ben wel heel benieuwd hoe de datareductie op de etherzenders wordt benut. Er kan worden gekozen voor energiebesparing maar ook voor andere 3e netten toevoegen.

aangepast door OFDM
Geplaatst:

Demnach soll der Beitrag ab dem 1. Januar 2027 von 18,36 Euro auf 18,64 Euro pro Monat ansteigen. Das ist eine GEZ-Erhöhung von 28 Cent monatlich. Wichtig zu wissen: Diese Empfehlung ist nicht automatisch ein Beschluss.

vertaald

Volgens dit voorstel zou de bijdrage vanaf 1 januari 2027 stijgen van 18,36 euro naar 18,64 euro per maand. Dat is een verhoging van 28 cent per maand. Belangrijk om te weten: deze aanbeveling is niet automatisch een besluit.

die mogen nog blij zijn met zo'n bescheiden verhoging ten opzichte van onze abonnementen.

Water From A Vine Leaf

William Orbit

Geplaatst:

De GEZ kijk en luister bijdrage is geen abonnement en er zijn er velen die er vanaf willen omdat ze geen publieke omroep kijken. Wij weten helemaal niet hoeveel belasting we betalen voor de NPO sinds het niet meer separaat wordt geheven. Inderdaad is 28 cent niet zoveel maar wel tegelijk met een reductie van zenders.

• Moderator
Geplaatst:
5 minuten geleden, OFDM zei:

Wij weten helemaal niet hoeveel belasting we betalen voor de NPO sinds het niet meer separaat wordt geheven.

Hoeveel wij betalen weten we.

De eerste schijf van de inkomstenbelasting is verhoogd met 1,1%. toen het kijk en luistergeld bijdrage werd afgeschaft.

De eerste schijf loopt tot € 38.883,--, 1,1% daarvan is € 427,71 per jaar.

Dus per belastingplichtige die de gehele 1e schijf belast wordt betaal je dat bedrag aan kijk en luistergeld bijdrage.

Echter, niet al dat geld gaat meer naar de publieke omroepen, een gedeelte van dat geld wordt afgeroomd en in de algemene middelen gestort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Natuurlijk is de ARD en ZDF gebühr geen abonnement in dat verband maar toch.

Je hebt helemaal gelijk dat wij nul-komma-niks afweten van de huidige belastingbijdrage voor onze regionale en NPO's in Nederland en de werkelijke kosten

Belgen volgens mij hebben ook geen duidelijk inzicht in hun publieksrechtelijke zendgemachtigden.

(we zien beslist een reactie daarover)

De kwestie is echter dat er een gigantische infrastructuur is en onderhouden moet worden. Dat kost geld. 

De stelling dat je, nu met netflixen etc en/of commerciële zenders, geen Publieke omroep meer zou moeten hoeven betalen is alles op z'n kop stellen.

Dat lijkt me zo iets paradoxaals als "om je belastingaangifte te kunnen doen moet je lid worden van het ministerie van financiën voor xxxx € / jaar".

3 minuten geleden, ceesv zei:

Echter, niet al dat geld gaat meer naar de publieke omroepen, een gedeelte van dat geld wordt afgeroomd en in de algemene middelen gestort.

ja kijk daarmee weten we dus nog steeds nul-komma-niks! 

Water From A Vine Leaf

William Orbit

Geplaatst:
26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ja kijk daarmee weten we dus nog steeds nul-komma-niks! 

De NPO begroting is toch gewoon openbaar en op internet te vinden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Zojuist, Eduard07 zei:

De NPO begroting is toch gewoon openbaar en op internet te vinden?

Ja das waar maar de vraag is meer: hoeveel word er via de belastinge geint en hoeveel gaat er naar de omroepen? Waarom word het afgeroomd. Hierdoor betalen wij bij wijze van spreken 10 euro voor iets dat maar 7 euro kost. Iemand drukt gewoon 3 euro achterover

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...