Wijn Geplaatst: zaterdag om 18:39 Geplaatst: zaterdag om 18:39 Ben bij canal plus. Momenteel kan ik soms nederlan1,3 en veronica niet ontvangen. Hij geeft dan aan: slecht of geen signaal. Heb gegoogled. Begrijp dat alle nederlandse zenders allemaal op astra 3 zitten. Wat kan oorzaak zijn dat ik juist deze 3 zenders niet kan ontvangen. Vlgs advies trek ik de stekker er wel eens minuut eruit. Dan doet ie het weer ff. Vreemd. Misschien kan iemand licht in deze duisternis brengen
moonchild Geplaatst: zaterdag om 20:06 Geplaatst: zaterdag om 20:06 en Net 5? Lijkt erop dat je H transponder moeilijk kan ontvangen. Geen 18V op de kabel om de lnb te schakelen? Kabels nalijken op vocht corrosie. Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: zaterdag om 20:31 Moderator Geplaatst: zaterdag om 20:31 Of de skew van je lnb staat niet optimaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: zaterdag om 20:47 Geplaatst: zaterdag om 20:47 Is dat met een originele oudere Canal digitaal ontvanger? Daar ben ik ingetrapt, dacht ook aan de schotel etc. Hielp niets, het was de net adapter.
Wijn Geplaatst: zaterdag om 20:49 Auteur Geplaatst: zaterdag om 20:49 Je bedoelt dat de lnb wat schuiner of minder schuin moet staan? Maar hoe kunnen de andere zenders dan wel goed zijn? 3 minuten geleden, OFDM zei: Is dat met een originele oudere Canal digitaal ontvanger? Daar ben ik ingetrapt, dacht ook aan de schotel etc. Hielp niets, het was de net adapter. Dat de adapter niet constant is?
OFDM Geplaatst: zaterdag om 20:57 Geplaatst: zaterdag om 20:57 (aangepast) 7 minuten geleden, Wijn zei: Je bedoelt dat de lnb wat schuiner of minder schuin moet staan? Maar hoe kunnen de andere zenders dan wel goed zijn? Dat de adapter niet constant is? Ja iets dergelijks zal het zijn. Misschien elco's? Dat heb ik niet onderzocht. Als je de spanning inclusief belasting door de ontvanger kunt meten heb je uitsluitsel. Ik zag ook verschil in zenders maar vooral dat het slechter was na het opnieuw in het stopcontact steken dus afgekoeld. zaterdag om 20:58 aangepast door OFDM
OFDM Geplaatst: zaterdag om 21:00 Geplaatst: zaterdag om 21:00 Wacht, ik moet erop terugkomen. Het was geen originele adapter maar een instelbare! Heel gek als ik hem op 9 Volt zette ging het wat beter, noodoplossing. Ik heb de ontvanger om laten ruilen. Misschien is het de schakelvoeding in de ontvanger die ral is.
Wijn Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden 22 uren geleden, OFDM zei: Is dat met een originele oudere Canal digitaal ontvanger? Daar ben ik ingetrapt, dacht ook aan de schotel etc. Hielp niets, het was de net adapter. Is inderdaad met oudere canal digitaalontvanger
Wijn Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 12 uren geleden, Wijn zei: Is inderdaad met oudere canal digitaalontvanger Nog ff een update. Na een avond kijken vielen ook de andere zenders weg. Vanmorgen zette ik de tv aan en had weer gewoon ontvangst. Vermoed dat het in de ontvanger zit. Voelt warm aan. Ga de ontvanger vervangen. Houd jullie op de hoogte
Mimisiku Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Een defecte ontvanger komt minder vaak voor dan een defecte LNB of coax kabel (verbinding). Alhoewel een ontvanger natuurlijk stuk kan gaan (voeding) gebeurt het minder. Het feit dat het probleem niet continue speelt is het meer aannemelijk dat je het buiten de ontvanger moet zoeken. Als de ontvanger stuk is blijft hij stuk en niet af en toe. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
sattv4iedereen Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden die canal+kasjes hebben regelmatig last van defect geraken van een voeding, of bolle elco's. heb enige tijd geleden nog een philips tvv/cd/telesat hersteld. daar stonden een paar elco's bol. na het vervangen van die elco's, speelde die weer perfect. maar ja, ik las, dat je die hebt laten vervangen, maar kan nuttig zijn voor anderen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Wijn Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur terug, sattv4iedereen zei: die canal+kasjes hebben regelmatig last van defect geraken van een voeding, of bolle elco's. heb enige tijd geleden nog een philips tvv/cd/telesat hersteld. daar stonden een paar elco's bol. na het vervangen van die elco's, speelde die weer perfect. maar ja, ik las, dat je die hebt laten vervangen, maar kan nuttig zijn voor Na opzoeken weet ik nu wat elco,s zijn. Zal de ontvanger waar ik van denk dat ie niet meer goed werkt eens opschroeven en kijken of ik ze kan vinden
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 minuten geleden, Wijn zei: Na opzoeken weet ik nu wat elco,s zijn. Zal de ontvanger waar ik van denk dat ie niet meer goed werkt eens opschroeven en kijken of ik ze kan vinden Ik zou het eerst in de externe voeding zoeken. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Wijn Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur geleden, Mimisiku zei: Een defecte ontvanger komt minder vaak voor dan een defecte LNB of coax kabel (verbinding). Alhoewel een ontvanger natuurlijk stuk kan gaan (voeding) gebeurt het minder. Het feit dat het probleem niet continue speelt is het meer aannemelijk dat je het buiten de ontvanger moet zoeken. Als de ontvanger stuk is blijft hij stuk en niet af en toe. De redenatie van dat de ontvanger het soms doet en soms niet en daarom probleem buiten de ontvanger moet zoeken kan ik volgen. Maar als ik deze redenatie doortrek geldt dit dan niet voor kop en kabel. Bij kabel kan ik met nog voorstellen als ie niet goed aangesloten is en er wind staat dat er een storing opkomt. Maar gisteren en vandaag ook weer is het windstil. 3 minuten geleden, Mojo zei: Ik zou het eerst in de externe voeding zoeken. Die heb ik al vervangen zonder succes
Moderator ceesv Geplaatst: 54 minuten geleden Moderator Geplaatst: 54 minuten geleden Wanneer er slechts een transponder geen ontvangst heeft zou ik het in je schotel afstelling , lnb of antennekabel zoeken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen