Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 30-4-2026 om 10:52, Alex1970 zei:

Gezien de TV 13°E Hotbird 6-8-9 noemt zal de frequentielijst ook wel sterk verouderd zijn.

Je zal dus deze moeten updaten, en als dat niet gaat de zenders handmatig inscannen.

Voor het genoemde voorbeeld van bellejt is dat:

Frequentie: 11662

Polarisatie: V (verticaal)

Symbol rate: 27500

FEC: 2/3

DVB-T2/8PSK  DVB-S2/8PSK

Je zou dan o.a. Tele 5 en Polonia1 moeten inscannen.

Mocht de TV geen DVB-S2 ondersteunen:

Frequentie: 10992

Polarisatie: V

Symbol rate: 27500

FEC: 2/3

Dat is een transponder van RAI (Italië).

Marokko (10873V 27500 3/4) ga je zonder DVB-S2 trouwens niet ontvangen, evenals Al Masriyah (de enige Egyptische zender op Hotbird).

Ik ben benieuwd hoe je op je satfinder weet dat je op Hotbird (13°E) gericht staat.

https://www.lyngsat.com/Hotbird-13F-13G.html

Reactie op 

Ik ben benieuwd hoe je op je satfinder weet dat je op Hotbird (13e) gericht staat....

Heb een satfinder waar ik eerst de bedoelde sateliet moet indrukken. Dus hier op hotbird 13e.

Dan ga ik ervan uit dat de finder ook alleen maar uitslaat als hij de sateliet gevonden heeft. En dat hij dat niet doet bij andere satelieten.

Of mag ik zo niet denken?

Geplaatst:
8 minuten geleden, Wijn zei:

Ik ben benieuwd hoe je op je satfinder weet dat je op Hotbird (13e) gericht staat

Dat weet ie niet. De naam het net zo goed MojoSat™ kunnen zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
4 uren geleden, Wijn zei:

Reactie op 

Ik ben benieuwd hoe je op je satfinder weet dat je op Hotbird (13e) gericht staat....

Heb een satfinder waar ik eerst de bedoelde sateliet moet indrukken. Dus hier op hotbird 13e.

Geeft de Xsarius HD Easy niet aan op welke frequentie hij een bepaald signaal ontvangt? C.q. Kan je niet kiezen op welke frequentie hij meet?

Geef eens aan op welke frequenties hij die 75% kwaliteit, die jij noemt, dan ontvangt. Dan kunnen we kijken bij welke satelliet die zou kunnen horen.

Maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de LOFs bij 13E verkeerd staan.

Als je signaalkwaliteit hebt, is het interessant om een scan te doen op die frequentie. Dat geeft de meeste informatie.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
7 uren geleden, a33 zei:

Geeft de Xsarius HD Easy niet aan op welke frequentie hij een bepaald signaal ontvangt? C.q. Kan je niet kiezen op welke frequentie hij meet?

Geef eens aan op welke frequenties hij die 75% kwaliteit, die jij noemt, dan ontvangt. Dan kunnen we kijken bij welke satelliet die zou kunnen horen.

Maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de LOFs bij 13E verkeerd staan.

Als je signaalkwaliteit hebt, is het interessant om een scan te doen op die frequentie. Dat geeft de meeste informatie.

Groet,

A33

Ben nav jullie opmerkingen wat verder aan het puzzelen. Kan ook frequenties veranderen door ander tp nummer te kiezen.

Zie foto waar ik op gezocht heb.

Blijf mij met mijn lekenverstand toch verwonderd dat ik hierop 75% kwaliteit ontvang17777068384542467519414223142153.thumb.jpg.bedb8fe91a1723cbcc31376338bef704.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Bedenk, dat deze satelliet meter vermoedelijk geen mogelijkheid heeft voor de disecq schakelaar in de duo lnb aan te sturen.

Je zal dus altijd "kijken" naar de 1e kop, maar of dat de kop voor hotbird is hangt af van het model lnb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen