moonchild Geplaatst: dinsdag om 19:41 Geplaatst: dinsdag om 19:41 Ik ga mijn XP pc vervangen door een minis forum NAB6 lite mini pc met win11 pro erop. Waar moet ik op letten als ik hem voor het 1st aanzet, windows11 config.? Zijn er valkuilen en dingen die absoluut niet mag aanvinken ivm advertenties en degelijke? Nieuwe account aanmaken zonder internet verbinding? Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm! VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
jeevanhoof Geplaatst: gisteren om 05:20 Geplaatst: gisteren om 05:20 Zonder internet ga je hem maar moeilijk kunnen instaleren en activeren. Maar zoals ik lees staat windows er al op. Een account ga je normaal wel moeten aanmaken. Met wat truckjes lukt het ook nog wel met een lokaal account, maar dat wordt steeds moeilijker gemaakt. Windows op zich gaat je geen extra reclame of programma's aanbieden. Het is de fabrikant of leverancier van de PC die er bloadware op installeerd. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Thijs-Rallye Geplaatst: gisteren om 05:23 Geplaatst: gisteren om 05:23 Ik weet niet wat je met die pc van plan bent, maar ik zou windows 11 vermijden als de builenpest als het effe kan. Je kan win11 pro nog prima zonder microslop account draaien. Met Rufus kun je eea vooraf instellen hetgeen installeren nog makkelijker maakt.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 10:58 Geplaatst: gisteren om 10:58 @moonchild, als je nu pas van Windows XP overstapt zul je nog heel wat tegenkomen aan verschillen met Windows 11 pro. dat kunnen we je echt niet een draadje of een antwoord uitleggen Maar het is echt niet lastiger of complexer. Wat je zeker wel moet doen is een definitieve keuze bepalen inzake de internet browser, dus Edge, Windows eigen of een andere zoals Firefox. Edge zit al in het opstartmenu verborgen middels nieuwsberichten etc etc... een hoop "wasted time" dat te gaan lezen. Lees liever hoe je jouw taakbalk kunt ontdoen van die vervelende automatische opstart programma's Over de Muur Klein Orkest
moonchild Geplaatst: gisteren om 13:46 Auteur Geplaatst: gisteren om 13:46 Ik heb al een win11 laptop, met outlook account. Dit account gebruiken voor de nieuwe of nieuw account aanmaken. Software van audio analyzer werkt enkel op windows. Ik gebruik Vivaldi als browser, deze kan volgens mij syncen tussen pc's. Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm! VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
jeevanhoof Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Outlook heeft niet echt iets te maken met Windows. Outlook heeft zijn eigen account en hoefd niet hetzelfde te zijn dan van Windows. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Het microsoft login account van de andere computer/laptop kun je gebruiken. Ook met een microsoft 365 personal account (waar outlook mee in zit) ben je nog beter af. Dan heb je dezelfde desktop en onedrive allemaal synchroon. De goedkoopste account is 2€ per maand. Over de Muur Klein Orkest
Codx Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Wat je moet doen is Windows 11 geheel opnieuw schoon installeren. Dan weet je iig zeker dat er geen chinese malware op staat of het moet in de UEFI zitten. Ik zou persoonlijk gaan voor Windows 11 Education of Enterprise. (zie online voor goedkope licentie) Als je een hele kale windows 11 met geen verdere geforceerde feature updates wil dus geen AI etc. kun je kiezen voor Windows 11 LTSC IoT die krijgt updates tot 2034. Gebruik ALTIJD een lokale account en dat is ook heel goed mogelijk. Kies voor computer is onderdeel van domain en je kunt er zo eentje aanmaken. Gebruik een aparte beheerders en gebruikers account, dus geeft jezelf geen installatie rechten. Verder zou ik aanraden om middels GPO (Group Policy) meteen de telemetrie volledig uit te schakelen. Je kunt met diverse tools zoals openshell en explorerpatcher Windows 11 zo aanpassen dat het weer werkbaar wordt. Een andere goede tool is ooshutup 10++ Daarmee kun je heel veel ellende uitzetten. En dan als laatste zou ik zeker een goede betaalde antivirus/antimalware oplossing installeren zoals bijv: bitdefender want windows defender kun je niet op vertrouwen. 6 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
jeevanhoof Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 2 uren geleden, Codx zei: En dan als laatste zou ik zeker een goede betaalde antivirus/antimalware oplossing installeren zoals bijv: bitdefender want windows defender kun je niet op vertrouwen. 1 uur geleden aangepast door Codx Deze komt nochtans vaak als een van de betere uit tests. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Zilverhippie Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Of maak een "unattended install" met een offline account via https://schneegans.de/windows/unattend-generator/. Klik op "usage" voor meer info over de te volgen weg.
moonchild Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden wow, bedankt voor alle info. Een hoop om te verwerken omdat het spectrum zo groot is. Ik ervaar zelf windows als steeds minder prettig OS, maar kan er dus niet omheen. De oozaak van de onprettigheid kan ik niet echt aanwijzen, maar lijkt een beetje op het verleze van de controle. Ik wil dus vooral de software van de audio analyser QA403 op de pc draaien. Is er een mogelijkheid om de hdmi output van een Sigol occiloskoop op de desktop binnen te halen? Dus hdmi als import op een windows. Er zijn monitoren met picture by picture, maar dat bedoel ik niet. @Tonskidutch, werk jij met dockers op je Qnap? Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm! VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
moonchild Geplaatst: 29 minuten geleden Auteur Geplaatst: 29 minuten geleden Ik zie dat de Rigol via het network in een Browser kan draaien, top. Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm! VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen