Ga naar inhoud


Sateliet internet


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb een vraag over internet via sateliet. Helaas is hier (nog) geen rubriek voor.

Heeft iemand ervaring met sateliet internet? Wat is een goede provider met een leuke prijs stelling?

 

Ik heb er wel een paar gevonden maar is toch wel een beetje lastig vergelijken.

 

Hopelijk heeft iemand al wat ervaring ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben ook wel eens geintreseerd in dit onderwerp.

wat ik wel al weet dat uw installatie rond de 500€ draait

alsook dat het duurder uitkomt dan de andere operatoren (via koperdraad)

meer weet ik er ook niet van maar ben zeeeer geintreseerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij satelliet internet krijg je onherroepelijk te maken met latency problemen. Latency is de vertraging die ontstaat door de grote afstand die afgelegd moet worden. Ik heb vroeger wel eens via de satelliet gebeld met de Antillen, dat was heel lastig door de relatief lange tijd die er overheen ging als de ander iets terug zei.

 

Je hebt ook systemen waarbij jouw upload (dus bijv. aanvragen web pagina) over koper gaat, en de download (de web pagina zelf) via de satelliet.

 

Mijn idee is niet aan beginnen tenzij je een heel dwingende reden hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat advies zou ik ook geven.

 

Leuk, maar alleen als je echt niet anders kan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ook nog handig om te weten is dat je bij sommige providers niet geheel vrij bent om overal je schotel op te hangen.

Je schijnt gelocked te worden op een beam en zolang je daar maar inzit kun je vrij de set verplaatsen. Daarbuiten dan weer niet.

Weet niet of ricow hier nog meeleest, maar die kan daar wel iets meer over zeggen.

(overigens is de snelheid prima in orde, maar inderdaad de vertraging is lastig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties! Ik heb er wel belangstelling voor omdat in spanje internet 140 euro pm kost!

Dit vind een kennis van mij wel wat duur voor een vakantie huis. Daarom ben ik op zoek naar alternatieven en leek me internet via de satelliet wel wat. Ik begrijp uit de reacties dat de download snelheid prima is alleen dat de vertraging lastig is.

 

Weet iemand toevallig of er ergens een demo set staat? Bij een dealer of zo..??

 

Philip

aangepast door Digiflip
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond een stukje over satelliet internet in de april uitgave van Infosat. Ze hadden het wel over een grotere vertraging dan met 'gewone' internetverbindingen... maar ze hadden ook getelefoneerd met skype (wat nou niet de beste keuze is) en dat werkte prima stond er...

 

Wat ik niet echt 100% weet is ofdat je nu een abonnement af kan sluiten in een ander land dan waar je woont. Voor internet via sat zou dat niet uit mogen maken denk ik...

Als je doorklikt naar spaanse aanbieders zie ik dat je voor 40 euro per maand een abo hebt zonder downloadbeperking...

Ik denk dat ik de provider wel mag vermelden, aangezien Telfort, UPC en Co hier ook mogen... kijk maar eens bij de provider Quantis

 

Maar ik kan eigenlijk maar moeilijk geloven dat een internet abo in spanje 140 euro per maand zou kosten... dat is wel ontzettend veel.

Als ik zelf even met mijn beperkte spaanse woordenschat rondkijk zie ik dat je bij Orange voor 15 euro per maand een adsl abo hebt... waarschijnlijk hangt het er vanaf WAAR percies in spanje de aansluiting gerealiseerd moet worden... dat zal het grootste probleem zijn denk ik, en dan is satelliet internet uiteraard geen probleem

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op volgende pagina kan je meer info vinden over internet in Spanje

http://www.vertreknaarspanje.nl/internet-telefoon-televisie-abonnement-afsluiten-in-spanje.html

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor de reacties!!

 

Even een ractie over de prijs van internet via satteliet. Dit begint al bij 40 euro pm. Is toch aanmerkelijk goedkoper dan 140. En ja, ik blijf bij mn 140 omdat dit het echt kost als je wat afgelegen woont. In de stad/dorpzal het best goedkoper zijn.....

Zal ook die pagina eens doornemen.

 

Nogmaals, iederen bedankt voor de reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

In Spanje is een satelliet Internet verbinding soms de beste oplossing. In een aantal gevallen zelfs de enige oplossing.

De Internet situatie in Spanje:

In een paar grote steden is een 10MB verbinding mogelijk. In kleinere steden is de maximale bandbreedte 6MB. In de rest van Spanje is de maximale bandbreedte 3MB. Dit alles indien er een vaste telefoonlijn beschikbaar is. In bevolkingskernen, tot aan de kleinste dorpjes toe, is dat het geval dus daar is een satellietverbinding niet nodig. Iets anders wordt het buiten de bevolkingskernen, daar is men aangewezen op een mobiele Internet verbinding en hier wrikt hem vaak de schoen. De mobiele internetverbinding heeft alleen en 3MB verbinding waar 3G dekking is en die is nu juist niet beschikbaar buiten een aantal bevolkingskernen. 3G wordt wel als zodaning aangeboden voor heel Spanje maar juist waar die echt nodig is wegens het ontbreken van vaste telefoonverbindingen is de maximale verbindingssnelheid een schamele 56K. Inderdaad die van een ouderwetse inbelverbinding. Dat wil zeggen als er Überhaupt mobiele telefoon dekking beschikbaar is, wat in grote gebieden in Spanje nog steeds niet het geval is.

Juist in die gevallen brengt satelliet Internet en trouwens ook satelliet telefoon de oplossing. Satelliet telefoon is zeer betaalbaar, de zelfde prijs als een landlijn, maar niet geschikt voor Internet. Satelliet Internet kan onbehoorlijk duur zijn, tenminste als dat van een Spaanse aanbieder afgenomen wordt. Maar slimme vogels doen dat dus niet. Die kijken even rond en ontdekken al snel aanbieders als Tooway. Zelfde prijs als een 3MB landlijn verbinding in een landelijk gebied of voor iets meer een verbinding die in een landelijk gebied in Spanje gewoonweg niet te krijgen is.

Het is waar, de aanloopkosten kunnen er even inhakken maar wie wel eens een TV satelliet schotel goed heeft kunnen uitrichten kan toch al snel zo'n € 250 besparen.

 

Het alternatief voor situaties zoals in dit draadje, rij zo'n 25 tot 35 km naar de dichtstbijzijnde open WiFi verbinding, doe je dagelijkse Internet zaken en rij die 25 tot 35 km weer terug. Autotje, 1 op 10, 30 x 60 dus 1800km dus 180 liter á € 1,40 = € 250 per maand. Aanloopkosten in anderhalve maand terugverdiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ik woon in Italie ergens op het platte land, waar geen gewone (kabel)verbinding mogelijk is.

Momenteel gebruiken wij skydsl en zijn daar zeer tevreden over.

10Mb voor € 50,00 per maand + € 10,00 voor huur van de hardware.

skypen gaat goed en ook voip via een nederlandse provider gaat zeker goed.

De vertraging brengt wel wat problemen met zich mee, maar is op te lossen.

Installatie is inderdaag een schotel goed uit kunnen richten. De rest is een fluitje van een cent.

 

Succes,

 

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb zelf wel eens contact gehad via Inmarsat-set op een schip. Skype werkt prima (ook met video). Bellen over telefoon merk je wel wat vertraging maar is nog te doen. Je heb verschillende providers zoals Astra2connect, bysky, [schotel] maar je kunt ook via Inmarsat/Iridium internetten [kleine terminal/BGAN die je overal mee kunt nemen.] (hetzij langzamer en duurder).

 

@Digiflip Let wel op dat je waarschijnlijk een klein pakket voor die 40,00 hebt.

 

Bijv.:

 

40,00 => 3mbit down/ 512 kbit up met een datagebruik van 5 GB per maand. Ook heb je vaak te maken met een Fair Acces Policy waarbij je een bepaalde datastroom per uur/dag/week/maand mag gebruiken anders knijpen ze je snelheid af.

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...