Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.974 onderwerpen in dit forum

1. [DM500HD] DM 500 HD flashen

• 5 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 1 reactie
    • 835 weergaven
    • 1 reactie
    • 1,4k weergaven
    • 4 reacties
    • 32,1k weergaven
  2. [Enigma 1] EPG aanpassen : hoe gaat dit juist ?

• 13 reacties
    • 6,9k weergaven
    • 2 reacties
    • 6,8k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,3k weergaven
  3. DVD speler werkt niet

• 2 reacties
    • 756 weergaven
    • 7 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,5k weergaven
  4. CCcam 2.1.4 en bulcrypt

• 3 reacties
    • 4,3k weergaven
    • 29 reacties
    • 24,6k weergaven
    • 4 reacties
    • 2,3k weergaven
    • 4 reacties
    • 2,8k weergaven
    • 0 reacties
    • 972 weergaven
    • Sat4all vriend

[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia 1 2 3 4 29

• Sat4all vriend
    • 425 reacties
    • 302,6k weergaven
    • 5 reacties
    • 15k weergaven
    • 10 reacties
    • 6,6k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,6k weergaven

• Bij mij is er één frequentie (12733) waar alle kanalen blokken. Alle andere multifeed frequentie's werken goed. Ik krijg het gevoel dat de 12733  frequentie niet goed werkt in de LNB. Ik heb een nieuwe LNB besteld die maandag aankomt. Dan gaan we het zien.
    • Die met het petje achterstevoren zijn de ergste. Was eens de achterste in een stilstaande file op een 4-baans autoweg en knalde opeens zo eentje links van me door de berm tot 5 auto's voor me. Gelukkig was er net genoeg ruimte.   Maar die zie ik idd regelmatig langskomen.  En af en toe Opels, Tesla's, Fordjes, Seats en Skoda's. Waarbij die laatste 3 ook Duitsland gelieerd zijn. Het percentage Duitse merken is extreem hoog bij de veel te hard rijders, maar daar rijden ook veel mensen in en ik rij ook wel eens voor of achter een Audi of Mercedes die zich netjes aan de snelheid houdt. Zoals dochter en schoonzoon zich met hun Mercedes zich ook netjes aan de snelheid houden.
    • Natuurlijk is er verschil in elevatie tussen de 5 west en 39 oost maar daarom staat de skew van de schotel ook flink gedraaid. Dan krijg je automatisch elevatieverschil. Dat kan dus nooit een argument zijn.
    • "Het gaat in Salland om één mast die in Natura 2000-gebied Boetelerveld staat en om drie masten in de zogeheten bufferzone."   Op een traject van 30 kilometer lang worden door Salland 84 hoogspanningsmasten en -lijnen vervangen. Noodzakelijk omdat er anders een stroomfile ontstaat.   Provincie Overijssel heeft de werkzaamheden stil laten leggen omdat de netbeheerder niet over de juiste vergunningen beschikt die gelden in en nabij Natura 2000-gebied Boetelerveld. De bouwstop is afgekondigd nadat "Landschap Overijssel" bij de provincie een handhavingsverzoek had ingediend.   TenneT zit met de situatie in de maag en vindt de gang van zaken uitermate wrang. ,,We zijn de capaciteit van het stroomnet aan het verdubbelen, uiteindelijk met als doel om CO2 te besparen. We willen heel graag met volle vaart door met het oplossen van de netcongestie. Dit soort procedures kost iedereen handen vol geld’’,   TenneT verhoogt capaciteit van de hoogspanningsmasten in het Sallandse landschap, van Zwolle via Raalte naar Nijverdal. Maar de uitbreiding van het stroomnet loopt nu twee jaar vertraging op volgens woordvoerder Eefje van Gorp van TenneT.   https://www.telegraaf.nl/binnenland/stikstofspook-legt-uitbreiding-stroomnet-stil-wrang-dat-regels-nu-ook-energietransitie-belemmeren-dit-kost-de-staat-handen-vol-geld/98437400.html   Nederland verstikt steeds meer in regeltjes en eisen, gehandhaafd op aandrang van eenlingen of kleine clubjes. Zelfs maatregelen die in het straatje passen van de milieuclubs kunnen niet meer uitgevoerd worden door ingrijpen van diezelfde clubs. Binnenkort gaat het licht uit en vraagt iedereen zich af hoe dat komt.  
    • Hallo Schotelspeller   Wat ik gedaan heb (dit zal jij ongetwijfeld ook weten) gezorgd dat de buis waterpas staat. Daarna de elevatie ingesteld dan Astra 1 op (0) gesteld. Alle andere satellieten met mijn satmeter ingesteld, die ging vrij vlot. Ik heb van Sprietje een Cahorn -calculator gekregen geënt op mijn woonplaats. Dit is volgens mij heel belangrijk. Freedom op 0,8 W 78%: NTN op 4.8 E 59%; RTB TV op 9.0 E 79%; PRO TV 39.0 E 72&; TRT Belgesel HD op 42E 75%  5 W komt komt van een externe schotel. Gebruik je de Cahor-calculator op jouw woonplaats uitgerekend. De LNB 5 W en 42 E zitten beiden ong. 3 cm van de eindpunten.   Hans  
  • Nieuwe aanmaken...