Ga naar inhoud

Vu Plus

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

6.241 onderwerpen in dit forum

1. Linkjes naar de VU+ Manuals

• 6 reacties
    • 144,3k weergaven
    • 19 reacties
    • 10,4k weergaven
    • 50 reacties
    • 344,8k weergaven
    • Sat4all vriend

foutmelding OpenPLI

• Sat4all vriend
    • 2 reacties
    • 160 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 47 reacties
    • 1,2k weergaven
    • Sat4all vriend

vu duo geen netwerkverbinding 1 2

• Sat4all vriend
    • 18 reacties
    • 389 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 21 reacties
    • 775 weergaven
    • 32 reacties
    • 837 weergaven
    • 11 reacties
    • 384 weergaven
    • 3 reacties
    • 196 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 13 reacties
    • 226 weergaven
    • 11 reacties
    • 486 weergaven
    • Sat4all vriend

Zappen tussen tuners

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 175 weergaven
    • Sat4all vriend

Flashen zero mislukt 1 2 3 4

• Sat4all vriend
    • 52 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 18 reacties
    • 409 weergaven
    • 12 reacties
    • 472 weergaven
    • 9 reacties
    • 330 weergaven
    • Sat4all vriend

Vu+duo geen HDMI signaal meer 1 2 3

• Sat4all vriend
    • 35 reacties
    • 49,9k weergaven
    • 5 reacties
    • 195 weergaven
    • 6 reacties
    • 240 weergaven

• In de jaren 80 ving ik op een avond vaak meer dan 100 vissen (mijn record in 1,5 uur 127 stuks) Toen werden de fosfaten in wasmiddelen verboden, moesten de boeren minder mest uitrijden werden rivieren en sloten uitgebaggerd om de "vervuilde" sliblaag te verwijderen en werden sommigen vissen zelfs weggevangen omdat ze troebel water veroorzaakten enz. Gevolg vandaag de dag is dat er idd. een paar vissoorten meer zijn, maar ook dat 80% van de gehele visstand om zeep is geholpen en met het schone heldere/gezonde water in sommigen beken en kanalen geen vis meer te vinden is en bij vismetingen regelmatig over stukken van 1,5 Km er zelfs totaal geen vis meer aanwezig is. Dat sommige boeren/soorten van agrarische industrie er een potje van hebben gemaakt en alleen maar guldens/euro's zagen dat zal ik zeker niet ontkennen, maar de schuld alleen bij de boeren leggen klopt in mijn ogen niet. Kijk je ook hoe de cijfers over neerslag worden berekend dan zet je daar toch wel je vraagtekens bij (ik tenminste wel) Voor de uitstoot van de luchtvaart worden bijv. alleen Nederlandse maatschappijen meegerekend en dan ook nog alleen als ze hier opstijgen en landen, maar zodra ze hoger vliegen dan 3000 voet dan telt de uitstoot al niet meer mee (wel tellen ze de neerslag mee wat deze vliegtuigen in het buitenland uitstoten) Ook de uitstoot van buitenlandse vliegtuigen wordt niet meegeteld evenals vliegtuigen die alleen over Nederland vliegen.   En wat vlinders betreft hier van de week nog een bijzondere tegen gekomen   ofwel het zwart weeskind  (Moro Maura) Nog nooit eerder gezien en nu zat deze toch vrij grote vlinder gewoon bij ons in de tuin.  
    • Dan zie ik dat dan als een pluspunt, heb mijn hele leven al een tikkeltje optimistisch geleefd en veel gerelativeerd en nu ik ziek ben geworden is dat nog versterkt. Hoe raar dit voor velen zal klinken. Mijn hobby als amateur astronoom heeft hierbij waarschijnlijk bijgedragen, met de gedachte hoe nietig we zijn in dit onmetelijk universum en dat alles, maar ook alles vergankelijk is, ook wij zullen verdwijnen.
    • intern bestaat deze switch uit 2 multiswitches, 17/6 en 8/6 en 6 uncomitted 2/1 switches. Een Rittal buitenkast ga je nodig hebben.
    • Wat de stikstof betreft en de 80% teruggang in vlinders en plantensoorten  is het eigenlijk vrij simpel als ik in mijn landelijke omgeving kijk. De boeren hebben hier de afgelopen 45 jaar enorme hoeveelheden nitraten en fosfaten op de akkers gemikt, met gif gestrooid tegen schimmels en aanverwanten en de bermen van de verplichte 3 meter terug gebracht naar 1 a een halve meter op 1 buurman na die fatsoenlijk bezig is. Aan het eind van het seizoen werd het aardappelloof met het kankerverwekkende glyfosaat gemold.   Die enorme hoeveelheid nitraten uit het verleden vormen nu het stikstofprobleem naast wat er nu nog aan ammoniak uitgestoot wordt door de agrariërs,  het ergste broeikas gas waar mogelijk. Vandaar dat hier nog meer weinig mag.   Op mijn wandeling vandaag zag ik zowaar wat grasklokjes, vlasbekjes en sterremuur in de berm. Als ik ze optel iets van 3 vierkante meter tegen 100 vierkante meter in 1980. Toen zag ik ook honderden vlinders. Nu 20.
  • Nieuwe aanmaken...