Ga naar inhoud


Vu+duo geen HDMI signaal meer


magicmerlin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo , ik ben terug uit verlof en start mijn vu terug op , spijtig genoeg geen beeld, ik sluit er een startkabels op aan en wel beeld , instellingen staan goed op HDMI , zou de HDMI uitgang kapot zijn ? Of zoudit aan de image liggen ?

Daar kun je alleen proefondervindelijk antwoord op krijgen. 

Ik denk dat een nieuwe flash van een recente datum duidelijkheid kan geven of het probleem software of hardware betreft.

Inclusief een reset naar fabrieksinstellingen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schrijft wel dat het na je verlof zwart blijft per HDMI maar niet wat U al geprobeerd heeft !

via de instellingen en of herstart

 

als ook of je HDMI-CEC ingeschakeld hebt gehad voor je verlof...

want

indien de start volgorde van Receiver - AVR en of TV verkeerd is zie je inderdaad niets op TV

 

dan moet je manueel opnieuw de volgorde doorlopen van wie wanneer stroom krijgt en ingeschakeld wordt.

 

of je schakelt HDMI-CEC tijdelijk even uit.

ofschoon als je het allemaal niet meer zeker weet is opnieuw flashen een probaat en snel middel om weer beeld te krijgen,

moet je wel de scartkabel weglaten

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn VuDuo2 (verbonden met tv en audio via een receiver) valt ook af en toe de HDMI-verbinding uit - soms voor beeld en geluid, maar meestal alleen voor geluid. Ik schakel dan met mijn receiver even naar een ander HDMI-kanaal en dan weer terug: en alles werkt weer naar behoren. Of mijn receiver (Pioneer) of de VuDuo2 aan dit fenomeen schuld is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn VuDuo2 (verbonden met tv en audio via een receiver) valt ook af en toe de HDMI-verbinding uit - soms voor beeld en geluid, maar meestal alleen voor geluid. Ik schakel dan met mijn receiver even naar een ander HDMI-kanaal en dan weer terug: en alles werkt weer naar behoren. Of mijn receiver (Pioneer) of de VuDuo2 aan dit fenomeen schuld is weet ik niet.

aan de duo2 zal het niet liggen. ;)

ik heb zelf de duo2 aangesloten op een receiver( zowel audio als video), en dat werkt uitstekend.

 

als je een av receiver hebt, is het de bedoeling dat je de box via hdmi aansluit op de

receiver , en van de receiver via hdmi naar de tv.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een andere TV geprobeerd om dat in elk geval uit te sluiten?

Zo ja, dan is de DSP kapot of 1 van de voedingsspanningen ernaar toe is onderuit. Voeding kun je testen met een multimeter of scope. +12V en +5V controleren. Doe ook een visuele check op slechte elco's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige winkels zelfs 3 jaar garantie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...