Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.453 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend

Astra 23.3

• Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 4,4k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 5 reacties
    • 6,8k weergaven
  1. welke quad lnb?

• 1 reactie
    • 1,1k weergaven
    • Sat4all vriend

Het ontvangen van nilesat lukt niet 1 2

• Sat4all vriend
    • 20 reacties
    • 12,2k weergaven
  2. Afdempen Multiswitch

• 3 reacties
    • 1,3k weergaven
  3. Wafefrontier verschil T55 en T90

• 13 reacties
    • 3,2k weergaven
  4. 2lnb's op 1 schotel

• 2 reacties
    • 1,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Waar moet ik de RF kabel aarden?

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 6,7k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 2 reacties
    • 2,4k weergaven
    • 6 reacties
    • 4,4k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 4 reacties
    • 4,7k weergaven
    • Sat4all vriend

7E tot 42E met T55,is het mogelijk?

• Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 5k weergaven
    • 5 reacties
    • 1,7k weergaven
  5. RF kabel aarden

• 10 reacties
    • 5,1k weergaven
    • Sat4all vriend

Mini DisqC en Disq1..4

• Sat4all vriend
    • 2 reacties
    • 1,3k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 66 reacties
    • 33,5k weergaven
    • 3 reacties
    • 4,5k weergaven

• 30°W 11475 H 7200 2/3  ID: E-266 8MM Via1  
    • Mij gaat het erom dat ik de EPGimport niet aan de praat krijg, ik heb de versie 15.0.0.4 (build 2025/07/16) staan. In de feed vind hij EPGimport, kan deze installeren maar vind deze nadien nergens terug. Installatie is gelukt zegt hij, dan herstarten maar helaas geen EPGimport.
    • Nog eens je begintext gelezen, dus je hebt een draaibare schotel met twin lnb met 2 coaxen, elk verbonden met ėėn van je tuners. Dus gėėn disecq ertussen. In dit geval moet de coax van tuner A eerst naar de motor van de schotel lopen en daarna verder naar de lnb. In de setup duid je aan dat tuner A verbonden is met een draaibare schotel, en geef je de correcte parameters in voor de motor. Als de motor via een externe box geschakeld wordt dan maakt dat niet veel uit, maar de box moet wel weten dat tuner A aan een draaibare schotel hangt. Tuner B moet dan in de setup aangeduid staan als "slave" voor die setup zodat de box weet dat er voor de huidig geselekteerde satelliet (via tuner A) er nog een kwadrant beschikbaar is voor die tuner B. Ik zit nu op verlof dus ik kan de juiste instelling niet nakijken, maar zoveel mogelijkheden zijn er ook niet. Bellejt heeft dus gelijk als hij zegt dat de fout in de tunerconfiguratie moet zitten.....
    • enige fout die ik kan bedenken zijn toch de instellingen van de tuners.Plaats die hier eens op foto.Anders is er wat mis met je tunermodule of zitten je kabels verkeerd aangesloten.Die ontvanger heeft nl 1 ingebouwde tuner ingang en 1 op de module want de andere daar op is een looptrough uitgang (die naar een andere box kan gaan) .
    • Dus als tuner A signaal heeft dan heeft tuner B enkel signaal op hetzelfde kwadrant. Net alsof tuner B doorgelust is van tuner A. Tuner B heeft toch een eigen coax die naar de disecq switch loopt bij de LNB's ? En het is wel degelijk een disecq switch en geen splitter ?
  • Nieuwe aanmaken...