Ga naar inhoud


winkel beveiligen


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik werd door een vriend gevraagd om iets van beveiliging te maken voor zijn juweliers/werkplaats .

 

Probleem is dat deze man hardstikke doof is en als hij naar bed gaat zijn hoor-apparaat afdoet zodat hij helemaal niks meer hoort.

 

Ook is hij al in zijn 40 jarig bestaan al 3x met een gewapende overval te maken gehad.

 

Hij heeft nu een 2e hands camera systeem gekocht met time lapse recorder (hiervoor zoek ik nog een videokop) en wil de boel nog beter beveiligen.

 

Nu komt het probleem.

 

Als het alarm afgaat hoort hij het gewoonweg niet. Ook is er geen melding naar mij toe. Ik woon 2 straten verder en kan voor hem dan evt aktie ondernemen zoals de politie bellen of ambulance. zijn moeder is nl al 88 jaar en gaat niet lang meer mee. Zou hij dus de ziekenwagen moeten bellen kan hij zich niet verstaanbaar maken.

 

Ik heb nog een 433mhz zender en ontvanger printje liggen van een inkoopaktie. Op een of andere manier wil ik hier een soort van buzzer maken die dmv trillingen een alarm meldt. Ook moet ik dan een SMSje krijgen. Hiervoor heb ik een oude GSM liggen. Hij moet dan op 1 knop drukken zodat de sms verstuurd wordt.

 

Hoe kan ik dit goed,betrouwbaar en goedkoop realiseren? iemand idee-en of schema's?

 

Ik wil hem graag helpen want hij durft nu het huis niet meer uit omdat hij bang is dat er iets gebeurd als hij weg is. Een proff. installatie is onbetaalbaar.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is best veel mogelijk hoor en ook voor vrijwel iedereen betaalbaar.

Maar als je praat over een juweliers werkplaats dan zal zijn verzekering ook vrijwel zeker eisen stellen en kun je niet zomaar elk systeem gaan gebruiken.

Ik ken natuurlijk de situatie niet ter plekke, maar vaak is aan de hand van een schets vrij snel te bepalen welke maatregelen getroffen moeten worden.

Daarnaast zijn er best wel oplossingen om ook aan een dove kenbaar te maken dat er iets aan de hand is, want vaak zijn andere zintuigen juist extra gevoelig waar gebruik van gemaakt kan worden.

Via de 433 Mhz doormelden zou ik niet aan beginnen, deze frequentie wordt nl. voor veel meer gebruikt en het kan zomaar zijn dat als de buurjongen bijv. zijn drl. hoofdtelefoon gebruikt het signaal bij jou niet meer over komt, maar ook als iemand de automatische garage opener gebruikt bij jou het alarm af gaat.

 

suc6

 

Gerrit B

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek eens op " trilkussen "

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de alarm telefoon kiezer had ik ook al aan gedacht maar dit is door de betrouwbaarheid van home digitale telefonie niet te doen (regelmatig uitval).

 

Die trilkussen is een goeie, zo ver was ik niet en lijkt al een goed begin cool

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel ook eens op gsm module+melder.

Alhoewel het gsm net natuurlijk ook zijn downtijd kent kun je er van alles mee laten melden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...