Ga naar inhoud


[5816, 6073, 7071, 7072] Voedingsproblemen Philips


sparman

Aanbevolen berichten

hallo heren,

 

wie heeft er nog het schema van de philips voeding waarop aangegeven staat welke condensators vervangen moeten worden.

heeft ooit op dit forum gestaan maar kan het nu niet meer terugvinden.

krijg foutmeldingen bij het zoeken.

mijn dank is groot indien u het met een bijlage wilt plaatsen.

wie het beter weet mag het zeggen!

maar zeg nooit dat iemand dom is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sparman,

 

Heb hier nog wel een pdf liggen, maar krijg het niet als bijlage ! Pm even je e-mail dan stuur ik het je toe.....

 

Groetuhh...Omanski.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt echt goed voornamelijk de eerste twee elco`s vervangen en draaien maar weer.

5 van de 7 werken weer. twee een iets zwaardere taak maar daar ga ik ook nog mee aan de gang heren nogmaals dank,

kan weer een paar mensen blij maken.

wie het beter weet mag het zeggen!

maar zeg nooit dat iemand dom is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo heren,

 

Ik zit hier met een 5816 / 03G met waarschijnlijk defecte voeding (onweer). Helaas gaat deze reparatiemethode hier blijkbaar niet op :-(

 

Weet iemand hier misschien iets op? De 2212 die als vervanger dienst doet is nl ook niet alles, zie andere post :-(

 

Ciao, Henk

  • Like 1

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de elco's van de afwijkende voeding van de 5816/03g zijn vervang:

2616=220uF-25V

2623=100uF-25V

2618=1000uF-25V

2620=1000uF-25V

2627=470uF-35V

 

Let op! De grote elco kan nog geladen zijn.

Is de zekering nog heel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zekering is nog heel :-) In de buurt van 2616 is de printplaat iets verkleurd bij een weerstandje. Is dat de waarschijnlijkste? Heb je ze inderdaad op volgorde van waarschijnlijkheid gezet? Daar ga ik maar eens mee beginnen....

 

Hartelijk dank!

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elke ontvanger is de print daar verkleurd dus geen probleem. Vaak gaat de ontvanger al spelen als je met een fohn de voeding even warm maakt. Als de zekering nog heel is dan waarschijnlijk geen bliksemschade. Ik vervang altijd die 5 C's dan doet ie het wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik ga op zoek naar die C's en dan maar proberen :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5816/03G doet het weer!! Ter lering ende vermaak:

 

Heb eerst door verwarmen met fohn gekeken in welke hoek van de voeding de defecte elco kon zitten. Display ging weer aan, maar niet blijvend. Vervolgens met de soldeerbout uitgeprobeerd welke elco exact reageerde op een beetje opwarmen. Dit bleek 2623 (100u, 25 V) te zijn. Vervangen door een stokoud exemplaar (35V) dat zeker 20x zo groot was in omvang en ja hoor: hij loopt weer als een zonnetje!

 

Hartelijk dank voor de goede tips, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...