Ga naar inhoud


EPG hopeloos in de war?


Davev

Aanbevolen berichten


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: redneck eyeball

Dat de EPG het op sommige ontvangers niet meer doet heeft niets te maken met de EPG die door TVV wordt uitgestuurd, maar met de transponderwissel.
In jouw ontvanger zitten de gegevens van de oude transponder vast ingebakken. En op de oude transponder zit geen epg meer.

De meeste ontvangers kijken gewoon naar de transponder waar ze op afgestemd zijn, en niet naar een ingebakken tabel.
Vandaar dat die firmware dus moet worden aangepast, met de nieuwe transpondergegevens.


OK, ik kan je hierin wel volgen hoor. Wat betekent dit dan eigenlijk indien je de ontvanger voor Canal Digitaal dan zou gebruiken (met de fastscan CDS lijst). Hebben zij dan ook geen EPG meer voor Eén en Canvas/Ketnet omdat die EPG net op de nieuwe transponder verstuurd wordt?

TVV beweerde nochtans dat dit met de nieuwe EPG te maken had en niet met de transponderverhuis.
Ondertussen weten we wel beter hè wink

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alles terug OK bij mij na het inladen van de nieuwe settings van joske dd 18-05-08 smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds geenb epg op de TV vl zenders na een fastscan voor de verhuis , hopelijk is er snel een oplossing maakt ni uit van wie

arion of CD onze pa blijft maar zagen aan mijn hoofd.

 

greetz

 

KEf

 

Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD

Dreambox 500s Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KeFJe
Nog steeds geenb epg op de TV vl zenders na een fastscan voor de verhuis , hopelijk is er snel een oplossing maakt ni uit van wie
arion of CD onze pa blijft maar zagen aan mijn hoofd.

greetz

KEf


Ja Kefje, ik zit met dezelfde problemen hoor. Erg lastig om de PVR te programmeren zonder uitgebreide EPG. Een mens koopt dan eens een goedgekeurde ontvanger...

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe zenderlijst TVV manueel ingelezen (dus niet met fastscan) in mijn Inverto, en nu alles opnieuw ok met EPG op de nieuwe frequenties (nu moet ik wel nog een manier vinden om mijn nieuw, gevonden zenders manueel te verplaatsen op de 1,2,3 etc van mijn Inverto LOL)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt wel wat je zegt hoor. Helaas bevat deze enkel de meerdaagse EPG voor de CDS kanalen. M'n Arion schakelt sowieso naar NL 1 om z'n EPG in te laden.

Helaas krijg ik voor Een, Canvas, VTM enz. geen meerdaagse EPG, wel dus voor NL1,2,..., Animal Planet, Discovery enz.

Voor de meerdaagse EPG kijkt m'n ontvanger naar een bepaalde transponder 12515 en blijkbaar zou de info voor de specifieke TVV kanalen op de nieuwe transponder 12721 beschikbaar zijn. Helaas kan ik door de firmware van m'n ontvanger die EPG instelling dus niet veranderen naar die nieuwe frequentie.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een nieuwsbrief met

Citaat:

Op de websites van Het Laatste Nieuws en de De Morgen kan u nu ook de programmagids voor TV VLAANDEREN raadplegen. Neem zeker eens een kijkje onderaan de “TV-gids”-pagina van Het Laatste Nieuws of onderaan de homepagina van De Morgen .

 

 

Tja ze zullen niet veel moeite meer doen om dit probleem op te lossen.. Kijk op de website van die krant en zoek het zelf...

 

 

Wanneer gaat dit nu eindelijk eens opgelost worden..Dat zou in hun nieuwbrieven moeten staan... en het is niet alleen bij de arion dat het niet meer werkt. En dan ook alleen maar de Belgische zenders.. Dus ligt het wel degelijk bij hun... Of ze moetne maar die ontvanger niet goedgekeurd zetten.

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog altijd geen oplossing. Ik beklaag het mij al dat ik voor TV-Vlaanderen heb gekozen. Het kan nu toch niet zo moelijk zijn om dat aan te passen. Pure onwil.

 

Ik heb volgende vraag naar hen gestuurd:

 

"Zullen jullie nog iets doen aan het probleem met de EPG van de arion 9300 of kunnen we de pot op?

Ik beklaag het me al dat ik voor jullie heb gekozen.

En durf nu geen antwoord te sturen dat jullie er voor niets tussen zitten want wij zijn niet achterlijk!

Een antwoord is gewenst."

 

Eens benieuwd wat we deze keer te horen krijgen.

Arion AF-9300 CD met originele TV-Vlaanderen Cam en Aston 2.18. Visiosat Bisatellite G4 QUADRO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arion is er mee bezig.

TVV zelf kan hier helemaal niets aan doen.

 

En voor zover ik weet is de enige gecertificeerde ontvanger waar de epg het niet meer doet na de transponderwissel de Arion.

Zijn er nog andere waar de epg het niet meer doet ?

 

Voor de 9300 is er trouwens net een update uitgekomen. Werkt de epg daarmee wel al ?

Die updates staan op de website van de importeur in NL. ***geen-reclame***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Arion is er mee bezig.
... Voor de 9300 is er trouwens net een update uitgekomen. Werkt de epg daarmee wel al ?

Nee, in update nr. 2097 voor de Arion 9300 CD versie is de EPG nog niet gefixt.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klop. Ik heb via email TVV gecontacteerd en zij hebben mij na een week laten weten dat zij er niks konden aan doen. Arion zou op de hoogte zijn. Zij moeten hun software aanpassen doch dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Als ik het goed heb is de laatste versie 2088. Ik zit dus ook te wachten op de nieuwe software.

Ook op ***geen-reclame***.nl staat deze sotwareversie nog steeds als recentste versie aangegeven...

Laat je me ook iets weten wanneer het probleem opgelost is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...