Ga naar inhoud


Wéér zenders eruit bij Canal Digitaal!!


Gast shauna

Aanbevolen berichten

Zojuist mijn bevestiging ontvangen van mijn opzegging van het basispakket.Moet nog een jaar betalen,maar het volgende wil ik wel nog even aan jullie doorzenden.

 

Brief Canal Digitaal d.d.17.4.2008:

Vanaf 31.3.2009 beschikt U alleen over het Set Top Box Pakket. Tot deze datum kunt U blijven genieten van Uw huidige zenderpakket.

Met Uw huidige zenderpakket heeft U NU nog de beschikking overeen selectie van topzenders, zoals o.a.National Geographic channel, Discovery channel, de MTV zenders, Jetix en eurosport.DEZE ZENDERS KOMEN STRAKS TE VERVALLEN!

Daarnaast maakt U met uw huidige zenderpakket GRATIS gebruik van het Set TopBox-pakket.Met beeindiging van Uw huidige abonnement op het Basis-pakket, vervalt Uw recht op korting op Uw 2e en/of 3e smartcard.En betaald U straks €49,95 per jaar per smartcard,waar dit momenteel €1,00 per maand per smartcard is."

 

Volgens mijn bescheiden mening zou ik het liefst alles eruit duvelen en als Freesat UK in dit voorjaar van start gaat:HD TV, kleinere schotel mogelijkheid,BBC kanalen,films etc.en dit GRATIS!

Mvg

Joop

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sorry hoor maar je zit ophef te maken over niks.

 

Die zenders die daar vermeldt staan komen namelijk, als je goed leest, niet te vervallen voor abonnees van het basispakket. Nee ze komen voor jou te vervallen omdat je op een bepaald moment zal gaan overstappen van basis naar settopbox pakket.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb opgezegd omdat ik BBC Prime niet meer kan ontvangen!De eerste brief had ik niet aangetekend verstuurd,stond niet op de opzegbrief - had niets meer gehoord en dacht laat ik het maar aangetekend weér verzenden.€Weer onkosten voor een 72 jarige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: shauna
....De eerste brief had ik niet aangetekend verstuurd,stond niet op de opzegbrief...

Uiteraard is dit vervelend en voor jou 'Mosterd na de maaltijd' maar in artikel 6 van de Algemene voorwaarden staat heel expliciet dat de opzegging per aangetekende brief dient te geschieden (zie onderstaande tekst).

Bron Canal Digitaal
Artikel 6
Opzegging van een Abonnement door de Abonnee dient per
aangetekende brief te gebeuren en is alleen mogelijk tegen
het einde van een lopende abonnementsperiode met
inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

 

Dat is een reguliere opzegging. Als pakketten veranderen kan ik per direct opzeggen dus dat is een ander regeltje. Ik weet niet of dat ook ergens bij CD vermeld staat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, toch even ernstig blijven.

 

Volgens mij staat er ook in die algemene voorwaarden dat CDS de inhoud van de pakketten kan aanpassen en zenders kan verwijderen, zonder verhaal van de abonnee. Zo is het in alle geval toch bij TVVlaanderen.

 

CDS mag natuurlijk niet alle zenders op één na uit een pakket verwijderen en je toch nog de volle pot laten betalen, maar het verwijderen van één zender is volgens mij geen geldige reden tot onmiddellijke opzeg van het pakket. Je neemt tenslotte nog altijd een abonnement op een pakket en niet op één zender uit een pakket.

 

Bovendien amper twee weken na stopzetting van de doorgifte beweren dat de termijn om in vervanging te voorzien is verstreken, is niet ernstig. Alsof er maar op een knopje dient te worden gedrukt om een andere zender door te geven. Er moet onderhandeld worden met een nieuwe zender, de rechtenkwestie dient te worden geregeld, technisch moet alles in orde gesteld worden voor doorgifte etc...

 

Ik ben geen onvoorwaardelijke fan van CDS of TVVlaanderen, maar één en ander moet toch nog altijd met redelijkheid bekeken worden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Refererend aan de opmerking van Mojo, heb ik de algemene verkoop-en leveringsvoorwaarden er maar even op nageslagen. Ik kan hier niets vinden over opzeggen per direct zodra CD zenders uit de individuele pakketten qua samenstelling wijzigt. Wel vind ik een artikel dat opzegging per direct mogelijk maakt zodra CD de prijzen wijzigt en de klant zich hier niet in kan vinden.

 

12. CD PREMIUM/CD heeft het recht de in artikel 9 bedoelde abonnementsprijzen en kosten te wijzigen, van welke prijswijziging de Abonnee tijdig vooraf kennis zal kunnen nemen. Prijswijzigingen worden onder meer gecommuniceerd via de website www.canaldigitaal.nl. De Abonnee is gehouden

de gewijzigde prijzen te voldoen, tenzij hij niet met de voorgestelde wijziging instemt, in welk geval de Abonnee, in afwijking van het bepaalde in de artikelen 5 en 6, het recht heeft om het Abonnement schriftelijk op te zeggen voor en met ingang van de datum waarop de prijswijziging ingaat.

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: shauna
....De eerste brief had ik niet aangetekend verstuurd,stond niet op de opzegbrief...

Uiteraard is dit vervelend en voor jou 'Mosterd na de maaltijd' maar in artikel 6 van de Algemene voorwaarden staat heel expliciet dat de opzegging per aangetekende brief dient te geschieden (zie onderstaande tekst).

Bron Canal Digitaal
Artikel 6
Opzegging van een Abonnement door de Abonnee dient per
aangetekende brief te gebeuren en is alleen mogelijk tegen
het einde van een lopende abonnementsperiode met
inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen


Dit is een overigens een onredelijke en onzinnige eis. Waarom zou jij tnt-post moeten sponsoren. Alle post die niet aangetekend is verscheuren we... Om een abo te nemen of te upgraden hoef je toch ook niets aangetekend te versturen. Bedrijven die een monopolie hebben gaan zich altijd hufterig gedragen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat er in de algemene voorwaarden staat geldt niet als dat wettelijk niet mag. Dat betekent niet dat dat niet in de algemene voorwaarden mag staan.

Nog een voorbeeld: per 1 aug. 2007 is mezzo uit het basispakket gehaald en in het familiepakket geplaatst. Op zich is dat een geldige reden om per die datum je abonnement op te zeggen. Ze melden dat niet (digitenne heeft zich recent netter gedragen in de zaak met de verhoogde telefoonkosten van het servicenr), sterker nog: Ik wist dat mezzo uit het basispakket werd gehaald via diverse media. Door canaldigitaal ben ik op de hoogte gesteld via een digitale nieuwsbrief die mij is verstuurd op 31 juli om 23.30 uur

 

 

 

WIJZIGINGEN PER 1 AUGUSTUS 2007

 

De zenders TMF en Jetix verhuizen van het Set Top Box-pakket naar het Basis-pakket. De klassieke zender Mezzo zal uit het Basis-pakket verdwijnen en worden toegevoegd aan het Familie-pakket, het Entertainment-pakket en het Top-pakket. De zender Motors TV zal van het Familie-pakket naar het Entertainment-pakket verhuizen.

 

U heeft in onze nieuwsbrief van juli 2007 reeds kunnen lezen dat de prijs van het Basis-pakket per 1 augustus 2007 € 8,95 p.m. bedraagt. Deze prijswijziging geschiedt conform de algemene voorwaarden van CanalDigitaal (PDF, 44kB). De prijzen van de overige zenderpakketten blijven ongewijzigd. CanalDigitaal heeft de laagste abonnementskosten van alle aanbieders van digitale televisie. Graag blijven wij u ook in de toekomst bedienen met de meeste zenders, het mooiste beeld en de laagste prijs. Op de CanalDigitaal website kunt u terecht voor een overzicht van de nieuwe prijzen.

 

 

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Jongens, toch even ernstig blijven.

Volgens mij staat er ook in die algemene voorwaarden dat CDS de inhoud van de pakketten kan aanpassen en zenders kan verwijderen, zonder verhaal van de abonnee. Zo is het in alle geval toch bij TVVlaanderen.

CDS mag natuurlijk niet alle zenders op één na uit een pakket verwijderen en je toch nog de volle pot laten betalen, maar het verwijderen van één zender is volgens mij geen geldige reden tot onmiddellijke opzeg van het pakket. Je neemt tenslotte nog altijd een abonnement op een pakket en niet op één zender uit een pakket.

Dat is voor heel veel mensen juist niet het geval. Je neemt wel een abonnement op een pakket omdat dat administratief nu eenmaal eenvoudiger en goedkoper is. Maar ook ik heb eigenlijk alleen maar een basispakket voor Discovery. Stel ze gooien Discovery eruit en voegen Discovery Travel & Living toe, dan ben ik absoluut niet geholpen. Stel ze gooien Discovery eruit en voegen JimJam toe dan ben ik niet geholpen. Of ze ruilen het in voor Body in Balance. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Dus exit Discovery is voor mij exit basispakket. Een familiepakket zou ik alleen voor Extreme Sports nemen, dus exit Extreme is dan exit familiepakket. Mijn ouders zouden een familiepakket nemen (als ze voor CDS zouden kiezen), voor Mezzo, dus exit Mezzo (en dat is perfect mogelijk in geval van Mezzo) is exit familiepakket.

CDS kan het wel in de voorwaarden zetten, maar in hoeverre het wettelijk geldig is vraag ik me af. Want met de huidige voorwaarden:
Citaat:
CD PREMIUM/CD heeft het recht de
inhoud, volgorde, naam en samenstelling van de
programma’s, afzonderlijke programmaonderdelen en
zenderpakketten te wijzigen en/of over te dragen aan een
derde, zonder dat daarmee de rechten en plichten van de
Abonnee wijzigen.

Bron: http://www.canaldigitaal.nl/downloadbrochures.asp?id=38

Heeft CDS perfect het recht om het hele toppakket leeg te knikkeren en alleen nog RTL4 of zelfs alleen Body in Balance door te geven voor €42,50 per maand. En met een beetje pech zit je daar dan nog voor een jaar aan vast als de opzegtermijn net is verstreken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...