Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik was vroeger een verstokt roker. (2 pakjes per dag)

Rook nu sinds 2000 niet meer.

 

Voor mij is het rookverbod heerlijk, want als (nu) niet-roker is het veel aangenamer tafelen zonder die vervelende asbak op tafel.

 

Een andere keerzijde is dat je als niet-roker vaak alleen aan tafel blijft zitten terwijl de rokers buiten een sigaret staan te paffen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gehoord dat op het werk vanaf 2009 een totaal rookverbod zal gelden, er zal dan buiten het bedrijf in de tuin ook niet meer gerookt mogen worden ...

 

Dan alleen nog maar thuis roken en in het weekend ...

 

cool

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt tijd om te verhuizen naar een normaal land geloof ik.....

 

'k Word een beetje paranoia van al die regeltjes in dit kikkerlandje.....

 

We waren (De Hollanders) zo'n vrijgevochten volkje, maar we laten ons ringerloren door een flut-regering.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Timm1983
Gehoord dat op het werk vanaf 2009 een totaal rookverbod zal gelden, er zal dan buiten het bedrijf in de tuin ook niet meer gerookt mogen worden ...

Dan alleen nog maar thuis roken en in het weekend ...

cool

Timm1983
Dat is een strak plan. Als ik zie hoe vaak en hoe lang de rokende collega's buiten staan tijd te verknoeien da's gewoon niet normaal. In Duitsland kost zoiets je gewoon verlofdagen, hadden ze hier ook jaren geleden al in moeten voeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me niet bevalt aan het rookverbod is dat het ons wordt opgelegd, voor de goede orde ik rook niet, ik zou liever zien dat de cafebaas of restauranteigenaar zelf mag beslissen of er in zijn zaak gerookt wordt of niet, dan moet dat natuurlijk wel duidelijk aangegeven worden bij de deur.

Het is aan de klant om dan wel of niet naar binnen te gaan.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zat ik alleen op een kamer rokend mijn werk te doen.

Nu mag zelfs dat niet meer en ga ik naar buiten om te paffen.

 

Met andere woorden, ik houd minder tijd over voor de baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: minplus
Laatste keer in een rookomgeving (1 uur bij een verjaardag) heeft een longontsteking, 3 bacteriele bronchitissen, ziekenhuistoestanden en 8 antibioticumkuren opgeleverd het laatste half jaar en dan hebben we het maar niet over de zwaardere inhalers etc. voor de dagelijkse ademnood.
Ik laat wel horen hoe het bevallen is.


rook kan nooit bacteriele infecties opleveren.

maar inderdaad geen prettige ervaringen.

veel plezier dinsdag smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rook kan wel de luchtwegen van iemand die er gevoelig voor is dusdanig irriteren dat er een overproductie van slijm ontstaat wat niet tijdig weggewerkt kan worden en dus blijft hangen. Aangezien je elke minuut ik weet niet hoeveel virussen, schimmels en bacterien inademt (op een petrischaaltje dwarrelen in een paar minuten alleen al tientallen tot honderden bacterien en schimmels neer en dat is nog heel wat anders dan inademen) heb je in dat geval binnen een paar dagen eerst een virus- en vervolgens een forse bacteriele infectie. We hebben jarenlang dergelijke rookomgevingen kunnen mijden en mijn vrouw kon probleemloos bv. 10 km. wandelen. Na die verjaardag waar men weigerde te ventileren (je kreeg dan "misschien wel/vast" last van een koude nek) is haar actieradius na heel veel ellende (en nog steeds) afgenomen tot ongeveer een halve kilometer. Betekent niet op vakantie, niet meer lange wandelingen, niet meer langere tijd ( meer dan 10 minuten) aan het werk in de tuin en noem maar op.

En dat is echt niet leuk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger wel gerookt en weet dus dondersgoed hoe lekker het was maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben met het verbod want waar ik ook ga eten, op de één of andere manier zit ik altijd in de rook en komt die altijd mijn kant op.

 

En rook in de buurt waar je eet is dus echt goor.

 

Ook in het Gelredome waar ik eens in de twee weken zit is het nu verboden en ook daar zat ik steeds in de richting van de rook.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

De omgekeerde wereld Lock mad
Als de kroegbaas het mag bepalen dan komt er niets van terrecht.
Zelfs Horeca Nederland bleef mekkeren over uitstel van de maatregelen, niet genoeg tijd zeiden ze sick


Natuurlijk wel, voor 1 juli moet hij dan aangeven of de kroeg of restaurant rookvrij is of dat er gerookt mag worden.
De rokers zijn in de minderheid tegenwoordig, dus zullen er meer rookvrije gelegenheden zijn.
Nogmaals, ik ben anti-roker, maar het is de betutteling van bovenaf die me niet aanstaat.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
ik wil als niet roker iedere gelegenheid in kunnen gaan zonder bedwelmt te worden. Wij niet rokers hebben vroeger al genoeg bepaalde gelegenheden moeten mijden om dat het daar te "benuawd" was.


Los van de discussie, vraag ik mij soms af over welk soort etablissementen jullie het hebben. Ik als roker zou ook nooit in een "restaurant" binnengaan waar je de rook kan snijden.

Een restaurant, die naam waardig zorgde (verleden tijd, want hier in België is er inmiddels ook een rookverbod) beschikte over een discrete geruisloze afzuiginstallatie die haar werk deed.
Daarnaast, qua timing, een beetje respect voor de niet-rokers, zoals geen sigaretje opsteken als men aan één van de naburige tafels aan het eten is, en het probleem is opgelost.

Zoals reeds eerder aangehaald hier, heeft de wet (in België althans) eigenlijk weinig te maken met het confort van de niet-rokers. Het gaat er allemaal om om de werknemer een rookvrije werkruimte aan te bieden.
Dat dit leidt tot absurde situaties, zoals een vrachtwagen-chauffeur die, zelfs als hij alleen in zijn cabine zit, ook niet mag roken, want hij bevindt zich op de werkvloer...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...