Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Een aanpassing op deze wet is dus wel op zijn plaats.

Dus als een ondernemer geen (aantoonbaar) personeel heeft (ZZPer), hoeft deze zich niet aan het rookverbod te houden.

Het is wel moeilijk te controleren, elk café zou dan buiten op een bordje aan moeten geven of er wel of geen personeel werkt.

Rare toestand wordt dat dan weer, want dan wordt het zo druk met rokers, dat de cafébaas weer personeel moet gaan werven etc.

Helaas het is zo <klik> , maar ik vind het wel jammer dat er nu een strijd aan het onstaan is tussen rokers en niet-rokers.

 

Evenzo krijgt nu Ab Klink de wind van voren (blaast zijn rook wel weg :D ), terwijl onder Els Borst in 2004 de wet van kracht is gegaan.

De roker geeft dan nu de niet-roker de schuld van het rookverbod.

En neem van mij aan, als je ooit verslaafd bent (geweest) aan nicotine, heb je levenslang.

Ik ben 22 jaar geleden gestopt, maar ik geef geen garantie dat ik nooit meer zou kunnen gaan roken.

De kans dat dat in een kroeg gebeurt is nu wel kleiner geworden. confused

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Ome Merde

ook zoiets, een joint roken in een coffeeshop mag niet, een pure joint, dus zonder tabak, weer wel.



Nog zoiets.
Men mag geen drank serveren in de rookruimte want dit is slecht voor de gezondheid, lege glazen ophalen in de rookruimte is weer wel toegestaan.

Biljarten en darten is in de rookruimte alleen toegestaan als deze attributen ook in de niet rokersruimte aanwezig zijn.
Dit dan om discriminatie tegen te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde

ook zoiets, een joint roken in een coffeeshop mag niet, een pure joint, dus zonder tabak, weer wel.


Ik vroeg laatst om een kop koffie in een coffeeshop, toen stuurden ze me naar een café verderop. confused
mag ik hier roken?


You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nos Journaal:

Rookverbod
Het zit de horeca niet mee, is de teneur van een artikel in Het Parool. Door het rookverbod steken veel rokers buiten hun sigaret op, maar dat is niet zonder risico. Door het terrassenbeleid, horecabeleid, welstandsbeleid en de Drank en Warenwet moeten roker en kroegbaas aan allerlei regels voldoen.

Zo moet de roker bij een kroeg met een terras eerst gaan zitten voor hij de sigaret aansteekt. Als er geen terras is, mag hij staand roken, maar alleen zonder glas in de hand.
De regels verschillen per gemeente en stadsdeel. Zo mag in het centrum van Amsterdam een asbak alleen op een terrastafel staan, dus niet op de grond.

En vasthouden in de hand is ook verboden, blijkt uit de terrasnota. Het monteren van een asbak aan de gevel mag ook niet, volgens de verordening over de gevelreclame.
En als rokers door kleine terrassen op straat roken, is dat ook verboden. Tot twintig meter van de gevel mag dat niet en is de caféhouder verantwoordelijk.
blush


En dit geldt ongetwijfeld alleen voor het roken van chocolade sigaretten zonder filter...

Zo zot als een achterdeur, zeggen ze bij ons !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wanneer de BBQ,het paasvuur en vuurwerk met oud/nieuw verboden zullen worden ?

 

Wel vreemd dat daar niet over gemekkerd word !!!!!

 

En ach,dat rookverbod in de horeca zal me aan mijn achterwerk oxideren...dan maar niet meer naar de kroeg !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat komt omdat ze verwachten dat door het rook verbod in de horeca er een X percentage mensen gaat stoppen.

En tja dat geld moet dan maar ergens anders terug komen.

 

Ik ben wat werk aan gaat niet plaats gebonden.

En begin me de laatste 2 jaar dus ook steeds meer af te vragen wat ik nog in Nederland doe.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Jongens en meisjes....

 

Wat lopen jullie toch ontzettend te zeiken over dat rookverbod.

 

Kijk eens naar Amerika en Canada..daar zijn de regels wat het niet roken betreft nog strenger. Daar mag je ook buiten voor een café niet roken.

En gaat het de Horeca slechter? Nee..het is precies gelijk gebleven..mensen blijven gewoon komen en er wordt al lang niet meer over geluld. In Engeland is het precies hetzelfde.

 

Weet je waar het probleem ligt? Bij de kroegbazen en hun personeel zelf. Dat zijn praktisch zonder uitzondering zelf de grootste kettingrokers en schreeuwen het allerhardst.

 

In Duitsland mag er ook niet meer gerookt worden en de omzet is ook niet teruggegaan in kneipen en restaurants.

Daar mag alleen gerookt worden in afgesloten ruimten.

 

Wat mij als niet roker enorm irreteerd is dat die afgesloten ruimten de beste lokaties in een gegeven restaurant zijn.

Bijvoorbeeld een wintertuin of iets dergelijks. De nietrokers worden dan op de meest onaantrekkelijke plaatsen gedirigeerd.

Daar baal ik van.

 

Zo ging ik vroeger vaak naar Harry´s Bar in Frankfurt/M om van een goede whiskey te genieten. Die hele bar is nu

tot rokersruimte (lees: rokers hol) gedeklareerd. Zodoende zijn niet rokers daar niet meer welkom. Mij zijn ze dus als klant kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ozzo
Laat me raden Sjaak, jij rookt niet, maar drinkt wel ?

whistle

Beide doe ik niet want tast mijn hersens aan whistle

Iets moet het tog veroorzaken dan....... whahhahahah sorry hoor, open deur en zo :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde

persoonlijk vind ik dat een uitbater zelf moet/mag bepalen of er wel of niet gerookt mag worden in z'n cafe. een rookverbod voor restaurants vind ik prima. ik vind het eten ook niet in te nemen als er e.o.a halve zool een Cubaanse opsteekt en dit zeg ik als roker smile
ik blijf me verbazen over het kleinste land met de meeste regels.
merDe


Kijk, ik heb een meeligger whistle
Het is toch van de gekke dat de overheid voor ons bepaald wat goed of slecht voor ons is, de volgende stap is dat er geen alcohol meer geschonken mag worden want dat is slecht voor onze lever.
Niet meer roken in restaurants vind ik prima, maar in de kroeg?
Ze hadden het zo moeten doen als in Spanje; bij de deur kan je zien of je wel of niet mag roken, dan is er in ieder geval een vrije keuze mogelijkheid; als het je niet aanstaat ga je een deur verder.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu even een reactie van een andere niet roker.

 

Ik vind het ronduit schandalig dat de overheid met het roken bemoeit, terwijl dezelfde overheid genoeg accijns krijgt van de rokers.

Let wel: Ik heb zelf nog nooit gerookt.

 

Ik heb er totaal geen problemen mee, dat de kroeg-ganger naast me zit te roken. Ik vind deze regelgeving gewoon van de zotte.

 

 

 

Stellingname: De grootste anti-roker was vroeger ( een aantal jaren geleden ) een verstokte roker.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...