Ga naar inhoud


Hoera! Nog 3 nachtjes slapen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Als niet roker neem ik volledig afstand van de waanzinnig egoistische uitspraken van andere niet rokers.
Wat een ongeloofelijk dom gelul dat iedereen zich nou na al die vele jaren zich moet gaan aanpassen aan niet rokers.
Nog niet zo lang geleden was roken een maatschappelijk iets wat je volwassen maakte.
Nu ben je een paria.

De niet roker die bij mij in het bedrijf komt is welkom, maar als ze gaan zeiken rotten ze maar op.
Voor een ieder van hun 10 andere klanten.



@Rob út Fryslân,

Dat een niet-roker opmerkt dat een rokende collega zich door te gaan roken ongestraft meer pauze
dan een niet rokende collega kan toeëigenen lijkt me nou niet direct waanzinnig egoïstisch.

Evenmin lijkt het mij ongelofelijk dom dat, na al die vele jaren
(ieder jaar daarvan is in mijn ogen sowieso een jaar teveel geweest),
de roker zich aanpast aan de niet-roker.
In feite is het al die eerder genoemde vele jaren juist andersom geweest.
Er veranderen trouwens wel vaker wetten.
Vroeger hadden auto's voorrang op van rechts komende fietsers.
Nu moeten de automobilisten, na vele jaren, zich opeens aanpassen
en voorrang gaan verlenen aan van rechts komende fietsers.

Vroeger getuigde het feit dat je rookte inderdaad van volwassenheid en was je "cool".
Dat was destijds, mede door de daarop inspelende reclame, het geval.
Ik denk dat dat toen een foutieve inschatting was en dat we dit thans,
met het voortschrijdend inzicht van heden, aan het corrigeren zijn.
Een roker te rangschikken onder "paria" ( = verschoppeling ) gaat wel wat ver,
maar als ik moet kiezen tussen paria en cool dan wordt het toch paria.
Een roker speelt, willens en wetens alleen voor eigen genot en/of door verslaving,
met de gezondheid van andere mensen (en van zichzelf natuurlijk).

Over de manier waarop jij zo te lezen jouw klanten benadert heb ik enkele twijfels
maar dat kan natuurlijk ook met een verschil van inzicht in omgang met klanten te maken hebben.
Wel ben ik benieuwd wat voor een bedrijf jij hebt dat kennelijk
zo gemakkelijk aan (vele) andere klanten kan komen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Psychosammie


Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.



@Psychosammie,

Wellicht is het interessant om over bijvoorbeeld 1 jaar (nog) eens te evalueren.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Psychosammie


Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.



@Psychosammie,

Wellicht is het interessant om over bijvoorbeeld 1 jaar (nog) eens te evalueren.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Waarschijnlijk is het dan volledig geaccepteerd en zijn er geen problemen meer over. Voor de verdere toekomst is het wachten op een doorbraak in middelen die de verslaving kunnen wegnemen. Er is inmiddels al veel veranderd, inderdaad is roken allang niet "cool" meer, ik kan mij nog verjaardagen van mijn ouders herinneren toen ik glaasjes met sigaretten voor de gasten moest klaarzetten, ook tijdens bijvoorbeeld interviews op TV werd volop gerookt.

Het zal langzaam maar zeker minder worden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Vroeger getuigde het feit dat je rookte inderdaad van volwassenheid en was je "cool".
Dat was destijds, mede door de daarop inspelende reclame, het geval.

Allemaal gelul, het gaat maar om 1 ding en dat is geld, als ik jou wijs maak dat het cool en gezond is om je vinger in het stopcontact te steken dan zal ik het niet nalaten om er geld mee te verdienen, verband, thuiszorg, nieuwe stoppen, extra energie gebruik en als het effe kan met de vergulde grepen op de kist :D Zo is de ruil handel duizenden jaren gelee begonne en zo zal het nog wel effe doorgaan...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over ruilen gesproken :

Josef reed terug naar huis van één van zijn zakenreisjes in Noord-Arizona

en zag een oude Navajo-indiaan langs de kant van de weg lopen.

 

Daar de trip lang en saai was, stopte hij de auto en vroeg aan de

oude Navajo-indiaan of hij hem een lift kon geven.

Met een stille hoofdknik van 'dank je' stapte de oude man in de auto.

 

Verdergaand met de trip probeerde hij een gesprek op gang te brengen...

De oude man zat stil en zei niets, maar keek met intense aandacht

naar ieder detail in de auto, tot zijn aandacht getrokken werd door een

bruine papierenzak op de zitting naast Josef.

'Wat zit er in die zak?'vroeg de oude man.

Josef keek naar de bruine zak en zei : 'het is een fles wijn die ik gekregen heb voor mijn vrouw.'

De Navajo-indiaan was even stil.

Toen sprekend met stille wijsheid, zei hij:

 

' Goeie ruil'.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus weer eens in Nederland uit eten geweest. Geen prikogen en het heeft goed gesmaakt. Vanwege de prijs natuurlijk niet te vaak doen anders wordt het verder boterhammen met pindakaas. Was trouwens flink druk in het restaurant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ozzo

 

Ik denk dat jij in die test alleen gelezen hebt wat je wilde lezen. Ik ken precies dezelfde test, maar dan over spelletjes spelen in de baas z'n tijd.

 

Uitgangspunt is dat niemand de hele dag voor 100% ingespannen bezig kan zijn. En wat bleek? Iemand die een kort cyclisch spelletje (bijvoorbeeld minesweeper) speelt die gaat er na 10 minuten weer als een speer tegenaan. Hetzelfde resultaat bereik je ongetwijfeld als iemand 10 minuten aan een peuk lurkt.

 

Heeft dus niets met het roken zelf te maken maar alleen met de afleiding.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel man.... lekker nicotine zorgt er wel weer voor ;-)

 

Maakt allemaal niet uit. Het is nu niet meer roken in de Horeca etc. en daar zullen alle Cara patienten wel weer blij mee zijn.

Zolang het aardig weer is zullen de rokers wel op het terras gaan zitten, maar daar zullen waarschijnlijk al wel die cara patienten zitten, dus ik ben er zelf voor om het terras maar aan de rokers te geven en natuurlijk gun ik alle astma, cara en andere "moeilijk ademenden" hun rookvrije restaurant.

 

Wel jammer van die gezellig, rokende open haarden die straks niet meer mogen branden. De geur van een brandende ceder en knapperende eiken blokken zal ik gaan missen.

 

Ik denk dat op termijn de gezellige restaurants er á la ziekenhuis uit gaan zien. Lekker steriel, alles wit en dan wordt je eindelijk door een verpleegster 'bediend'.....

 

We gaan het allemaal wel zien....;-))))))))

 

whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Als niet roker neem ik volledig afstand van de waanzinnig egoistische uitspraken van andere niet rokers.
Wat een ongeloofelijk dom gelul dat iedereen zich nou na al die vele jaren zich moet gaan aanpassen aan niet rokers.
Nog niet zo lang geleden was roken een maatschappelijk iets wat je volwassen maakte.
Nu ben je een paria.

De niet roker die bij mij in het bedrijf komt is welkom, maar als ze gaan zeiken rotten ze maar op.
Voor een ieder van hun 10 andere klanten.



@Rob út Fryslân,

Dat een niet-roker opmerkt dat een rokende collega zich door te gaan roken ongestraft meer pauze
dan een niet rokende collega kan toeëigenen lijkt me nou niet direct waanzinnig egoïstisch.

Evenmin lijkt het mij ongelofelijk dom dat, na al die vele jaren
(ieder jaar daarvan is in mijn ogen sowieso een jaar teveel geweest),
de roker zich aanpast aan de niet-roker.
In feite is het al die eerder genoemde vele jaren juist andersom geweest.
Er veranderen trouwens wel vaker wetten.
Vroeger hadden auto's voorrang op van rechts komende fietsers.
Nu moeten de automobilisten, na vele jaren, zich opeens aanpassen
en voorrang gaan verlenen aan van rechts komende fietsers.

Vroeger getuigde het feit dat je rookte inderdaad van volwassenheid en was je "cool".
Dat was destijds, mede door de daarop inspelende reclame, het geval.
Ik denk dat dat toen een foutieve inschatting was en dat we dit thans,
met het voortschrijdend inzicht van heden, aan het corrigeren zijn.
Een roker te rangschikken onder "paria" ( = verschoppeling ) gaat wel wat ver,
maar als ik moet kiezen tussen paria en cool dan wordt het toch paria.
Een roker speelt, willens en wetens alleen voor eigen genot en/of door verslaving,
met de gezondheid van andere mensen (en van zichzelf natuurlijk).

Over de manier waarop jij zo te lezen jouw klanten benadert heb ik enkele twijfels
maar dat kan natuurlijk ook met een verschil van inzicht in omgang met klanten te maken hebben.
Wel ben ik benieuwd wat voor een bedrijf jij hebt dat kennelijk
zo gemakkelijk aan (vele) andere klanten kan komen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Goed gesproken!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

het horeca rookverbod is bedoeld voor het eigen personeel, zodat deze rookvrij hun werk kunnen doen.

wat ik niet begrijp is dat de kleine ondernemer, vaak zonder eigen personeel, welke het uitsluitend van stamgasten moet hebben hieraan onderdoor gaat.

ik spreek uit een persoonlijke ervaring. het stamcafe waar ik zo nu en dan ...uh, zegmaar, vertoef, moet het hebben van "rokers". als deze wegens deze discriminerende wet buiten in de regen moeten staan paffen zullen deze niet meer komen. neem dit van mij aan, da's een stug zooi Friezen bij elkaar.

dit cafe kan dan gerust z'n deuren sluiten en ik denk samen met hem, nog vele, kleine cafe's

de uitspraak in deze zaak is op 9 juli, tot die tijd heeft ie de asbakken nog gewoon op de bar staan.

 

persoonlijk vind ik dat een uitbater zelf moet/mag bepalen of er wel of niet gerookt mag worden in z'n cafe. een rookverbod voor restaurants vind ik prima. ik vind het eten ook niet in te nemen als er e.o.a halve zool een Cubaanse opsteekt en dit zeg ik als roker smile

 

als men het roken aan banden wil leggen moet men de verkoop van tabak gaan verbieden maar nee, dan is de staat failliet door de reeds belachelijk hoge accijnzen welke al jaren van toepassing zijn op tabak.

ook zoiets, een joint roken in een coffeeshop mag niet, een pure joint, dus zonder tabak, weer wel.

ik blijf me verbazen over het kleinste land met de meeste regels.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd het rookverbod in de Horeca is alleen maar om een rook vrije werkplek voor de werknemers te garanderen.

 

Meer niet!

 

Voor restaurants snap ik het nog wel ( eten enzo) maar in kroegen MOET gewoon gerookt worden

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...