Ga naar inhoud


Geen FTA zenders op Eurobird 9


Ventura

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik voor iemand de Eurobird 9 afgesteld met een Satlook digital (zonder NIT). Ik de Satlook digital op de frequentie 11823 H ingesteld (de zenders FTA die hij graag wilde ontvangen). En dan draaien met de schotel tot dat ik een "lock" kreeg. Daarna de schotel (triax) en LNB (Inverto Silver tech)op zo min mogelijk BER en zo hoog mogelijk SNR afgestled. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik de zender wilde zoeken in zijn ontvanger kreeg ik helemaal geen enkel FTA zenders op die frequentie frown . Ik heb thuis front gebeld. En zij kunnen wel die zenders ontvangen. Maw ik snap nu niks meer van.

Is het mogelijkheid dat de LNB of de ontvanger stuk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je nu de HB hebt.. dan weet je iig welke kant je nog uit moet draaien ;-) gewoon verder richting t westen kijken

 

tot je weer een signaal vind op die frequentie

 

ik heb ook een tijdje lopen rommelen met de EB9

 

kreeg um niet te pakken op mn draaibare setup wink gelukkig is dat met goed zoeken wel gelukt laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Weet iemand een goede frequentie voor de eurobird 9? Die allen op eurobird 9 te ontvangen is. Mijn dank is groot.


11.747/H cool /27500

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ventura: alle transponders op EB9 zijn ook op Hotbird te vinden. Tenzij je een HD ontvanger gebruikt, dan zou je naar één van de vier DVB-S2 transponders op EB9 kunnen zoeken die op Hotbird gewoon DVB-S zijn. Maar vanaf Hotbird een stukje naar het westen draaien, moet eigenlijk altijd lukken tenzij de schotel te klein is. Hoe groot is die Triax eigenlijk?

 

@youriy: Ik heb op de Chinezen op 11823 H nog nooit versleuteling gezien, is dat op bepaalde tijden, en weet je wat voor versleuteling?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...