Ga naar inhoud


Energieverbruik Lcd en Plasma televisie.


maja

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Klopt dit verhaal?


ja dat klopt en dat is ook in geure en kleure te lezen op dit forum.

je haalt met jou vraag echt oude koeien uit de sloot.
(als je het niet al zou hebben gevonden in oudere berichten, lijkt het toch op een tendentieuze vraag met open deuren en ellenlange herhalingen van meningen en feiten)

ik bezuinig zo veel als ik kan met de middelen die ik ter beschikking heb.

doei
met het plaatsen van een link naar zo een oude koe ben je volgens mij nog veel zuiniger.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: Agent Mike

je snapt het niet.
het verbruik van (jouw) lcd is wél constant tijdens normaal gebruikt (tv kijken).
je zegt het zelf: hij gebruikt nu 75 Watt.
75 Watt constant, welteverstaan.

een plasma kan de ene seconde 200 Watt verbruiken en het andere misschien maar 100 Watt...
Dat noemen ze nou: niet constant..



Ik snap het wel, alleen denk ik dat jij "denkt" dat je weet hoe mijn LCD werkt. Als ik het vermogen bekijk van mijn TV dan zie ik dat dit wijzigt naarmate er meer of minder "licht" nodig is. Ik gaf aan dat het vermogen daalde naar 34%, maar dat was op een constant plaatje. (Een menu van een DVD...) Op dit moment kijk ik naar de voetbal wedstrijd Argentinie - Servie en het gebruik wisselt tussen 32% en 36%... Niet zo vreemd dat het niet veel wisselt aangezien het plaatje overwegend groen is wink .
Dus wat is de conclusie van dit verhaal; mijn LCD gebruikt wel degelijk een wisselend vermogen afhankelijk van het plaatje het moet tonen.


voor de goede orde:
32%, 34% en 36% noem ik ook constant..
bij een dymanisch beeld veranderd niet de lichtintensiteit, maar enkel de LCD-cellen (pixels) zijn dan extra actief.
die extra actieviteit resulteerd ook in een ietsje hoger verbruik..

maar jij zal wel een zelfgemaakt unieke LCD tv hebben.
waar niemand wat over kan zeggen, behalve jijzelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik hoop, dat wanneer je stelt, dat de lcd van big fellow een spaarstand heeft, iedereen het weer begrijpt.

 

Daglicht in je huiskamer, backlight hoog, 100% verbruik

Schemerlicht in je huiskamer, backlight laag, 34% verbruik.

 

Dus....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
voor de goede orde:
32%, 34% en 36% noem ik ook constant..

Ik heb nounet even een stukje film gekeken op de power save stand. Max. verbruik 35%, min. 10% . 25% verschil. Is dat ook constant?
Origineel bericht van: Agent Mike
bij een dymanisch beeld veranderd niet de lichtintensiteit, maar enkel de LCD-cellen (pixels) zijn dan extra actief.
die extra actieviteit resulteerd ook in een ietsje hoger verbruik..

Ik zal niet weten wat het gebruik is van het display als alle cellen worden aangestuurd... Maar jij stelt dus gewoon dat het verschil van 25% waargenomen komt uit het al dan niet aansturen van LCD pixels?
Origineel bericht van: Agent Mike
maar jij zal wel een zelfgemaakt unieke LCD tv hebben.

Omdat jij het niet met mij eens bent begin je onzin te praten?

Ik denk zelf dat het verschil vandaan komt bij de dynamische contrast regeling die in het scherm zit. Het zou mij ook niets verbazen als dat in secties van de backlight wordt geregeld, dus niet als een geheel....
Maar dan blijft de stelling staan van mij dat het verbruik van een LCD niet meer constant is te noemen. Tenzij je natuurlijk een verschil van 25% buiten beschouwing laat....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderne LCD's hebben geen lampen meer die constant branden, maar

een geregelde backlight verlichting om een hoger dynamisch contrast

te verkrijgen.

 

Bovendien wordt dat in de nieuwste modellen gedaan met LED's,

die in groepjes geschakeld worden, waardoor je zwart krijgt dat

vergelijkbaar is met de plasma's.

 

Bij Samsung heet dat "LED SmartLighting" of "local dimming".

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
Moderne LCD's hebben geen lampen meer die constant branden, maar
een geregelde backlight verlichting om een hoger dynamisch contrast
te verkrijgen.

Bovendien wordt dat in de nieuwste modellen gedaan met LED's,
die in groepjes geschakeld worden, waardoor je zwart krijgt dat
vergelijkbaar is met de plasma's.

Bij Samsung heet dat "LED SmartLighting" of "local dimming".

Dat vermoeden had ik dus al. Die flips die ik dus heb doet het ook. Maar wat is dan de grootste verbruiker in een LCD scherm? De backlight of het panel zelf?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Klopt dit verhaal?


ja dat klopt en dat is ook in geure en kleure te lezen op dit forum.

je haalt met jou vraag echt oude koeien uit de sloot.
(als je het niet al zou hebben gevonden in oudere berichten, lijkt het toch op een tendentieuze vraag met open deuren en ellenlange herhalingen van meningen en feiten)

ik bezuinig zo veel als ik kan met de middelen die ik ter beschikking heb.

doei
met het plaatsen van een link naar zo een oude koe ben je volgens mij nog veel zuiniger.


uh ja en neen.............

Ik ben niet op zoek, de vraagsteller
Ik kan niet elke avond enkel oude berichten ophoesten, zou ik al een database hebben bijgehouden
Ik neem het de vraagsteller ook echt niet kwalijk, maar met mijn antwoord is initieel al duidelijk dat daarover veel meer te lezen valt op ons forum

Nu de vraag, of bij sommigen een kritiek op mijn antwoord;
is het aan mij om verder te zoeken?
en dus hapklare brokken aan te leveren?

Ook ik moet gewoon terug bladeren om DIE link te plaatsen,
zeg wie denk je dat ik ben jouw slaaf?

roteffesnelop (oké; aapje op je schouder, neen dank u houdt die maar zelf)

als ik kan helpen graag
maar vraag me niet jouw eigen aandeel in de kwestie te verrichten

doei

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: jacobus
Agent Mike, Waarom vervuil je een op zich zinvolle discussie met dit soort onzin?


ik vervuil helemaal niet.
ik probeer tich keer uit te leggen hoe het zit met het energieverbruik in het algemeen tussen lcd en plasma.

maar dan is er 1 bij die er steeds tegen in gaat.
dan vergaat mij de lust om steeds maar weer te reageren.

de onzin is bij de bewuste persoon.
een lcd van de huidige techniek heeft (om en nabij) een constante energieverbruik...
die lcd die hij heeft, is niet van nieuwe technologie.
de reden dat hij niet een constant verbruik heeft, heeft te maken dat zijn toestel een techniek gebruikt, die de lichtintensiteit van de omgeving meet en daarop de intensiteit aanpast van het scherm.

maar nogmaals: het ging om verbruik tussen lcd en plasma in het algemeen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig komt volgend jaar het eerste OLED model op de europese markt, kunnen we echt energie gaan besparen. wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: jacobus
Agent Mike, Waarom vervuil je een op zich zinvolle discussie met dit soort onzin?


ik vervuil helemaal niet.
ik probeer tich keer uit te leggen hoe het zit met het energieverbruik in het algemeen tussen lcd en plasma.

maar dan is er 1 bij die er steeds tegen in gaat.
dan vergaat mij de lust om steeds maar weer te reageren.

de onzin is bij de bewuste persoon.

Als je mij wilt vertellen dat ik onzin uitkraam dan mag je mijn nick wel gebruiken hoor!
Echter ik mag het dus niet met je eens wezen, ik mag je niet wijzen op het feit dat bij gelijkblijvende omgevingscondities de verbruiksmeter aangeeft dat er 25% verschil zit tussen donkere en lichte scenes. Want als ik dat doe vertel ik onzin!
Sorry hoor, maar aangezien jij blijkbaar alwetend bent op het gebied van LCD en plasma televisies, en geen tegenspraak duld, vindt jij het normaal om mensen maar uit te maken voor "onzin schrijvers". Nou succes ermee zou ik zeggen, en als jij ooit wat vraagt en ik het antwoord op je vraag weet, nou dan kan ik je alvast vertellen dat ik geen antwoord geef, aangezien jij van de overtuiging bent dat ik onzin verkondig.
Ik hoop dat je nog veel plezier gaat hebben aan het lezen en schrijven op dit board, maar ik blijf nu maar buiten "discussies" met jou aangezien je niet te overtuigen bent van iets...
Origineel bericht van: Agent Mike
een lcd van de huidige techniek heeft (om en nabij) een constante energieverbruik...
die lcd die hij heeft, is niet van nieuwe technologie.
de reden dat hij niet een constant verbruik heeft, heeft te maken dat zijn toestel een techniek gebruikt, die de lichtintensiteit van de omgeving meet en daarop de intensiteit aanpast van het scherm.

Blijkbaar kan jij een paar duizend kilometer ver kijken bij mij in mijn huiskamer bij welke omgevings condities ik zit te kijken. Je moet wel haast helderziend wezen!

Origineel bericht van: Agent Mike

maar nogmaals: het ging om verbruik tussen lcd en plasma in het algemeen.

Inderdaad ja, en daar heb ik dus antwoord op gegeven vanuit de situatie met mijn LCD televisie. En voor de duidelijkheid, het model wat ik hier heb staan wordt niet eens verkocht in Europa. Het modelnummer bestaat wel, maar heeft andere specificaties. Vraag mij niet waarom.... confused

Maar aangezien je al schrijft "dan vergaat mij de lust om steeds maar weer te reageren." verwacht ik geen zinnige antwoord hierop. Niet dat het uitmaakt, want ik ga toch niet meer in "discussie" met jou.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...