Ga naar inhoud


Het opzetten van een HDTV Home Theatre PC (ter vervanging van de Dreambox).


Aanbevolen berichten

Niels,

 

Bedankt voor de handleiding en de moeite die je ervoor genomen hebt om dit op papier te zetten. Je vingers zullen wel blauw zijn na 4 uur tekst in kloppen. Hopelijk is hiermee de discussie rond dit onderwerp niet afgerond. Er zullen altijd vragen en opmerkingen blijven. Ik geloof dat het gezegde is: Zoveel mensen zoveel zinnen.

 

Gr. Piet

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Auggie
Origineel bericht van: Richard7
Citaat:
Kant-en-klare PC-oplossingen zijn dus minder aantrekkelijk dan een Dreambox.

Nou, daar ben ik het niet mee eens.


2600 euro uitgeven voor een single tuner HTPC, met rammelende software (o.a. lange zaptijden) en 150 Watt standby-gebruik, of 400 euro voor een Dreambox? Wat doe je?


***
Ik heb trouwens drie tuners op mijn Windows-PC (2x DVB-S en 1x DVB-T) en moeite dit 'stabiel' te houden.
Eén DVB-S stuurde een rotor aan, maar de software wil opeens niet meer. Ik heb gewoon geen zin om weer dagenlang drivers en programmaversies te testen.
Draaiend binnen ProgDVB trekt een systembestand voor DVB-T tot 80% CPU-tijd.

Het mooiste zou zijn als je gewoon één programma (ProgDVB) installeert waarna alles automatisch werkt, zonder gerommel met plugins en drivers die je moet vervangen.


Mijn HTPC met Antec Fusion kast komt maar rond de € 600,- en verbruik in stanby is miniem.
Je moet wel de hardware kiezen die ervoor geschikt is, zonders fans enz...

Maar stabiel is het effektief toch nog niet bij mij.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
In theorie moet het geen enkel probleem zijn.

Mijn praktijk is als volgt:

Zelf heb ik dan wel één tuner voor DVB-S(2), maar ik maar ook gebruik van een USB tuner voor DVB-T. Beide kaarten heb ik via een Smargo in CCcam geconfigureerd. En via de plugin vdr-sc kan ik zonder problemen beide kaarten gebruiken. Ik neem soms wel eens iets op via DVB-S2 en kan dus dan vervolgens via DVB-T de Nederlandse zenders bekijken. Is bij mij geen enkel probleem.

Mvg,

Niels Wagenaar

Maar DVB-S en DVB-T combineren is weer iets heel anders, nietwaar.
Mij gaat het om een configuratie zoals ik heb :

Multytenne twin, 2 DVB-S2 tuners, 1 TV Vlaanderen kaart.
Onder Windows met DVBViewer is het een nachtmerrie om zoiets draaiende te krijgen (tenzij misschien met 2 CI modules, 2 CAMs en een SMartwi ???).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een combinatie zou kunnen maken van twee DVB-s en één DVB-t tuners zou ik zeer gelukkig zijn.

 

Maar ik ben huiverig vanwege de meldingen over stabiliteit, het is een hobby maar uiteindelijk streef je naar een perfecte probleemloze multi systeem.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Maar DVB-S en DVB-T combineren is weer iets heel anders, nietwaar.


Des ondanks praten wij wel over twee verschillende DVB-adapters met ook nog eens twee verschillende encrypties (Conax en Seca2) en die beiden in een lokale CCcam instance worden aangesproken binnen mijn VDR/Linux configuratie.

Ik zou daarom ook geen reden zien waarom dit niet kan werken met een tweetal DVB-S(2) adapters.

Citaat:

Mij gaat het om een configuratie zoals ik heb :

Multytenne twin, 2 DVB-S2 tuners, 1 TV Vlaanderen kaart.
Onder Windows met DVBViewer is het een nachtmerrie om zoiets draaiende te krijgen (tenzij misschien met 2 CI modules, 2 CAMs en een SMartwi ???).


Even afhankelijk van je gebruikte DVB-S2 tuner, nogmaals ik zie geen problemen waarom dit niet zou werken in een VDR/Linux configuratie.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen is een uitgekleed Popcorn Hour.

Er is wel een mogelijkiheid om te streamen vanuit een Dreambox naar de PCH, maar dat is niet echt wat je zoekt.

Dit moederbord is waarschijnlijk bedoeld voor diegene (zoals ik) die de eerste versie hebben en nu wiollen upgraden naar de A110

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Neen is een uitgekleed Popcorn Hour.
Er is wel een mogelijkiheid om te streamen vanuit een Dreambox naar de PCH, maar dat is niet echt wat je zoekt.
Dit moederbord is waarschijnlijk bedoeld voor diegene (zoals ik) die de eerste versie hebben en nu wiollen upgraden naar de A110


"Erare humanum est, perseverare diabolicum".

Dat was dus een flater in de rapte.
De B110 is een mini itx uitvoering van de nieuwe Popcorn A110.

Nu zie ik dat in het begin de 7.1 audio niet geactiveerd wordt.
Hij schijnt wel dezelfde gesloten firmware te hebben dan de andere NMT's.
Dus een USB tuner is niet mogelijk, maar streamen van een Dream zou moeten kunnen.

Ik heb persoonlijk ervaren dat je beter een HTPC bouwt voor bijna dezelfde prijs eens je alles erbij telt.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien domme vragen, maar toch maar:

1- hoe (met welk programma) stel je in wat er op het VFD getoond wordt? En

2- hoe (met welk programma/welke hardware) bepaal je wat de (volume?) knop doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een iMon display die ook een IRontvanger inhoudt.

Hij is MCE compliant, maar ik gebruik dat niet.

Dus momenteel heb ik gewoon uur en datum ingesteld via de bijgeleverde driver.

In Linux is mij dat trouwens niet goed gelukt ondanks de wiki's

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...