Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten


  • Moderator

was je in dezelfde montage worshop workshop?

continental winterconnect ts850

Onder de F33 zitten nu Bridgestone Blizzak 225/55 R16

Onder de F11 zitten nu Dunlop SP Wintersport 3D 225/55 R17

Voor alle banden geldt RFT uitvoering.

 

Het zijn door de autofabrikant aanbevolen banden met extra garantie, allen op eigen velgen.

Ik verwissel de banden zelf op de inrit, maak de zomerbanden/velgen goed schoon, en sla ze op in de kelder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat probleem CeesV,

auto

bandmaat

aandrijving

heb ik als angstige sneeuw mobielist eens nader bekeken en aan de hand van tests / reviews getracht onafhankelijk van de fabrikanten te schiften

(ik zou eerder thuis blijven met sneeuw en ijs)

dat objectief schiften is nagenoeg onmogelijk

ik heb twee maanden adac, anwb en andere testers gelezen

 

het gewicht van de auto en de breedte van de slof  is mede bepalend

zo ook of we die enkel op de aandrijving plaatsen (een ander bericht op sat4all) of op elk wiel

het aantal milimeter profiel, tja dat spreekt voor zich #31

 

dat je een weker rubber op het wiel hebt tijdens de winter is een vooruitgang :grin:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis toch nog een klein iets,

In Duitsland is 4 mm profiel op je winterbanden aan te raden.

Terwijl hier in Nederland door gereden kan worden tot 1.4 mm.

 

Der beste Reifen nützt jedoch nichts, wenn das Profil abgefahren ist. Vor allem bei Matsch und Schnee ist ein tiefes Profil erforderlich, denn nur dann greift der Reifen richtig. Die gesetzlich vorgeschriebene Mindestprofiltiefe beträgt auch für Winterreifen 1,6 Millimeter. Der ADAC empfiehlt aber aus Sicherheitsgründen mindestens vier Millimeter. Auch das Reifenalter spielt eine Rolle. Nach spätestens sechs Jahren ist die Gummimischung so hart geworden, dass der "Grip" bei tiefen Temperaturen nachlässt.

aangepast door Omeg@

Dreambox 800HD
1x 65 cm op astra 19.2/astra 23.5  monoblock lnbf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bedoelt waarschijnlijk Oostenrijk?

 

In Duitsland is het 1,6 mm, maar voor winterbanden wordt wel een grotere profieldiepte aanbevolen.

Een band verliest in de sneeuw bij profieldiepten onder de 4 mm sneller grip.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- de winterband heeft natuurlijk een andere Rubber samenstelling en die zogenaamd zachte rubbers hebben onder 4 graden celcius beduidend betere grip op koude ondergrond

- het gaat om de maanden dat het koud is + een betere grip

(dus niet enkel om de dagen met sneeuw " an sich " <<< vergeet dat a.u.b. niet als je een ongeval hebt in Duitsland bij stralende zonneschijn)

- dat betreffende die zachte rubbers wil niet zeggen dat het dan ook slicks mogen zijn (dat spreekt voor zich en dat is niet iets kleins wat vergeten wordt te vermelden)

 

ze staan eronder en het afrolgeluid valt echt mee

we zullen het merken, maar de wetten van fysica en dynamica gaan we niet tarten

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag Mojo!

De eerste plek waar men zo iets kan te weten komen is de autoverzekeraar en de lease firma

(als ook, alle banden winkels met diverse filialen natuurlijk)

 

Die voor hun Beroep/Contract tegelijk ook een Leas-auto rijden dus dagelijks op de weg zijn worden al twee a drie jaar dwingend geadviseerd "echte" Winterbanden te laten monteren.

De Statistische gegevens daar omtrend zijn echter niet zo maar te vinden.

 

Het ligt aan de afhankelijkheid van die Auto en wellicht ook de regio.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

echte of geen echte, heb ze er toch ook al maar weer op gemonteerd.

 

ik heb toch al een jaar of 4 goeie ervaringen met het monteren van winterbanden in de wintermaanden.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden regel 4 X 4 X 4: Op alle 4 de wielen, max 4 jaar oud (veroudering, verharden), 4mm profieldiepte.

 

Om op Mojo zijn vraag te antwoorden.

 

Ik rijd ongeveer 15 jaar met winterbanden. Eerst op een Ford Scorpio, nu 9 jaar op een Ford Galaxy. De beste tot nu toe, is de Good-year Ultra grip 7. De minste waren mijn vorige. Continental wintercontact. Er is wel deglijk een groot verschil in banden. Ik reed met mijn Good-year zonder problemen de berg op. Mijn broer met Yokohama heeft net geen kettingen gelegd en was een kwartier later ter bestemming als ik. Bij de aanvang van de klim was hij nog net achter mij.

 

Volgende auto is een Ford Ranger DC. Ook daar zullen zuivere winterbanden op komen. De M+S die er standaard op zit is net niet goed genoeg bij sneeuwval. Dixit gebruikers van de wagen in zuid Duitsland.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meer bedoelde was dat een band waar alleen M+S op staat. Staat er dan ook nog een sneeuwvlok op dan voldoe je aan de minimale eisen. Maar wat als er geen sneeuwvlok op staat. Volgens mij heeft een echte winterband alleen een tekentje van 3 bergtoppen met een sneeuwvlok.

Zelf heb ik de Good-Year Ultragrip 8 op mijn Omega liggen.

 

Edit:

 

Gevonden op de pagina van de Bovag:

 

Winterbanden zijn te herkennen aan de coderingen 'M+S', 'M.S' of 'M/S' met daarbij het sneeuwvloksymbool op de zijkant van de band.

M+S banden zijn bedoeld voor modder en sneeuw. Alleen als er ook een symbool van bergtoppen met een sneeuwvlok op de band staat, wordt hij als winterband beschouwd. Het M+S logo vindt men behalve op winterbanden ook op alle ‘all season’ banden en soms ook op zomerbanden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band. Het sneeuwvloksymbool erbij geeft aan dat de band voldoet aan de minimale eisen voor gebruik bij sneeuw.

 

Link: http://www.bovag.nl/faq/?faqID=401

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je op Duitse fora rondzoeken dan blijkt de M+S wettelijk voldoende. Het sneeuwvlok symbool zou er op wijzen dat er bepaalde minimale testen zijn doorstaan. In het zuiden van Duitsland, Oostenrijk of CH ligt er echt niemand wakker van een sneeuwvlokje meer of minder op de band.

 

citaat

Wat zijn nu 'winterbanden'?
De nieuwe wettekst omschrijft duidelijk wat winterbanden zijn. Dit zijn alle banden waarvan het design is ontworpen om betere rij- en tractievermogen te hebben op sneeuw dan zomerbanden. De wet stipuleert dat de volgende banden aan die eisen voldoen: banden met het kenmerk M+S of het symbool dragen van een sneeuwvlokje of all-weather en all-season banden.

/citaat bron(http://www.euroreizen.be/landen/duitsland/winteruitrusting.htm)

 

Volgens ADAC: Die im Fachhandel gekauften Winter- und Ganzjahresreifen mit M+S-Kennzeichnung erfüllen die so beschriebenen Voraussetzungen

aangepast door buckfastbeekeeper

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...