Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Achja jongens vergeet niet dat er heel veel mensen zijn, die net de kop boven water kunnen houden.

Ik hoop niet dat jullie daar zo blind voor zijn.

Want als je van 1200 € rond moet komen, en ook nog eens geluk hebt dat je je autotje kunt blijven rijden dan heb je het niet breed.

Dan ben je blij dat je elke week voor 10€ kunt tanken, en moet je sparen om je auto door de apk te krijgen, en dan maar hopen dat er niets aan is.

 

Maarja als je een huisje hebt in nederland en ook nog eens een een huisje in het buitenland, dan ben je vaak blind voor dit soort dingen.

 

En ik weet dat het nauwelijks duurder is als je zowel zomer als winterbanden hebt.

Maarja je moet ze wel aan kunnen schaffen.

En voor sommige mensen is dat nog een luxe om voor te sparen, en gaan andere dingen zoals kleding en schoolkosten van de kinderen voor.

 

Maar gelukkig  mag ik me nog tot de mensen rekenen die nog een baan hebben, en een autotje met winterbanden erop mag hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Juist dan zou ik erg zuinig zijn op wat ik heb en dat dan niet met glad weer in de waagschaal stellen.

In het door jou geschilderde scenario mag je niet uitgaan van een all-risc verzekering, en de auto bij glad weer mooi laten staan.

 

Bij een lager inkomen is het een kwestie van prioriteiten stellen, niet iedereen is daar even bedreven in.

Er zijn een aantal tv programma's die daarvan getuigen.

 

Ik heb zelf als kind nog de tijd gekend dat ik een afgedankte winterjas van de buren kreeg omdat mijn ouders er geen geld voor hadden.

Ik weet wat het is om de tering naar de nering te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prioriteit is dat er brood op de plank moet komen. 

Winterbanden zijn niet verplicht dus heeft de man/vrouw met de kleine portemonnee het recht om op de weg te zijn als hij daar zijn te kleine portemonnee mee moet zien te vullen. 

 

Deelnemen aan het verkeer betekend dat je moet anticiperen.

Dus moet je ook rekening houden met weggebruikers die geen wintersloffen onder de werkbak hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er niet over begonnen :whistle:

maar inderdaad het ging over :

het fenomeen winterband en alle voordelen

 

dat er nadelen zijn, dus kosten ook is evident

ik heb me de afgelopen jaren niet op de weg begeven met zomerbanden tijdens winterse omstandigheden...

 

griezelig om te zien dat ik dan toch nog schade kan oplopen aan mij en m'n voertuig door die spaarzame malloot in z'n t-shirt

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft opletten in het verkeer, ook met winterbanden.

Het nadeel van winterbanden is dat je de grenzen verlegt en je hebt het gevoel dat je veilig bezig bent.

Die veiligheid is vaak weer een schijnveiligheid omdat je denkt harder te kunnen rijden dan verantwoord is.

En ja, dit komt dan inderdaad vaak door weggebruikers zonder winterbanden.

Je zal er dus rekening mee moeten houden. Dat er weggebruikers zijn die dat niet kunnen of willen maakt het verkeer er ook niet veiliger op...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

Een ding is duidelijk, zonder winterbanden heb je vanochtend niets op de weg te zoeken.

Hier ligt ondertussen 10 cm sneeuw.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij, een stel winterbanden bezitters zaten daar juist nog op een terrasje met een grote mok koffie te kijken naar die capriolen en glijpartijen en hebben luidlachend elke automobilist de duim (thumbs up) gegeven die ergens tegen aan gleed of zijn vloermatjes onder de wielen plaatste om weg te komen :D

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt alleen maar gesproken over recht, men heeft recht hierop, recht daarop maar gewoon gezond verstand gebruiken en stellen dat je met een voertuig welke op dat moment niet geschikt is voor de openbare weg strafbaar is zou heel wat problemen voorkomen en duidelijkheid verschaffen.

 

Maar hier ook zo'n 10 cm sneeuw en het begint ook nog een beetje te regenen.

Met dit soort weer probeer ik, ook met mijn winterbanden, alleen het hoognodige te doen en alleen dringende storingen worden nog opgelost, de rest moet maar even geduld hebben tot de wegen weer normaal begaanbaar zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is met dit weer het beste wat je kan doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...