Ga naar inhoud


te weinig schijfruimte, waar kan ik al die grote bestanden vinden in XP?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn computer zegt dat hij te weinig schijfruimte heeft op de C schijf. (nog beschikbaar 258MB)

Dus van alles eens opgeruimd, prullebak geleegd, ccleaner er op los gelaten en eens gekeken met de verkenner waar zich die grote bestanden dan bevinden, maar als ik de grote van de mappen bij elkaar op tel dan kom ik een keer aan zo'n 15GB terwijl ik in werkelijkheid van de 33GB (nu naar alle opruimen) nog maar 6Gb vrij heb.

Vrijwel alle bestanden (tekst bestanden, software die ik ooit een keer heb gedownload, foto's enz) heb ik nl. op de D schijf staan en hier is van de 77 GB nog ruim 30 vrij.

Kijk in de software dan zie ik uitsluitend software die ik regelmatig gebruik en ook dat is bij lange na geen 33GB

 

Wie weet hoe ik veilig nog meer op kan ruimen zonder belangrijke bestanden te verwijderen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het hem zit in systeemherstel.

Indien je je oude herstelpunten niet meer nodig hebt, kun je systeemherstel uitschakelen en daarna weer inschakelen.

Dan heb je daarna nog maar 1 herstelpunt, nl van het moment dat je het weer hebt geactiveerd.

Dit kan enkele GB verschil maken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een alternatieve verkenner "ExplorerXP", deze verkenner

geeft precies aan hoe groot al je bestanden zijn, ook de

directorys. Vooral dat laatste is erg handig om snel de grootste

bestanden te vinden. (de eerste match in Google is gelijk raak)

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FAT32 of NTFS maakt ook veel uit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je maar 15 van de 33 gebruikte gig's ziet omdat je niet alle mappen en bestanden ziet.

 

Als je in Windows Verkenner naar de instellingen gaat en naar map opties kun je daar verbogen bestanden weergeven een systeembestanden weergeven aanzetten.

 

Misschien als je dit doet dat dan je in gebruik overeenkomt met wat je kan zien.

 

Neemt niet weg dat je maar eens over een ander schijfje moet gaan nadenken smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JohnO
wat een mazzel heb je!

Ik heb nog 43 gig over op een H partitie van 550 Gb en vista begint te zeuren dat het een beetje weinig is....
nou ja!


laugh

Misschien je virtuele geheugen aanpassen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...