Ga naar inhoud


Ultieme beschermer vijvervissen.


maja

Aanbevolen berichten


Je zou even kunnen Googlen, daar staan wat ervaringen op.

Rond onze vorige vijver 12,5 x 4,5 m hadden wij zwakstroom draden geplaatst tot maximaal 50 cm hoog, omdat de reigers van buiten naar binnen lopen.

M.a.w. hij landt op de kant en loopt dan de vijver in.

Een leuk verhaal.

Verschillende keren hebben wij gezien, dat zo'n, grapjas landde

op de bak van een vijver plant en rustig viste, terwijl wij woonde aan een zijpoot van een grote plas, waar genoeg handel inzat.

Ach, zij weten niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kamikaze-vissen nemen misschien? Pirana's?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het al werkt,zal het hooguit eventjes werken.

Reigers zijn slimme vogels die het al snel door hebben dat er niets dreigends gebeurd, buiten de flits en de roof vogel geluiden.

Bovendien gaat dat ding ook af als je er zelf,de hond,de kat of zelfs een mus door de detectie gaat.

Weet niet hoe groot je vijver is en vooral wat er in zit (Koi?)

maar een net doet wonderen,ook kun je een vislijn rondom en/of over de vijver spannen.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt op zich best aardig, maar je moet geen planten in de vijver hebben.

Tenminste die wat ik heb begint bij wat planten en wat wind te kust en te keur te piepen.

Veel beter zijn dan ook de draadjes die je rond de vijver spant.

Gewoon zo donker mogelijk visdraad (20/00 is dik genoeg) op 2 verschillende hoogtes spannen (30 en 60 cm)

Zo donker mogelijk zodat het voor jezelf zo weinig mogelijk opvalt.

Komt dan zo'n illegale visser dan zal deze vrijwel altijd naar de vijver toe lopen en tegen de draden komen en vaak luid krijsend er vandoor gaan.

 

Ook op 30 cm zodat katten ook tegen deze draden komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Plexiplaat over de hele vijver heen.

Heb je ook geen last van rottende afgevallen bladeren wink


Dat is slim, met een plexiplaat heb je nooit geen 'last' meer van vissen, want die liggen binnen de kortste keren op hun zij omdat ze geen zuurstof meer krijgen whistlewhistle

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
. . . Veel beter zijn dan ook de draadjes die je rond de vijver spant.
Gewoon zo donker mogelijk visdraad (20/00 is dik genoeg) op 2 verschillende hoogtes spannen (30 en 60 cm). . .


Ik denk ook dat dit de meest diervriendelijke oplossing is. Het heeft één klein nadeeltje.
Nylon zet flink uit bij hoge temperaturen en zal slap gaan hangen. Kunststof heeft nu eenmaal
een enorm groot uitzettingscoëfficient. Wellicht met kleine gewichtjes strak houden.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het maar gewoon bij het oude houdt. Ik wil de vijver zo natuurlijk mogelijk houden. En als je de prijs ziet van dat apparaat daar kun je heel wat vissen voor kopen. Ik heb een grote tuin anders zou je op bijv. 3 mtr hoogte draden over de hele tuin kunnen trekken. Dat werkt wel goed tegen reigers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn slof het beste en goedkoopste resultaat gehad :D

 

Ik bemerkte ook zo een dier dat pas "geland" was...En dit is op zich een mooi zicht...

Het was ongeveer 5u in de namiddag...

Ik had al bemerkt dat m'n kois, niet meer bovenkwamen als ik aan de vijver kwam, en vermoedde iets, ik had al dikwijls vroeg opgestaan en achter de tuinmuur zitten wachten, en bemerkte niks!

 

Die namiddag was ik vooraan ik de tuin aan het werk toen ik een reiger laagvliegend opmerkte, en aan de hoogte te zien was te vermoeden dat ie bij ons of de buurman zou neerkomen...

Ik terug achter het muurtje, en inderdaad ik zag 'm juist zijn vleugels "opvouwen"...

Het eerste wat ik in m'n handen kreeg was m'n paar sloffen waarvan één doel trof en de tweede m'n visnet nodig was om 'm te recuperenen...

 

Reigerlief heeft één slof tegen z'n lijf gehad en geraakte niet goed weg...

Sindsdien geen reiger meer gezien, maar ik heb toch een net d'r overgespannen, en aan de zijkant tot op de boden vastgemaakt!

Nu geen last meer van reigers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op mijn eerdere reactie hebben wij nog twee opties toegepast.

 

1. Op advies van derden gekleurde windmolentjes rond de vijver geplaatst.

Naast het feit, dat het een leuk gezicht was als deze ronddraaide, vonden

de reizigers dit niet leuk.

 

2. Nadat de windmolentjes door de harde wind waren gesneuveld hebben wij

kris kras over de vijver dun visdraad gespannen met een maximale tussen-

ruimte van +/- 50 cm.

Dat werkte goed.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
. . . En als je de prijs ziet van dat apparaat daar kun je heel wat vissen voor kopen. . . .


Dan is dat een duur apparaat . . . . € 5.995,00 ??? En dan is dit nog zeker niet de duurste.


HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Ik denk dat ik het maar gewoon bij het oude houdt. Ik wil de vijver zo natuurlijk mogelijk houden. En als je de prijs ziet van dat apparaat daar kun je heel wat vissen voor kopen. Ik heb een grote tuin anders zou je op bijv. 3 mtr hoogte draden over de hele tuin kunnen trekken. Dat werkt wel goed tegen reigers.



Zo`n ding kost rond de 140 euro,daar heb je nog geen fatsoenlijke koi van boven de 25 cm voor.
Neem dan aan dat je goud vissen en/of goudwindes in de vijver hebt?
Het goedkoopste is dan i.d.d. visdraad spannen.
Ga een langs een kanaal, daar worden meestal vis wedstrijden gehouden.
Vraag eens aan een visser of tie niet toevallig een oud snoertje heeft liggen die hij niet meer gebruikt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment bij de l.dl 900m voor 3 euro dan heb je 500m 20/00 en 400m 25/00.

 

Lijkt me niet dat je daar een buil aan kunt vallen en loop je er zelf een keer met je grote poten doorheen? ach dan ligt er nog een paar honderd meter in de schuur.

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...