Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

[offtopic]

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: guppje29

8000 is er al een poosje en tegenwoordig ook leverbaar.

Ligt eraan wat je precies onder "leverbaar" verstaat LOL

Origineel bericht van: guppje29
Hoeveel moet je er hebben?

 

@guppje29,

 

Laten we het dan eens concreet maken.

Hoeveel kun jij er leveren of hoeveel zijn er leverbaar binnen, laten we zeggen, 1 week?

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-
Onofficele uitlever datum is 1 September.

De mini Usb is trouwens een USB->RS-232 coverter, dus alleen te gebruiken voor de flash, helaas...

dm500hd-3367.jpg
dm500hd-4263.jpg
dm500hd-2796.jpg
dreamboxenuebersicht.jpg


Deze schema klopt niet helemaal want de 800hd komt nu ook al met de dvb-s tuner. Verder heeft de 800 eigenlijk maar weinig meerwaarde... De 500 heeft zelfs een snellere processor al weet ik niet of dat te merken zal zijn.
Ik stond net op het punt de 800 aan te schaffen, dus ik weet niet of ik het geduld op kan brengen om te wachten op 500.
Of het moet al erg veel sneller zappen door de snellere processor.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

Die 500hd ziet idd goed uit, alleen jammer dat er geen usb poort op zit, zodat je een extern hd kan aansluiten.

Nu moet je altijd opnemen naar een extern hd op het netwerk.

 

Tevens kan je in de 500 geen hd erin stoppen, dat zijn toch een aantal voordelen van de 800.

 

Alleen is het vreemd dat de 500 een sneller processor heeft dan de 800, wat daar nu het verschil aan is????

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de 500 kun je een externe sata schijf hangen.

Ben ook benieuwd of iemand weet of het de moeite waard is om te wachten op de 500hd ivm de snellere proccessor, ik lees namelijk dat sommigen de 800hd langzaam vinden reageren.

 

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. HD opnemen via het netwerk gaat niet (betrouwbaar), zeker niet als je ook nog gaat timeshiften.

2. Als mijn DM800 of DM8000 opneemt op de interne HDD, kan ik het ook erders afspelen.

In zo'n low budget toestel geen (externe) HDD aansluiting maken, kan nog net, maar ze moeten wel minimaal zorgen dat het dan via USB 2.0 mogelijk is/blijft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]1. HD opnemen via het netwerk gaat niet (betrouwbaar), zeker niet als je ook nog gaat timeshiften.
Ron


Vandaar ook dat ik het jammer blijf vinden dat de HD reeks geen gigabit heeft.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 800hd is zeker gezien een jaar geleden, veel sneller in respons. Alleen het opstarten duurt lang, zeker tov enigma1. Maar als het ding eenmaal draait, zapt het gewoon snel, menu is snel.

 

Er moet zeker nog heel wat getweaked worden, maar ze zijn er ook hard mee bezig. Daarom heb ik er ook vertrouwen in. De dm800 is daarom zeker geen afvalproduct of miskoop. De dm500hd heeft vele voordelen idd en als ze beiden te koop waren, met de dm500hd voor 300 geprijsd, zou ik ook een dm500hd adviseren. Maar ik denk dat het nog minimaal een jaar duurt voordat dat ding leverbaar is.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...